Az európai vezetőket egyre jobban aggasztja versenyképességük elvesztésének lehetősége

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Az európai vezetőket egyre jobban aggasztja versenyképességük elvesztésének lehetősége

Humans and machines 3Budapest, 2013. március 26. — A globális üzleti vezetők pozitívan nyilatkoznak a technológia generálta változások kreativitásra és innovációra gyakorolt hatásairól, de ugyanakkor aggódnak amiatt, hogy lépést tudnak-e tartani ezekkel a változásokkal. A kihívások nem az elfojtott intuíciókból adódnak, hanem a rendszer és folyamat okozta problémákból. Az európai üzleti vezetők jobban aggódnak a technológiai fejlődésnek való megfelelés miatt, mint ázsiai és észak-amerikai társaik. Az európai vezetők 45%-a aggódik amiatt, hogy ha nem tudnak lépést tartani a fejlődéssel, akkor elvesztik versenyképességüket. Ezzel szemben az ázsiai vezetőknél ez az arány 35%, míg az észak-amerikaiaknál 37%. Ezek az adatok a Ricoh által szponzorált Economist Intelligence Unit Humans and Machines tanulmányból származnak. A kutatás a technológia emberi kreativitásra és intuícióra gyakorolt hatásait vizsgálja.

Amikor megkérték az üzleti vezetőket, hogy rangsorolják a legnagyobb technológiai kihívásaikat, akkor az első helyre a rendszerek közötti kapcsolatok hiányát tették. Ezt szorosan követte az a probléma, hogy a technológia gyorsabban fejlődik, mint az azt támogató belső folyamatok.  Az európai üzleti vezetők 46%-a értékelte kiemelkedően fontos problémának a rendszerek közti kapcsolatok hiányát, míg ez az arány ázsiai kollegáiknál 39%, észak amerikai kollegáiknál pedig csak 34% volt.

“Az európai üzleti vezetők nagy kihívások előtt állnak – a technológia indukálta változások mellett szembe kell nézniük a komplex szabályozások problematikájával, valamint növelniük kell vállalataik tevékenységeit egy kompetitív és fejlett piacon. Továbbá kiemelten fontos számukra, hogy kiheverjék a globális gazdasági válság hatásait, miközben az euró életképességét folyamatosan megkérdőjelezik. Meglehet, hogy ez az oka az európai vezetők versenyképességgel kapcsolatos aggodalmainak, de a fontos az, hogy meghatározzuk a növekedés és üzleti agilitás növeléséhez szükséges lépéseket.” mondta Carsten Bruhn, a Ricoh Europe ügyvezető igazgatóhelyettese.

“A tanulmány rávilágít arra, hogy az európai vállalatoknak át kell értékelniük működési modelljeiket és fel kell készülniük a tradicionális munkamódszerek megújítására. Ehhez szükséges, hogy jobban integrálják rendszereiket és korszerű üzleti folyamatokat dolgozzanak ki, amelyek összekötik az alkalmazottakat a technikával, ezáltal javítva a tudásmegosztást, az ügyféligényekre adott reakciókat és létrehozva az agilis üzleti infrastruktúrát, amely megfelel a jövő kihívásainak.”
Érdekes módon az üzleti vezetők úgy gondolják, hogy ma kreatívabbak, mint 10 évvel ezelőtt. Ez az optimizmus szintén kevésbé jellemző Európára (52%), mint Ázsiára (64%), vagy Észak-Amerikára (63%). Továbbá az európai vezetők kevésbé vannak meggyőződve arról (40%), hogy a technológia segít nekik jó döntéseket hozni, mint ázsiai (59%), vagy észak-amerikai (52%) társaik.

Ugyanakkor vannak olyan területek is, ahol az európaiak a magabiztosabbak. Például 65%-uk szerint a technológia segített a vállalaton belüli nyílt véleménynyilvánítás és megbeszélés elterjedésében, míg ázsiai társaiknak csak 57%-a ért ezzel egyet. Az európai vezetők továbbá biztosabbak a technológia produktivitást növelő szerepében. Az ázsiaiak 68%-ával és az észak-amerikaiak 59%-ával szemben az öreg kontinens vezetőinek 72%-a osztja ezt a véleményt.

“Világos, hogy a technológia hatásai változatosak, ezért az átalakítás egyirányú megközelítése nem lehetséges. Ami bizonyos az az, hogy a változás elkerülhetetlen. A biztosnak vett munkamódszerek valószínűleg már nem fognak sokáig működni. Ugyanakkor a globális szakértők szerint az olyan munkahely, ahol a döntéseket szinte kivétel nélkül számítógépek és robotok hozzák, nem valósul meg a közeljövőben. A jövő nagy potenciált rejt az emberek számára abban, hogy kihasználhassák a kreatívabb és jobban informált döntéshozatal, az új technológia támogatta üzleti folyamatok és a hatékonyabb információ megosztás előnyeit. Képzeljük el mennyivel többet érhetünk el a jövőben, ha az európai üzleti vezetők elsajátítják a ténylegesen összekapcsolt és hatékony munkahely titkát.” teszi hozzá Bruhn.

Töltse le a globális tanulmányt a http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/hu weboldalról.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

| A tanulmányról |  

A cikkben említett analízis és a tanulmány, melynek részét képezi, egy két lépcsős kísérlet, melyet az Economist Intelligence Unit végzett el. Az első felmérés során 2012. november és december hónapjában 432 vezetőt kérdeztek meg (ebből 63 dolgozott a pénzügyi szektorban) arról, hogyan látják a technológia és az emberi képzelet közötti kölcsönhatást a vállalatukon belül. A mintavételezés globális volt és a válaszadók körülbelül egyenlő arányban oszlottak meg Európa Észak-Amerika és Ázsia között. Minden válaszadó vezetői pozícióban van, 50%-uk C szintű vezető, vagy vezetőségi tag. A felmérés 20 különböző piaci szektort érintett, többek között olyanokat, mint a pénzügyi szolgáltatások, oktatás, állami (ide értve az egészségügyet), gyártás és technológia szektora. A felmért vállalatok 53%-ának éves forgalma meghaladja az 500 millió dollárt, míg minden ötödiké a 10 milliárd dollárt is. A felmérést kiegészítéseként 20 részletes interjú is készült kiemelkedő üzleti és technológiai gondolkodókkal és vállalati vezetőkkel. 

Oldal tetejére