Az európai oktatás az IT beruházások holisztikus megközelítésétől függ

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Az európai oktatás az IT beruházások holisztikus megközelítésétől függ

Carsten Bruhn_v1Carsten Bruhn, Executive Vice President, Ricoh Europe PLC

Budapest, 2013. június 21. — A jövő oktatásával kapcsolatban számos előrejelzés létezik. A Ricoh által szponzorált Economist Intelligence Unit, Humans and Machines legújabb jelentésében néhányan azt jósolják (többek között Sebastian Thrun professzor, a Stanford Egyetem mesterséges intelligenciával foglalkozó részlegének a vezetője), hogy a fizikai tanulási környezet el fog tűnni, különösen a felsőoktatásban, mivel a tanulók online kurzusokra ”járnak” majd. (MOOCs, azaz Massive Online Learning tanfolyamok). Mások véleménye (pl. Patrick McGhee, a Kelet-Londoni Egyetem helyettes vezetője) szerint az online tanulás nem helyettesítheti a tapasztalatok személyes megosztását, ami megfizethetetlen értéket képvisel az oktatási rendszerben.

Bármi is történik, az egyértelmű, hogy a technológia központi helyet foglal el a jövő oktatásában, ami elősegíti az egyetemek és főiskolák hatékonyabb információ-kezelését annak érdekében, hogy magasabb színvonalon folyhasson az oktatás és a tanulás. Az oktatási szektorban azonban sok szakember küzd azzal, hogy lépést tartson a technológia legújabb fejlesztéseivel. A Ricoh egy további vizsgálatában rámutatott arra1, hogy az oktatási szektorban dolgozó legtöbb európai szakember szerint a munkamódszerek elavultak. Ezenkívül 88%-uk megegyezik abban, hogy ez akadályozza a munkájuk hatékonyságát, s hogy magas szintű oktatás nyújtsanak.

A fentiek nem a beruházások hiányából fakad, mivel sok oktatási intézmény, kollégium és egyetem jelentős befektetéseket hajtott végre az új technológiákba. Például az Egyesült Királyságban erre minden évben 450 millió fontot különítenek el, többek között interaktív táblákra és tablet számítógépekre2. Azonban az oktatási szakemberek 73%-a azt állítja Európa-szerte, hogy az érintett szervezetek még az előtt fektetnek be az új technológiákba, mielőtt maximalizálnák a saját meglévő IT beruházásaik kihasználtságát/rejtett lehetőségeit.

Ez azt jelenti, hogy a fontos információkat, mint például a tanulói eredmények, a teljesítmények és a részvételek adataihoz való hozzáférés nehézkes. Az ilyen információk könnyű elérése hatalmas értéket képvisel az oktatási szakemberek számára, ha figyelembe vesszük, hogy milyen erőforrásokat és oktatási programokat kell kidolgozniuk egy-egy terület képzési színvonalának folyamatos fejlesztése érdekében. Továbbá, ha naprakész adatokkal rendelkeznek a felsőoktatásban tanuló hallgatók érdeklődési köreiről, az előnnyé kovácsolható a személyre szabott felvételi kampányok során, s ily módon támogathatók azok a célok, melyekkel az intézmények szeretnék bevonzani magukhoz a tehetségeket, valamint kitűnhetnek a többi konkurens főiskolák és egyetemek közül.

Ez a kihívás széles körben ismeretes az európai oktatási szektorban. A szakoktatók 77%-a azt állítja, hogy a front-facing eszközök nem kompatibilisek a már meglévő back office rendszerekkel. Ez oda vezethet, hogy a fontos információk, mint pl. a részvételi adatok és a teljesítményekről szóló jelentések a back office tárolókban maradnak, amikor gyors hozzáférésükre lenne szükség.

Az oktatási szervezeteknek ezért egy átfogó, holisztikus megközelítésre van szükségük, amikor a saját technológiai igényüket felmérik. Ezt a meglévő infrastruktúra felülvizsgálatával kell kezdeni, hogy azok megfelelnek-e az oktatók, az óraadók, az önkormányzatok és a tanulók igényeinek. Ennek elvégzésével azonosíthatók a szűk információcsatornák, az innovatív folyamatokat elindításával fejleszteni lehet az információ-, és az adatokhoz való széles körű hozzáférést minden részleg számára.

A dokumentum- és információs folyamatok optimalizálása lehetővé teszi a szervezeteknek a nagy mennyiségű adatok felhasználását és elemzését, ezáltal nagy segítséget nyújtva a szakoktatók számára, hogy egyénre szabhassák a tanulási gyakorlatokat. Azáltal például, hogy olyan hasznos adatokhoz is hozzáférhetnek, ami az egyén érdeklődési körét, kurzusait, valamint a fejlesztendő területeket tartalmazza.

A felülvizsgálatra fókuszálva az információs folyamatok digitalizálásával és optimalizálásával az oktatási intézmények nagyobb értéket hozhatnak ki a meglévő eszközeikből.

A jövőben több kapcsolódó működési modell létrehozásával az európai oktatási szektor nagyobb együttműködésre lesz képes, illetve hatékonyabb személyre szabott oktatást nyújthat a tanulók számára, mind fizikai, mind virtuális környezetben.

A pedagógusok számára is olyan új helyzet megteremtése a cél, amelyben az új technológiai beruházások sokkal gyorsabban optimalizálhatók, valamint a változásokkal is könnyebb lépést tartani, ami több mint valószínű, hogy az elkövetkező években még inkább felgyorsul.

 

1 A New Perspective – The Ricoh Document Governance Index 2012 – http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/hu/
2 http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/9681317/Schools-wasting-450m-a-year-on-useless-gadgets.html

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2013. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 924 milliárd japán Jen volt (körülbelül 20 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére