Hogyan alakítják át az új technológiák az üzleti modelleket?

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Hogyan alakítják át az új technológiák az üzleti modelleket?

EIU_3A Ricoh és az Economist Intelligence Unit (EIU) előrejelzése szerint gyökeresen megváltozik a szervezetek működése, amennyiben a ma már létező technológiák széles körben elterjednek. A következő évtizedben nem lesz olyan vállalkozás, amely ki tudná vonni magát a technika fejlődése alól.
Csak azok a vállalkozások lehetnek sikeresek, amelyek a technológiai fejlődést a versenyképességük növelése érdekében használják fel, nemcsak megismerik az újfajta eljárásokat, hanem kreatív módon be is építik a működésükbe. Nem árt tehát, ha idejében megkezdjük a felkészülést a jövőre!

A dokumentumkezelési szolgáltatások piacán iparágvezető, nyomdai eszközöket, irodai nyomtatókat, fénymásolókat gyártó japán nagyvállalat, a Ricoh támogatásával készült az iparági elemzéseket, üzleti előrejelzéseket készítő Economist Intelligence Unit (EIU) új, frissen megjelentetett kutatása.

A kutatásról szóló beszámoló szerint a következő tíz évben a gyors technológiai fejlődés gyökeres változásokat hoz minden iparági üzleti modellben az egészségügytől, az oktatáson át, bankrendszeren és a médián keresztül közigazgatási szektorig. A fő mozgatórugó a számítógépek teljesítményének és a sávszélességek növekedése, a felhő-technológián keresztül a rendelkezésre álló tárhelyek növekedése, illetve a költségek csökkenésének tendenciája. A tanulmány felhívja azonban a figyelmet, hogy az új technológiák csak akkor járulnak hozzá a versenyképesség javításához, ha azokat kreatív módon alkalmazzák az üzleti folyamatok újraszervezéséhez.
Az Apple App Store 2008-as megjelenésének példája jól érzékelteti, hogy a technológiai újítások révén az innovatív munkafolyamatok bevezetése vitathatatlanul hozzájárulnak az új üzleti modellek megjelenéséhez. Az Apple App Store a szoftverek terjesztési lehetőségeinek egyszerű újragondolása, és bár elindítását nem előzte meg új technológia megjelenése, a folyamat újraszervezése végül egy hatékonyabb platform és új eljárások megjelenéséhez vezetett.
Az eBay és a Facebook ugyancsak a meglévő technológiák felhasználásával, de új üzleti modellek létrehozásával szereztek vezető piaci pozícióit. Az új üzleti folyamatok bevezetésének előnyeire ugyancsak jó példa lehet, hogy az Európai Bizottság becslése szerint éves szinten 362 millió órát fordítanak az európai alkalmazottak dokumentumkezelési feladatokra. Ez évi 40 milliárd euróval tudna hozzájárulni az európai gazdasághoz azzal, ha központilag ösztönöznék az új információs szolgáltatások növekedését.

A vizsgálatban részt vevő üzleti vezetők közül tízből minden hatodik egyetértett abban, hogy a vertikális piacon belüli szervezeti működésük 2020-ra kevés hasonlóságot fog mutatni a jelenlegivel. A válaszadók véleménye szerint továbbá a tranzakciók automatizálása és az együttműködés virtuálizálása miatt a tényleges üzlethelyiségek és irodák rendeltetése megváltozik. Csakúgy, mint ahogy a banki tranzakciók nagyrészt automatizáltak, a bankfiókok inkább a személyes kapcsolattartás helyszínévé válnak. A kutatás szerint 2020-ra az ügyfelek visszajelzései várhatóan teljesen kiszorítják a hagyományos K+F-et, és az új termék- és szolgáltatásötletek elsődleges forrásává válnak. A válaszadók abban is hisznek, hogy az ügyfelek közel olyan fontos ötletforrássá válnak az üzleti folyamatok fejlesztésében, mint saját alkalmazottaik. Az üzleti vezetők 63%-a jósolja a decentralizált üzleti modellek felé történő elmozdulást, valamint, hogy az üzleti döntéshozatal központosított felelőssége a vezetőségtől az egyes alkalmazottak felé fog elmozdulni.  Ugyancsak feltételezhető, hogy a szervezetek 2020-ra átláthatóbbá válnak, mint korábban bármikor. Az alacsony színvonalú szolgáltatást, túl magas árakat, vagy népszerűtlen gyakorlatot követő cégek nem maradnak rejtve az elkövetkező évtizedben, mivel a technológia által az eddigieknél sokkal láthatóbbá válnak a végfelhasználók számára.

 
Letöltöm a teljes kutatást

Módszertan: A 2011. szeptember és októberben végzett globális felmérésben 567 igazgató vett részt, az összes válaszadó a felső vezetés szintjén volt, és közel a fele (46%-a) a vezetőségben vagy a C-suite területen dolgozott. A válaszadókat különböző ágazatok választották ki: pénzügyi szolgáltatások, kormányzati terület és a közszolgálgatás (beleértve az egészségügyet is), oktatás, szakszolgáltatások, technológia és gyártás. A felmérésben részt vevő cégek 43 %-ának éves bevétele legalább 500 millió USD volt. Egy mélyinterjú sorozatba a vezető technológia és az üzleti élet elméleti szakemberei, illetve a különböző szektorok felsővezetői is bevonásra kerültek.

A technológia jövőre gyakorolt hatásai szintén szerepel majd  a Technology Frontiers  témái között, március 22-23-án. A konferenciát itt tekintheti meg élőben.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére