A vállalatok 243 milliárd eurót spórolhatnak az elektronikus számlázással

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A vállalatok 243 milliárd eurót spórolhatnak az elektronikus számlázással

Budapest, 2013. május 30. — A Ricoh Europe arra bátorítja az európai vállalatokat, hogy álljanak át a papíralapú számlázásról az elektronikus alapú számlázásra (e-invoicing), mivel így a vállalatok összességében kb. 243 milliárd euró költséget spórolhatnak meg.1 Az elektronikus számlázásra való átállással a közszféra közel 40 milliárd eurót takaríthat meg.2 A lehetséges költség- és időmegtakarítás részleteit a frissen megjelent, a Ricoh támogatásával, a Billentis által készített új tanulmány magyarázza el.

Az e-invoicing által nyújtott megtakarítási lehetőségek ellenére az európai vállalatoknak csak elenyésző hányada váltott elektronikus számlázásra. Előrejelzések alapján csak minden ötödik számla lesz elektronikus 2013-ban.3 Ez rámutat arra, hogy nagy utat kell még bejárni ahhoz, hogy az Európai Bizottság céljai – 2020-ra az elektronikus számlázás lesz domináns – megvalósuljanak. A közszférában ezek a határidők még rövidebbek, itt ugyanis 2016-ra kellene megvalósítani ugyanezeket a célokat. A Billentis által készített jelentés számos okot azonosított, ami mind a verseny, mind a közszférában visszatartja az elektronikus számlázás elterjedését. Ilyen okok például a zavaros jogi követelmények, illetve a partnerek és ügyfelek, akik továbbra is megkövetelik a papíralapú számlákat. A jelentés javaslata a vállalatoknak az, hogy határozzanak meg egy három éves stratégiát az elektronikus számlázás sikeres bevezetésére.

“Az e-invoicing lassú terjedése egyértelművé teszi, hogy a bevezetést akadályozó tényezők nagyon is valósak az európai vállalatok és közszférák számára.” mondta Martin Hurley, a Ricoh Europe kiszervezési szolgáltatások divíziójának vezetője. “Amint arra a jelentés is rávilágít, a sikeres implementáció egyik legkritikusabb lépése az egyértelmű célok és stratégiák kidolgozása, amik a későbbiekben meghatározzák a papíralapúról elektronikusra történő átállást. A tanulmány szerint az európai vállalatok 57%-a nem rendelkezik teljes mértékben kidolgozott és implementált stratégiával az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatok menedzselésére – ide értve a számlázást is. Egy egyértelmű stratégia kidolgozása, ami összekapcsolja az elektronikus számlázást az üzleti célokkal (beleértve a költségcsökkentést, az időigényes manuális feladatok kiküszöbölését és a hatékonyabb ügyfél kommunikációt) segíthet a vállalatoknak, hogy sikeresen bevezessék az új elektronikus számlázási folyamatokat.”

“Egy üzletileg kritikus dokumentumfolyamat megváltoztatása időigényes és komplikált, továbbá elengedhetetlen, hogy a változtatás ne érintse a mindennapi üzleti feladatokat. A vállalatoknak megéri megbízni egy dokumentumfolyamat specialistát, aki menedzseli az átállást az elektronikus számlázásra, így a vállalat továbbra is fókuszálhat az ügyféligényekre.” mondta Hurley.

 Ha többet szeretne megtudni, töltse le a jelentést, vagy a www.ricoh-europe.com/i-invoicing weboldalon számolja ki, hogy mennyi költséget takaríthat meg az átállással.

 

1 The European Association of Corporate Treasurers project CAST (Corporate Action on Standards) 
2 E-Invoicing/E-Billing: The catalyst for AR/AP automation, Billentis, http://www.ricoh-europe.com/services-solutions/document-outsourcing/document-process-outsourcing/e-invoicing-report/index.aspx 
3 E-Invoicing/E-Billing: The catalyst for AR/AP automation, Billentis, http://www.ricoh-europe.com/services-solutions/document-outsourcing/document-process-outsourcing/e-invoicing-report/index.aspx

 

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2013. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 924 milliárd japán Jen volt (körülbelül 20 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére