Európa is nyer a kis- és középvállalkozások sikereivel

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Európa is nyer a kis- és középvállalkozások sikereivel

Ian WinhamIan Winham (CIO, Ricoh Europe) nyilatkozata

Budapest, 2012. október 18.  — Az Európai Unió területén működő kis- és középvállalkozások gyakran az érdeklődés középpontjába kerülnek azzal, ahogy a technológiai vívmányok alkalmazásával növelik a versenyképességet és élénkítik
a gazdaságot. A technológia intelligens felhasználásával ezek a vállalkozások többre képesek kevesebb idő alatt, ami költségmegtakarítást is eredményez. Azonban számos belső és külső kihívással kell szembenézniük, mint például a szakemberek vagy a költségvetési támogatás hiánya, a szabályozások követése; ezenkívül a növekvő üzletforgalommal kapcsolatos adatkezelés sok kis- és középvállalkozást visszavet az átalakuláshoz szükséges technológiafejlesztés potenciális lehetőségétől.

Az üzleti vállalkozások működéséhez szükséges technológiai feltételek megszerzése nem csak az egyes vállalkozások sikerének záloga, de döntő fontosságú Európa egészére nézve is. Az EU szerint a vállalkozások több mint 99%-a kis- és középvállalkozásként működik, ezért központi szerepük nyilvánvaló a közösség együttes gazdasági sikere érdekében*. A felmérések szerint azok az európai kis- és középvállalkozások, amelyek technológiailag naprakészek tudnak maradni, kétszer olyan nagy növekedési ütemmel és exporttal rendelkeznek, mint a társaik, illetve kétszer annyi munkahelyet teremtenek**. Épp ezért van nagy jelentősége az EU digitális menetrendjének. A digitális menetrend 100 tervezett lényegi intézkedése tartalmazza a kis- és középvállalkozások támogatását, illetve a technológiák átvételének ösztönzésével versenyelőnyhöz juttatását. A lehetőség egyértelmű: a kis- és középvállalkozások növekvő technológiai alkalmazása pezsdítően fog hatni az európai gazdaság közösségi életére, fenntartható módon.

Mindamellett, hogy az Európai Bizottság, valamint a cégek többnyire felismerik a technológia használatának előnyeit, a valóságban a kis- és középvállalkozások nem az elvárt mértékben ragadják meg a kínálkozó lehetőségeket. Példának okáért, az angol piacot említve, kiderült, hogy a 4,5 millió kis- és középvállalkozás közül nagyjából csak minden tizedik használja fel az internetet termékeik, illetve szolgáltatásaik értékesítésére***.

Természetesen az internet nem az egyedüli technológiai eszköz, ami teljesen új dimenziót nyithat az ügyfelekkel való kapcsolattartásban. Az üzleti folyamatokat hatékonyabbá és eredményesebbé tevő eszközök – mint például az elektronikus számlázás vagy a mobil eszközökre alkalmazható felhők használata, illetve az adattárolás – szintén átalakítják a kis- és középvállalkozások működését, azonban mindezen eszközök alkalmazása nagyobb kihívást jelentenek.

A kis- és középvállalkozások online és határokon átnyúló üzleti tevékenységének hiányát a komplex és gyakran szétaprózódó EU szabályozásokra vezetik vissza. Európában még nem jött létre az egységes digitális piac, azaz az üzleti életet nehezítik a különböző törvénykezések, szabályozások, szerződési formák, standardok és gyakorlatok, melyek többé-kevésbé akadályozzák a kölcsönös átjárhatóságot. Ez egy olyan megoldásra váró probléma, ami a legtöbb üzleti vállalkozást – a kisebb vállalkozások kivételével, amik nem rendelkeznek megfelelő házon belüli IT szakértelemmel – különösen érzékenyen érint.

A Ricoh támogatja az olyan jogalkotási programokat, mint például az EU nemrégiben bejelentett “felhőszámítási” stratégiája, bár ezen ajánlások elfogadása még várat magára, amíg a tagállamok szűrőin is keresztüljut, emellett a szabályozások útvesztői valószínűleg egy ideig még visszatartják a valódi áttörést.

Ebben az alapvető kihívást jelentő környezetben valószínűleg nem okoz meglepetést, hogy a legújabb Ricoh felmérés alapján minden harmadik kkv úgy találja, hogy a mobileszközök megnehezítik a dokumentumfolyamatokat, illetve minden második kkv szerint ugyanez vonatkozik a felhőalapú számításra is****. A technológiai innovációk példátlan arányú előremozdulásával a kis- és középvállalkozások számára fontos, hogy erre a lehető legnagyobb mértékben felkészüljenek az üzleti sikereik érdekében.

Mivel látjuk, mekkora a műszaki felkészültség hatalma, mellyel a kis- és középvállalkozások gyorsabban és hatékonyabban reagálhatnak a piaci változásokra, ezért azzal a több ezer kis- és középvállalkozásokkal, akikkel Európa-szerte együtt dolgozunk, partnerek vagyunk abban, hogy sokkal versenyképesebbek és sikeresebbek legyenek a piaci életben.

Egyértelmű, hogy miközben a technológiák növekvő mértékű átvétele jelentős előnyökhöz juttatja a kkv-at, még sok akadályt kell legyőzni mind nemzetközi, mind európai, mind pedig nemzeti és vállalati szinten. Létfontosságú, hogy a technológiai iparágban ténykedő vezetők, akiknek megvan a jogosultságuk és szakértelműk, hogy segítsék és támogassák a kkv-at a digitális környezet irányába való fejlődésüket.  A kis- és középvállalkozások sikeressége Európa sikerét is jelenti egyben.


* The Lisbon Council: Wired for Growth and Innovation: How Digital Technologies are Reshaping Small- and Medium-Sized Businesses 
** The Lisbon Council: Wired for Growth and Innovation: How Digital Technologies are Reshaping Small- and Medium-Sized Businesses 
*** e-skills UK: http://www.e-skills.com/using-it/individuals/go-on-uk/
****
 Ricoh Document Governance Index 2012 conducted on behalf of Ricoh Europe by Coleman Parkes Research, September 2012. 45.18% of SMEs said that cloud computing is making it difficult to manage business-critical document processes, and 37.03% said that mobile devices (eg smartphones/tablets) are making it difficult to manage business-critical document processes.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére