Technológia. Emberek. Gépek. Bepillantás a technológia határai mögé.

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Technológia. Emberek. Gépek. Bepillantás a technológia határai mögé.

A „Technology Frontiers 2013” rendezvény dátuma 2013. március 5-6.
Alapító szponzor: Ricoh Europe

Budapest, 2012. november 10.  — Az Economist Group Technology Frontiers programja visszatér, mely most az emberek és gépek kapcsolatának témakörét járja körül. Ahogy a gép és gép közti kommunikáció, a robotika, az adatanalízis és számos más technológia az üzleti élet és a társadalom részévé válik, úgy tűnik, hogy az emberi intuíció és képzelet szerepe számos területen háttérbe szorul.

Az idei Technology Frontiers program feltérképezi, hogy a különböző szektorok vállalatai hogyan próbálják biztosítani, hogy a technológiát megfelelően ellensúlyozzák emberi intelligenciával és képzelőerővel. Hogyan biztosítják a vállalatok, hogy a két pólus ne versengjen, hanem kiegészítse egymást?

Az Economist Group kutatását a Ricoh Europe támogatja, immár második alkalommal. A rendezvényen Denis McCauley, az Economist Intelligence Unit alkalmazottja által vezetett magas szintű kutatási projekt kerül bemutatásra. A találkozó elnöke ismét Tom Standage, a The Economist digital szerkesztője, aki az alábbi témákat figyelembe véve alaposan feltérképezi, hogy a technológia miképp definiálja újra azt, hogy kik is vagyunk valójában:

A képzelet esete
A technológia generálta automatizálás egyre gyakoribb a HR és egyéb back-office területeken. De meddig lehet automatizálni olyan területeken, mint például a K+F vagy a marketing, ahol a szervezet „kreatív szellemisége” általában tetten érhető? Az üzlet mely területein szorult vissza leginkább az emberi kreativitás?

Robotok az osztályteremben?
Ha tényleg robotok váltják fel a tanársegédeket a jövőben, hogyan mérjük majd a tanulók robotokra adott reakcióit és hogyan vizsgáljuk majd a tanulmányi eredményeket?

Orvosok és páciensek
Egyre több diagnózis és kezelés válik technológiailag felülvezéreltté. A kezelési eredményekért, a sikerteleneket is beleértve, a kórházak és más egészségügyi szolgáltatók hogyan fogják megállapítani a felelősségeket?

Kockázatos üzleti döntések?
Ahogy a befektetési kockázatmenedzsmentben egyre nagyobbak a tétek, egyre nagyobb kérdés, hogy a pénzügyi szervezetek hogyan egyenlítik ki a technikai függőséget és a személyes döntéshozói felelősséget? Mennyire automatizálhatóak a bankok és ügyfelek közötti tranzakciók?

Polgár, kormányzó és törvényhozó
A közszolgáltatások online felületre helyezése segített a kormányoknak áramvonalasítani a kapcsolattartást a polgárokkal. De mi alapján határozzák meg a kormányok, hogy hol van továbbra is szükség közszolgákra és hol nem? A törvényhozás is függővé válik a technológiától?

Szociális termelési hálózatok
Míg az automatizálás továbbra is áramvonalasítja a tömegtermelést, az olyan technológiák, mint a 3D nyomtatás és szociális hálók az emberek termelésbe történő visszavezetésével kecsegtetnek. Milyen hatással lehet ez a különböző méretű gyártókra?

Az optimális ügyféltapasztalat
A kiskereskedelemnek nagyobb szüksége van az emberi kapcsolattartás fenntartására mint más szektoroknak. A fogyasztói technológiák szofisztikáltabbá válásával hogyan határozzák meg a kiskereskedők az ember és gép ideális arányát?

Az intuitív döntéshozatal jövője
Mekkora mértékben automatizálható a döntéshozatal a vállalatoknál? Hogyan biztosítsuk, hogy az emberi intelligencia és intuíció a döntéshozatali folyamatok része maradjon?

Az Economist digital szerkesztője, Tom Standage, az üzleti és technológiai kérdések globális szaktekintélye, aki a Wired magazin Top 100 digital power brókerei közé tartozik, ismét bemutatja top 10 technológiáját, amire szerinte 2013-ban és 2014-ben figyelni kell. Az idei programmal kapcsolatban Tom Standage azt nyilatkozta, hogy ‘"A Technology Frontiers célja, hogy az új technológiák mögé tekintsen, és szélesebb kontextusban vizsgálja őket, figyelembe véve, hogy milyen hatással lesznek munkánkra és életünkre és a társadalom egészére. Ahogy a technológia életünk minden területére bekúszik, egyre fontosabbá válik ez a szélesebb látószög."   

Carsten Bruhn, a Ricoh Europe ügyvezető alelnöke szerint: “Az Economist Group Ricoh által másodjára szponzorált programja ideális fórumot teremt a világ üzleti vezetőinek, hogy együttműködjenek és megosszák ötleteiket a technológia által generált változások kezeléséről. A vállalatoknak nem szabad lebecsülniük a technológia generálta változásokat és időről időre át kell tekinteniük üzleti folyamataikat, hogy összeköthessék alkalmazottaikat a technológiával. Így a vállalatok olyan munkakörnyezetet hozhatnak létre ahol a jövőbeli sikerek érdekében támogatott az emberi kreativitás és innováció.”

A március 5. és 6. között megrendezésre kerülő 2013-as Technology Frontiers találkozó már fix előadói: Will Self, író és újságíró, aki egyebek mellett Lane Greene-el, a The Economist üzleti tudósítójával vesz részt egy vitán. A vita témája az, hogy a technológia nem csak azt változtatja meg, ahogy kommunikálunk, hanem drámai hatással van kapcsolataink természetére és gondolkodásmódunkra is. Jaron Lanier, számítógéptudós, aki arról fog beszélni, hogy a technológia miképp változtatja meg az embert, és hogy ez miért foglalkoztatja őt.

Ahogy a Technology Frontiers 2012 során Bran Ferren az Applied Minds-tól emlékeztetett bennünket, az üzlet és a társadalom még csak az elején tart egy hosszú technológiai fejlődési görbének. A történet a Technology Frontiers találkozón folytatódik.


Általános kérdésekkel és a rendezvénnyel kapcsolatban hívja a 0207 576 5118 telefonszámot, vagy írjon a customerserviceuk@economist.com címre.
A fenti sajtóközlemény a Ricoh által szponzorált „The Economist Group about the Technology Frontiers programme” által kiadott közlemény fordítása.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére