A Ricoh válasza az üzleti kockázatok kezelésére

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A Ricoh válasza az üzleti kockázatok kezelésére

Egy friss kutatás korszerűbb módszereket javasol a beruházások prioririzálására, a kockázatok csökkentésére és az eredményesség növelésére.

Budapest, 2012. augusztus 1. – A Ricoh szerint időszerű a korszerűtlen dokumentumfolyamatok hatékonnyá tétele - a Ricoh által szponzorált “It’s Worse Than You Think: Poor Document Processes Lead to Significant Business Risk” című IDC tanulmány alapján. A tanulmány szerint a vállalatok egyre kevesebbet költenek az olyan dokumentum vezérelt üzleti folyamatok fejlesztésére, amelyek feladata az üzleti kockázatok csökkentése. A Ricoh felhívja a figyelmet arra, hogy a vállalatok fordítsanak több időt ezen folyamatok megértésére és fejlesztésére. A felmérés azt is kimutatta, hogy a folyamatok hatékonyságának növelését nem feltétlenül a papír alapú működés megváltoztatása jelenti, valamint azt, hogy a vállalatok túl nagy mértékben támaszkodnak saját alkalmazottaikra a kritikus folyamatok újratervezésénél.

Ugyanakkor jó hír, hogy a válaszadók több mint fele szerint a dokumentumfolyamatok fejlesztése számos előnnyel járna a megfelelőségi, információbiztonsági és üzlet folytonossági kockázatok ellen folytatott harcban. A Ricoh megközelítése az ilyen dokumentum vezérelt folyamatok fejlesztésére a következőkön alapul:
• a kívánt állapot meghatározása, és egy olyan terv létrehozása, ami tartalmazza a kritikus mérőszámokat és a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat;
• egy új információs infrastruktúra létrehozása, amely az üzleti céloknak és ügyfélelvárásoknak megfelelően kerül kialakításra;
• és végül egy kampány felépítése, melynek során tudatosítjuk a végfelhasználókban az új folyamatokat és azok előnyeit.

„Életbevágóan fontos, hogy a vállalatok holisztikus megközelítéssel próbálják teljesen átlátni információs infrastruktúrájukat, meglássák, hogy hol lehet rajta fejleszteni, és, hogy tapasztalt partnerrel dolgozzanak, aki segíthet nekik hatékonyabbá tenni folyamataikat.” mondta Sergio Kato, Global Marketing Group/Services Business Center Ügyvezető helyettese. „De az olyan folyamatok esetében, melyeknek elméletileg éppen a kockázatok csökkentése lenne a célja, mint például a megfelelőségi, audit, és üzleti folytonosság folyamatok, még inkább fontos, hogy a vállalat folyamatosan monitorozza és kiértékelje őket, valamint, hogy beruházzon a fejlesztésükre. Tanulmányunk szerint ez sok esetben nem történik meg, ezért arra ösztönözzük a vállalatokat, hogy foglalkozzanak ezekkel a problémákkal, mielőtt sokkal nagyobb kockázatot jelentenének a szervezetükre.”

A Ricoh számos vállalatnak nyújt szolgáltatásokat globális szinten, így első kézből tudja, hogy a szervezetek általában a nehezebb úton tanulják meg, hogy a hibás üzleti folyamatok mekkora anyagi kockázatnak teszik ki őket. A tanulmány 23 – tipikusan nagyvállalatoknál előforduló, dokumentum vezérelt folyamatot vizsgált meg. A három legkevésbé hatékony folyamatnak a következők bizonyultak: üzleti folytonosság-/kockázatkezelés, üzleti monitorozás és ellenőrzés, valamint megfelelőségi/audit folyamatok. Ezen folyamatok mindegyikének célja a kockázatkezelés.

A tanulmány a Ricoh Document Process Imperative része, amely a Ricoh Company, Ltd. egy folyamatban lévő kezdeményezése melynek célja az új dokumentum feldolgozási paradigmák népszerűsítése, mely segítségével a vállalatok kiaknázhatják kollektív bölcsességüket.

További megállapítások

A felmérés arra a tényre is fényt derített, hogy az automatizálás nem minden esetben egyenlő a hatékonysággal. Az üzleti folyamatok jelentős része (30-40%-ka) papíralapú marad és sok folyamat „ugrál oda-vissza” a papír és elektronikus megoldás között. Továbbá a vizsgált folyamatok közül a „legkevésbé papíralapúak a legkevésbé hatékonyak”. Ez a megállapítás megcáfolja azt a mítoszt, hogy a papír száműzése a folyamatokból hatékonyabbá teszi azokat.

Továbbá: a szervezetek túl nagy mértékben támaszkodnak belső erőforrásokra és a technológiára a folyamatok újratervezésénél: „A folyamatok újratervezése nagy fokú szakértelmet és külső perspektívát igényel, valamint a hibás folyamatok hardveres bővítése csak bebetonozza az alacsony hatékonyságú működést”.

A Ricoh meggyőződése, hogy a megfelelő tapasztalattal rendelkező partner kiválasztása nagyban csökkenti az üzleti folyamatok újratervezésének idejét, költségeit és buktatóit.  A választott partner együtt dolgozik az ügyféllel azon, hogy közösen fejlesszék a biztonságos és hatékony üzletileg kritikus információ elérésének módját.

„A tanulmányból egyértelműen kiderül, hogy az intuíciónál többre van szükség a létfontosságú dokumentum folyamatok fejlesztéséhez.“ mondta Mr. Kato. „A kockázatok nem egyértelmű helyeken bújnak meg és a megoldáshoz mélyebb analízisre van szükség, mint sokan gondolnák. Szerencsére léteznek ezzel az új tanulmánnyal konzisztens legjobb gyakorlatok a dokumentum folyamatok terén és a Managed Document Services (MDS) program már számos alkalommal használta őket szerte a világon.”

A Ricoh Managed Document Services (MDS) megközelítés a Managed Print Services (MPS) kiegészítése és fejlődése, amely a dokumentumok teljes életciklusának három alapvető funkciójára összpontosít – bemenet, feldolgozás és kimenet. A Ricoh MDS célja az alapvető üzleti folyamatok korszerűsítése úgy, hogy egyszerre koncentrál a folyamatokra, az emberre, a technológiára és az innovációra. Manapság a Ricoh mind az IDC, mind a Gartner szerint piacvezetőnek számít.

Tudja meg Ön is az alábbi linken, hogy mennyire hatékonyak Önöknél a cég számára kritikus dokumentumfolyamatok:
Új perspektíva: dokumentumkezelés

Kapcsolódó linkek:
Ricoh Managed Document Services
Ricoh Managed Document Services video

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

A Document Process Imperative-ról 

A Ricoh Document Process Imperative egy folyamatban lévő kezdeményezés melynek célja az új dokumentum feldolgozási paradigmák népszerűsítése, mely segítségével a vállalatok kiaknázhatják kollektív bölcsességüket. Ez a kezdeményezés kutatásokat támogat és forrásokat biztosít, amik a Ricoh dokumentum folyamat szakértelmét kombinálják a piaci elemzők, partnereink és ügyfeleink tudásával.

Oldal tetejére