A vállalatok a decentralizáció új korszakába lépnek

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A vállalatok a decentralizáció új korszakába lépnek

Ricoh által támogatott tanulmány új eredményei azt mutatják, hogy 2020-ra az új technológiák hatásai a munkahelyekre a vállalatokat a decentralizáció új korszakába fogják kényszeríteni.
Az Economist Intelligence unit által végzett tanulmány szerint az üzleti vezetők 63 százaléka jósol eltolódást decentralizáltabb üzleti modellek felé. Továbbá úgy gondolják, hogy a döntéshozás a centralizált vezetéstől egyre inkább az egyéni alkalmazottakra fog tolódni.

“Úgy gondoljuk, hogy a vállalatok egyre inkább folyamatorientáltakká válnak, ezzel biztosítva a kritikus információk centralizálását.  Ez azt jelenti, hogy a döntéshozás kevésbé lesz hierarchikus és az alkalmazottak közvetlenül kommunikálhatnak az ügyfelekkel és így késlekedés nélkül hozhatnak meg fontos üzleti döntéseket.” mondta David Mills, alelnök, Ricoh Europe.

A múltban sok kritika érte a decentralizált struktúrát, mivel azok nem voltak hatékonyak, sok volt a duplikáció és nem voltak konzisztens stratégiai irányvonalak.  2020-ra a hatékony üzleti folyamatok lehetővé teszik majd a dolgozóknak, hogy jobban kielégítsék a piac igényeit és lehetővé teszik a rugalmasabb vállalatok kialakulását. 

A szorosabb együttműködés kialakítása az ügyfelekkel elengedhetetlen, mivel az üzleti vezetők szerint 2020-ra az ügyfelek lesznek az új termék és szolgáltatás ötletek fő szolgáltatói. Továbbá, e vezetők 86 százaléka szerint az ügyfelek szerves részét fogják képezni a belső döntéshozatalnak és a projekt team-ek tagjai között lesznek szervezeten kívüli személyek is, mint például ügyfelek és üzleti partnerek.

A sikeres decentralizáció alapja az információk kezelését biztosító integrált folyamatok hálózata, mely biztosítja a kulcsfontosságú alkalmazottaknak, hogy elérjék a döntéshozatalhoz szükséges információkat. A jövőben azt is fontolóra kell venni, hogyan oldható meg, hogy a vállalaton kívüli szakértők a vállalat céljainak elérése érdekében hozzáférjenek a belső információkhoz.

A dolgozóknak az információkat biztonságosan kell létrehozni, tárolni és letölteni. A központi vezérlés elengedhetetlen a kritikus üzleti adatok védelméhez.  Ugyanakkor ezt nehéz lesz biztosítani, mivel jelenleg az európai szervezetek 43 százaléka manuálisan dolgozza fel üzletileg kritikus dokumentum tranzakcióit és a vállalatok mindössze 22 százaléka rendelkezik teljesen automatizált munkafolyamattal.1

Mills szerint, “A decentralizáció új korszakában elengedhetetlen lesz, hogy a vállalatok jobban alkalmazkodjanak a digitális világhoz, mivel egyre több távolról dolgozó alkalmazottnak kell hozzáférnie kritikus információkhoz.

A vállalatok gondoskodhatnak adataik biztonságáról, ha a megfelelő partnerek segítségével optimalizálják üzletileg kritikus folyamataikat. Ezzel az optimalizációval csökkenthetik a duplikációkat, biztosíthatják a konzisztenciát és pontos betekintést nyerhetnek a költségekbe.”

Az Economist Intelligence Unit 567 ügyvezetőt kérdezett meg 2011. szeptember-október hónapban arról, hogy szerintük a jövőben milyen hatással lesz a technológia az üzleti életre. A felmérés globális mintavételezésű volt. A megkérdezettek 32%-a európai, 29%-a észak-amerikai és 28%-uk ázsiai. A válaszadók 20 üzleti szektorból kerültek ki, például a pénzügyi, kormányzat és közszféra (beleértve az egészségügyet), oktatás, professzionális szolgáltatások, IT és technológia valamint a gyártás területeiről. A válaszadók 46%-a C-suit pozícióban dolgozik különböző méretű vállaltoknál. Ezen vállalatok 43%-a rendelkezik évi 500 millió dolláros forgalomnál nagyobbal.

A rövid összefoglaló letöltéséhez látogasson el a következő weboldalra.


1 Coleman Parkes Research - Ricoh Process Efficiency Index http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/

 

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére