A munkavállalók 82 százaléka gondolja úgy, hogy az elavult munkahelyi gyakorlatok visszafogják őket

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A munkavállalók 82 százaléka gondolja úgy, hogy az elavult munkahelyi gyakorlatok visszafogják őket

DGI_2012_3A legfrissebb Ricoh tanulmány szerint.

Budapest, 2012. november 26.  — A Ricoh Europe által kiadott tanulmány rávilágít arra, hogy az európai vállalatok számára kihívást jelent lépést tartani a technológia generálta változásokkal. Az európai vállalatok alkalmazottainak jelentős hányada, 82 százaléka érzi úgy, hogy a munkamódszereik elavultak, és hátráltatják őket abban, hogy a lehető leghatékonyabbak legyenek. Ez a jövőben hatással lesz a bevétel és profit növelési képességeikre és az ügyfelek igényeinek hatékony kielégítésére.

A jelentés - amely a Ricoh megbízásából a Coleman Parkes Research által készített Ricoh Document Governance Index 2012 harmadik része – rámutat arra, hogy az alkalmazottak szerint mik a legjobb módszerek az egyre inkább globális, mobil és együttműködésen alapuló munkahelyek kihívásainak teljesítésére.

A válaszadók szerint a megoldás túlmutat az új technológiák és az együttműködést segítő eszközök bevezetésén. A dolgozók mindössze egy százaléka preferálta az együttműködést segítő eszközöket, és csak négy százalékuk gondolta úgy, hogy a legújabb technológiák nagyobb arányú bevezetése lenne a leginkább pozitív hatással a munkafolyamatokra. Ezek helyett a munkavállalók szerint a munkamódszerek rendszeres átvizsgálása és a nagyobb mértékű vezetői szponzoráció jelentheti a megoldást az üzletileg kritikus dokumentum folyamatok javítására.

A felmérés arra is rámutat, hogy jelentős különbség van aközött, ahogy a vezetők látják, és ahogy a munkavállalók a valóságban megtapasztalják ezeket a folyamatokat. A megkérdezett C szintű vezetők 90 százaléka szerint a dolgozók véleményét rendszeresen kikérik, és megfelelő tréningeket tartanak az új hardverek és szoftverek bevezetése kapcsán. Ehhez képest a dolgozóknak mindössze 77 százaléka gondolja úgy, hogy a véleményüket kikérik egy új technológia bevezetése előtt, és csak 76 százalékuk érzi úgy, hogy megkapják a megfelelő képzéseket.

“Minden vállalat motorját a dolgozók jelentik, akik világosan kifejezték arra vonatkozó igényüket, hogy a menedzsment jobban figyeljen azokra a dokumentum folyamatokra, amelyek a napi munkájukat támogatják. A jövőben az üzleti vezetők tisztában lesznek a változás menedzsment folyamatok fontosságával az új munkamódszerek bevezetésekor, de úgy tűnik, hogy sok európai vállalatnál ez a folyamat nem megy végbe. Ennek eredményeképp a munkavállalók úgy érzik, hogy kihagyják őket a napi munkájukat érintő döntésekből, valamint a vállalatok azt kockáztatják, hogy az új beruházások nem érik el teljes potenciáljukat,” mondta Carsten Bruhn, a Ricoh Europe ügyvezető alelnöke.

“Fontos, hogy a cégek jobban odafigyeljenek dolgozóikra, rendszeresen konzultáljanak velük és maximálisan kihasználják azok tudását és tapasztalatát. Mivel ezek az alkalmazottak dolgoznak minden nap a dokumentum folyamatokkal, ezért szervesen rész is kell vállalniuk a dokumentumfolyamat fejlesztésekben.“

További információk és maga a tanulmány itt érhető el.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

A Ricoh Document Governance Index 2012 

A „A new perspective: Ricoh Document Governance Index 2012”  egy független tanulmány, amelyet a Coleman Parkes Research végzett a Ricoh Europe PLC megbízásából.  A tanulmány, amely nagyban épít a korábbi Ricoh Document Government Index 2009 és Ricoh Process Efficiency Index 2011 felmérésekre, friss perspektívát nyújt arról, hogy az európai vállalatok hogyan kezelik üzletileg kritikus dokumentumfolyamataikat.  
A felmérés az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatokra, azaz egy vállalat rendszeresen és gyakran előforduló alapvető kölcsönhatásaira koncentrál. Ezek a folyamatok gyakran dokumentum-nehezek, de ami fontosabb, közvetlen hatásuk van az ügyfelek és alkalmazottak közötti üzleti kommunikációra. Ide tartoznak például a HR, a pénzügyi, a beszerzési és a riportálási folyamatok.
A tanulmány 1075 nagy (1000+ alkalmazott), közepes (500-999 alkalmazott) és kis (kevesebb, mint 500 alkalmazott) vállalatoknál dolgozó C szintű döntéshozó, vezető és egyéb alkalmazott megkérdezésével készült. A megkérdezett vállalatok belga, francia, német, olasz, holland, skandináv (Svédország, Finnország, Norvégia és Dánia), spanyol, svájci és egyesült királysági telephelyűek voltak. 
A szervezetek vegyesen kerültek ki oktatási, jogi, energetikai, egészségügyi, állami, kereskedelmi, gyártó és pénzügyi szektorokból. Továbbá mélyinterjúk is készültek európai C szintű döntéshozókkal, hogy további rálátásunk lehessen arra, hogy náluk miképpen kezelik az üzletileg kritikus folyamatokat.
 

Innen töltheti le a tanulmányt.

Oldal tetejére