A valódi fenntarthatóság: Ricoh GreenLine

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A valódi fenntarthatóság: Ricoh GreenLine

Bemutatkozik a Ricoh GreenLine portfólió

Budapest, 2012. december 20.  — Az Európai Unió lakossága évente 3 milliárd tonna hulladékot termel; ez 6 tonna szilárd hulladékot jelent minden egyes férfira, nőre és gyerekre nézve. Egyre fontosabbá válik az igény, hogy új módokon előzzük meg a hulladéktermelést, és növeljük az újrahasznosítást és az újrafelhasználást. A vállalkozások napi tevékenységének fontos részének kell, hogy legyen a környezeti hatások csökkentésére irányuló törekvés. A pozitív fenntarthatósági besorolások valódi versenyelőnyt jelenthetnek számukra. A Ricoh GreenLine eszközeinek segítségével elkötelezetten igyekszik segíteni a vállalatok környezeti hatásainak további csökkentésében.

A Ricoh a vállalatok érdekében továbbmegy az újrahasznosításnál: alapos felújítási és tesztelési eljárások sora biztosítja, hogy a Ricoh GreenLine minősítéssel rendelkező minden eszköz azt a megbízható, produktív és hatékony szolgáltatást nyújtsa, amelyet egy vadonatúj Ricoh eszköztől is elvárnak. Ezek a termékek igen gazdaságosan működnek, erőforrás-visszaforgatási folyamataik pedig csökkentett környezeti hatást jelentenek. Ehhez jön még a GreenLine termékek versenyképes ára, amely alacsonyabb az új termék eredeti áránál.

GreenLine logoKisebb széndioxid-kibocsátás
A GreenLine termékek lényegesen kisebb szén-dioxid lábnyommal rendelkeznek, mint az új nyersanyagokból készült új termékek: 84%-kal kevesebb CO2 egy tipikus, középkategóriás fekete-fehér többfunkciós készülék esetén. Egy tipikus, középkategóriás színes többfunkciós készülék esetén ez a szám 94%. A GreenLine visszaforgatási folyamat során használt energiát az ENSZ éghajlat-változási keretegyezményén belül regisztrált, a Ricoh által közvetlenül finanszírozott megújuló energia-projektekből származó szén-dioxid kreditekkel kompenzálja a Ricoh.

Így működik a „visszaforgatás”

  • Minden termék szétbontásra, megtisztításra és ellenőrzésre kerül.

  • Sérült vagy elhasználódott alkatrészek cseréje.

  • Merevlemez és egyéb memória törlése.

  • A szoftverek legújabb verzióra való frissítése.

  • A termékek újra összeállítása, majd alapos tesztelése.

  • Eredményes teszt esetén a gépek értékesítése.

  • A GreenLine eljárások az ISO14001 és ISO9001 tanúsítványoknak megfelelően működnek.

  • A GreenLine eljárás szén-dioxid semleges.


Kutatás-fejlesztés
A folyamatos kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos, hangsúlyos Ricoh örökség alapján olyan termékeket tud ügyfeleinek biztosítani a Ricoh, amelyek nem tolakodó módon, használat közben járulnak hozzá a környezeti hatások csökkentéséhez. Ez lehetővé teszi, hogy egyszerre érje el a Ricoh a környezeti hatások csökkentését és a folyamatos, hatékony gazdasági értékteremtést, eredeti környezeti filozófiájával összhangban. A Ricoh gyártási folyamatain és termékei újrahasznosításán túlmutatva az innováció kiterjed ügyfelek felhasználási szokásaira is. A folyamatos ökotechnológiai kutatások olyan technológiai újításokhoz vezettek, mint a biomassza-alapú műanyag, a gyorsindítási technológia (QSU), a GELJET technológia, a PxP Toner és papírtakarékossági kezdeményezések.

A kevesebb valójában több
A Ricoh célja a CO2-kibocsátás 87,5%-os csökkentése 2050-re (a 2000. év szintjéhez képest), 2010-es és 2020-as közbenső célokkal. Az ütemtervet eddig teljesítette a Ricoh, az első közbenső célt már 2009-ben elérve, 2007 és 2011 között pedig már 45 000 tonnával csökkentette CO2-kibocsátását.

A Ricoh céljainak elérése érdekében a Ricoh minden munkavállalója fejenként évi 1%-os csökkentési célszámmal rendelkezik. A Ricoh arra is biztosít időt munkavállalóinak, hogy önkéntes közösségi munkát végezzenek oktatási tevékenységek támogatásával vagy a természetes környezetünkre gyakorolt pozitív hatásokkal. Ennek szellemében a Ricoh Hungary október 5-én önkéntes munkát végzett Tihanyban, melynek részleteiről itt olvashat.

Az ENSZ Környezetvédelmi világnapját támogatva a Ricoh minden év júniusában megtartja Global Eco Action Day nevű rendezvényét. A „Ricoh Global Eco Action” sorozatban - melynek kiemelt dátuma június 5. - a Ricoh Hungary is aktívan részt vett, ennek értelmében június 4-én 16 órakor lekapcsolta a XIII. kerület Váci út 135-139./B. épületi irodán levő kültéri homlokzati logóját, melyet június 6-án 16 órakor kapcsolt vissza. Emellett a Ricoh Hungary ösztönözte alkalmazottait a biciklivel való munkába járásra valamint munkavállalók fokozottan odafigyeltek a lámpák és más elektromos eszközök leoltására minden helységben.

Egy fenntartható társadalom felé
Majdnem 75 évvel ezelőtti alapítása óta a Ricoh-t környezeti fenntarthatósága vezérli minden üzleti tevékenységében. Ezalatt olyan fenntarthatósági célokat tűzött ki és ért el, amelyeket a legtöbb más szervezet még csak most kezd fontolgatni.

A környezetvédelemben élen járó, világszerte elismert vállalatként a Ricoh számos elismerést kapott az elmúlt 20 év során. A Ricoh az elmúlt hét évben folyamatosan szerepelt a fenntartható fejlődést leginkább támogató vállalatok top 100-as listáján.

Az üzleti sikernek egyre inkább függvénye, a vállalat képessége, hogy eleget tegyen a növekvő környezeti előírásoknak. Egy GreenLine termék beszerzésével tehát nem csak egy költséghatékony megoldásra tesz szert az adott szervezet, de kinyilatkoztatja vállalata környezetvédelmi elkötelezettségét is.

A Ricoh GreenLine termékek nyújtotta környezetvédelmi és gazdasági előnyök már Magyarországon is elérhetővé válnak a Ricoh Hungary által 2013. január 2-től.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére