A „Nagy adatok” trendje felkavarja az üzleti prioritások állóvizét – állítja a Ricoh új tanulmánya

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A „Nagy adatok” trendje felkavarja az üzleti prioritások állóvizét – állítja a Ricoh új tanulmánya

Budapest, 2012. szeptember 27.  — A Ricoh Europe új tanulmánya szerint a legújabb trendek, mint például a nagy adatok* megváltoztatták az üzleti prioritásokat.

A Ricoh Document Governance Index 2012 tanulmányt a Ricoh megbízásából a Coleman Parkes Research készítette. A felmérés során 1075 első szintű döntéshozót, vezetőt és egyéb alkalmazottat kérdeztek meg Európa szerte. A tanulmány azt vizsgálja, hogyan történik a dokumentum folyamatok menedzselése egy 2009-es felmérés adataihoz képest.

A jelentés rávilágít azokra a globális trendekre, amelyek befolyásolják az üzleti működést.  Ilyen például a nagy adatok trendje. A válaszadók 91 százaléka szerint a növekvő adatmennyiség van a legnagyobb hatással a kritikus folyamatok kezelésére, továbbá jelentős figyelmet és forrást von el a bevételt generáló tevékenységektől.

Nem meglepő módon ezek a trendek radikális hatással voltak az üzleti prioritásokra. A tanulmány szerint mindössze három év alatt az európai vállalatok a költségekről, hatékonyságról és a környezetről áthelyezték a fókuszt az üzleti kockázatokra. A válaszadók 65 százaléka azt mondta, hogy napjainkra célokat állítottak fel az üzletileg kritikus dokumentum folyamataikkal kapcsolatos üzleti kockázatok kezelésére. Ez a szám közel négyszerese a 2009-es adatoknak. A válaszadók 64 százaléka kiemelte továbbá az átfogó üzleti célok átláthatóságának fontosságát is. Ezt 2009-ben mindössze a válaszadók 15 százaléka tartotta fontosnak. A beszállítók növekvő száma és a feltörekvő gazdaságok szintén nagy terheket rónak a vállalatokra.

Ezek az eredmények éles ellentétben állnak a Ricoh Document Governance Index 2009 tanulmány eredményeivel. Három évvel ezelőtt az európai vállalatok fókuszában a költségek és a hatékonyság állt. A vállalatok 67 százaléka tűzött ki költségekkel kapcsolatos célokat és 59 százalékuk koncentrált a hatékonyságra. Ma ez a szám 43 és 51 százalék. A növekvő adatmennyiségek, az egyre több beszállító és a feltörekvő gazdaságok okozta nehézségek következtében a vállalatok a környezeti fenntarthatóságot is elhanyagolják. A cégek mindössze 33 százaléka rendelkezik célokkal ezen a területen, szemben a három évvel ezelőtti 41 százalékhoz képest.

“Egyértelmű, hogy az elmúlt 3 évben a gyorsan változó üzleti körülmények jelentős változásokat idéztek elő az európai vállalatok prioritási listáiban és valószínű, hogy ez a trend a jövőben is folytatódni fog.” mondta David Mills, a Ricoh Europe operatív igazgatója.

“A mai bizonytalan környezetben, ha az ipari trendekre a források átirányításával reagálunk, az növelheti a kockázatot a vállalat más területein. Ennek megelőzése érdekében a vállalatoknak stratégiailag össze kell hangolniuk az összes kritikus dokumentum folyamatukat, ezzel biztosítva, hogy a szervezet minden területe megkapja a megérdemelt figyelmet és így felkészülten nézhet szembe a holnap kihívásaival.”

Töltse le a tanulmányt, vagy ide kattintva tudjon meg többet a témáról.


* Nagy adat: ‘a piac által átvett fogalom amely az olyan extrém információ menedzsment és feldolgozási problémákat írja le, amelyek meghaladják a tradicionális IT képességeit.’ - Gartner IT szójegyzék

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

A Ricoh Document Governance Index 2012-ről 

A „A new perspective: Ricoh Document Governance Index 2012” egy független tanulmány, amelyet a Coleman Parkes Research végzett a Ricoh Europe PLC megbízásából. A tanulmány, amely nagyban épít a korábbi Ricoh Document Government Index 2009 és Ricoh Process Efficiency Index 2011 felmérésekre, friss perspektívát nyújt arról, hogy az európai vállalatok hogyan kezelik üzletileg kritikus dokumentum folyamataikat. A felmérés az üzletileg kritikus dokumentum folyamatokra - azaz egy vállalat rendszeresen és gyakran előforduló alapvető kölcsönhatásaira - koncentrál. Ezek a folyamatok gyakran „dokumentum-nehezek”, de ami fontosabb, közvetlen hatásuk van az ügyfelek és alkalmazottak közötti üzleti kommunikációra. Ide tartoznak például a HR, a pénzügyi, a beszerzési és a riportálási folyamatok. A tanulmány 1075 nagy (1000+ alkalmazott), közepes (500-999 alkalmazott) és kis (kevesebb, mint 500 alkalmazott) vállalatoknál dolgozó első szintű döntéshozó, vezető és egyéb alkalmazott megkérdezésével készült. A megkérdezett vállalatok belga, francia, német, olasz, holland, skandináv (Svédország, Finnország, Norvégia és Dánia), spanyol, svájci és egyesült királysági telephelyűek voltak. A szervezetek vegyesen kerültek ki oktatási, jogi, energetikai, egészségügyi, állami, kereskedelmi, gyártó és pénzügyi szektorokból. Továbbá mélyinterjúk is készültek európai első szintű döntéshozókkal, hogy további rálátásunk lehessen arra, hogy náluk miképpen kezelik az üzletileg kritikus folyamatokat.

Innen töltheti le a tanulmányt.

Oldal tetejére