A vállalkozások az éves forgalmukban akár 20%-os megtakarítást is elérhetnek, ha kihasználják a Big Data adta lehetőségeket

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A vállalkozások az éves forgalmukban akár 20%-os megtakarítást is elérhetnek, ha kihasználják a Big Data adta lehetőségeket

Budapest, 2013. október 28. — A Ricoh Europe1 megbízásából született új tanulmányból kiderült, hogy mekkora előnyhöz juttatja az európai üzleti vállalkozásokat az, ha kihasználják a nagy adat (Big Data) nyújtotta lehetőségeket, azaz az üzletileg kritikus, papíralapú dokumentumok digitalizálására hívja fel az üzleti döntéshozók figyelmét. A vezetők világosan látják, hogy jelentős üzleti értékek rejlenek elzárva a papíralapú dokumentumokban, illetve 88%-uk egyetért, hogy az adatok digitalizálása és a fizikai dokumentumokban rejlő információk „felszabadítása” megkönnyítené az üzleti döntéshozatalt. Továbbá, az európai üzleti vezetők 70%-a úgy gondolja, hogy a nyomtatott dokumentumok digitalizálásával éves forgalmi szinten 5-20%-ot is meg lehetne takarítani; a válaszadók fele szerint pedig 5-10%-os, a másik fele szerint pedig 11-20%-os megtakarítást lehetne elérni.

“A vezetők tudják, hogy a nagy adatban rejlő üzleti lehetőségek túlmutatnak a digitális fogalmán, azaz foglalkozni kell az üzletileg kritikus adatokat hordozó papíralapú dokumentumokkal is. A nyomás alatt lévő vezetők, akik a vállalkozásuk visszaesése miatt nehéz döntéshozói helyzetbe kerültek, egyetértenek abban, hogy a nyomtatott adatok digitalizálás útján történő felszabadítása javítaná az üzleti döntéshozatalt. Sőt, az üzleti vezetők tisztában vannak a papíralapú dokumentumok információ mennyiségének növekvő tendenciájával a munkahelyeken. Egyértelmű, hogy a nagy adat korszakában vagyunk, és elengedhetetlen az információ gyors megszerzésének képessége, akár digitális, akár nyomtatott formában van is jelen, ezért döntő fontosságú, hogy a szervezetek felgyorsítsák digitális átalakulásukat, ezáltal üzletük fellendítését” – állt David Mills, a Ricoh Europe operatív igazgatója nyilatkozatában.

A kutatás eredménye szerint a szervezetek több mint 50%-a még mindig 5-10 évnyi értékes információt tárol papíralapú dokumentumok formájában. Ez nemcsak az üzleti döntéshozatal kimenetelét befolyásolja, hanem a termelékenységet és az alapvető tevékenységeket is. A vezetők többsége (63%) egyetért azzal, hogy a papíralapú dokumentumok esetén az információ hozzáférés túlságosan időigényes. A különböző helyeken (iratszekrények, raktárak, pincék és iratgyűjtők) meglévő adatok tárolása gyakran jelentős költségnövelő tényezőt jelent. Világviszonylatban Londonban a legmagasabbak az éves bérleti díjak.2

Míg kezdetben a digitális adatok szolgáltak a főbb kezdeményezések kiinduló pontjául, addig mostanában az üzleti vezetők egyre inkább felismerik a nyomtatott dokumentumokban rejlő információs értéket. 76%-uk nyilatkozott úgy, hogy az előző recesszió tapasztalata alapján csökkenthették volna annak a jelenre is kiható következményeit, ha megfelelőbb hozzáféréssel rendelkeznek a történelmi adatokhoz. Ebből kifolyólag a válaszadók több mint háromnegyede a gazdasági visszaesés idején több energiát fektetett az ilyen adatok digitalizálásába. Sok esetben a HR, a pénzügyi és közbeszerzési feladatok továbbra is a papíralapú dokumentum folyamatokon alapulnak, illetve bizonyos adatokat gyakran kötelezően meg kell őrizni, mint pl. az orvosi feljegyzéseket. Ugyanakkor a papíralapú dokumentumok digitalizálása egyre inkább üzleti prioritássá válik a szervezetek számára. Tízből hat válaszadó (57%) úgy gondolja, hogy ezeket az értékes adatok az elkövetkező három év során teljes mértékben sikerül digitalizálni.

„A nagy adat kezelésének első lépéseként az ezt körülvevő titokzatosságot kell eloszlatni. S ennek van egy valóban lényeges következménye. Az összegyűjtött, és kielemzett adatok értékes információként könnyen elérhetővé tehetők, amelynek felhasználásával javíthatók a szolgáltatások színvonala az ügyfelek megtartásának érdekében. A nagy adat korszakának berobbanása előtt is létezett értékes üzleti információ, éppen ezért fontos a digitális adatokon túli látásmód. A jelentősebb trendek és a történelmi adatokba történő betekintés (pl. archivált, papíralapú dokumentumok) segíthet abban, hogy egy teljesen átfogó képet kaphassunk, mely elengedhetetlen a jövő üzleti vállalkozásai számára. Különösen a gazdasági válság tette hangsúlyossá annak fontosságát, hogy a szervezetek 360 fokos rálátással rendelkezzenek a környezetükre, mind a múlt, mind pedig a jelen tekintetében. Éppen ezért döntő jelentőségű, hogy az üzleti vállalkozások összegyűjtsenek minden fontos információt, hogy a jövőben fokozhassák üzleti döntéshozatalaik hatékonyságát” – tette hozzá Mills.

Kérem, tekintse meg a Ricoh videóját a valódi értéket képviselő, üzletileg kritikus dokumentumok digitalizálásáról.

További információt a csúcstechnológia változásainak hatásairól pedig ezen a linken találhat.

1  Research conducted by Coleman Parkes Research, May-June 2013
2  Research conducted by Cushman & Wakefield, 2013: http://www.cushmanwakefield.com/en/research-and-insight/2013/office-space-across-the-world-2013/ 
 

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2013. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 924 milliárd japán Jen volt (körülbelül 20 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére