Az európai üzleti vállalkozások 2018-ra az „intelligens munkavállalók” számának jelentős növekedését prognosztizálják

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Az európai üzleti vállalkozások 2018-ra az „intelligens munkavállalók” számának jelentős növekedését prognosztizálják

A vállalatok az ügyfelek és a bevételek elvesztésével szembesülhetnek akkor, ha a változásokhoz alkalmazkodva nem biztosítják a változó munkaerő számára az információ megosztására alkalmas eszközöket

Budapest, 2013. november 11. — Az elkövetkező öt évben az ’intelligens munkaerők’ száma várhatóan ugrásszerű növekedésnek indul az európai üzleti vállalkozásokban, állítja egy új kutatás alapján a Ricoh Europe1. Jelenleg az európai vállalkozás vezetőinek 4%-a véli úgy, hogy a munkavállalóinak nagyobb része iWorkers: megbízható és szakképzett alkalmazottak, akik napi 24 órában hozzáférnek a szükséges információhoz a vállalat és az ügyfelek igényeinek megfelelően. Ugyanakkor az üzleti vezetők lényeges változást prognosztizálnak az elkövetkező öt évben: 37%-uk úgy véli, hogy 2018-ra a munkaerők nagyobb része iWorkers lesz.

Az iWorker-ek számának nagy iramban történő növekedése összefüggésbe hozható a nem túl hatékony információ-megosztással. Arra a kérdésre, hogy mely területek érintettek a legnagyobb mértékben, az üzleti vezetők az első helyre a bevételkiesést (49%), a második helyre az ügyfelek elvesztését, a harmadik helyre pedig az ügyfélismeret hiányát (27%) tették.

A tanulmány arra is rámutat, hogy vannak még legyőzendő akadályok annak érdekében, hogy az európai vállalkozások növelhessék az iWorker-ek jelenlétét. Miközben a vállalkozások háromnegyede új technológiákba fektet be azért, hogy növelje az alkalmazottak termelékenységét mind az irodai környezeten belül, mind pedig azon kívül is, a többség a meglévő folyamatok felügyeletének szükségességét hangsúlyozza, hogy az alkalmazottak sokkal könnyebben hozzáférhessenek az üzletileg kritikus információkhoz. Több mint 70%-uk úgy véli, hogy visszaveti a vállalkozásukat az a tény, hogy mobilkészülékről nem férnek hozzá a dokumentumokhoz, míg kétharmaduk azt állítja, hogy a nem megfelelő keresési funkciók megakadályozzák az alkalmazottak megfelelő információ hozzáférését, ami pedig negatívan befolyásolja az üzleti előremenetelt. Emellett 62%-uk állítja, hogy az összefüggéstelen információk halmaza akadályozza az információ megosztását.

„Az előrejelzések szerint az iWorker-ek létszáma jelentősen emelkedhet. A kérdés csak az, hogy a vállalkozások készen állnak-e rá. Az üzleti vezetők egyre tisztábban látják, hogy szükség van a technológia felhasználásának további optimalizálására, valamint az „információ-silók” megszüntetésére. Sürgősen felül kell vizsgálni a hagyományos munkamódszereket, hogy lépést tarthassanak a csúcstechnológiai változásokkal” – állt David Mills, a Ricoh Europe operatív igazgatója nyilatkozatában.

Az európai üzleti vezetők a következő legfontosabb lépésként az iWorker-ek felgyorsításának az elérhetőségét helyezik előtérbe. Az alkalmazottak tudásának növeléséhez (első helyre rangsorolva) a leghatékonyabb módszer az együttműködést szolgáló eszközök megléte: a több helyről is elérhető információ-megosztás. Ezt követi az üzleti folyamatok optimalizálása (megosztva a második helyen): az alkalmazottak munkamódszerének felülvizsgálata, valamint a technológia maximális kihasználtságának biztosítása, a felhőkbe való átmenettel egyidejűleg. Az üzleti vezetők a negyedik helyre a dokumentumok digitalizálását sorolták: az aktuális és történelmi dokumentumokhoz való akadálytalan hozzáférés biztosítását a könnyebb üzleti döntéshozatalok érdekében.

Az ilyen intézkedésekkel jelentős előnyre tehetnek szert az üzleti vállalkozások. A McKinsey2 kutatása kiemeli, hogy azok a vállalatok, amelyek nagyobb hangsúlyt fektetnek az alkalmazottak tudására (a munkaerő több mint 35%-a), azoknál az átlagosan egy alkalmazottra jutó megtérülés magasabb, mint a kevesebb tudással rendelkező munkavállalókat alkalmazó vállalatoknál (a munkaerő maximum 20%-a).

Mills hozzátette: “Az európai szervezetek számára elérkezett az idő, hogy optimalizálják a kritikus üzleti- és a dokumentum folyamatokat, hogy felkészülhessenek a hatékonyabb üzletmenetre. A csúcstechnológiai változások és a folyamatos fejlesztések mellett ugyanúgy elengedhetetlen az iWorker-ek még informáltabb munkaerőként való alkalmazása az üzleti növekedés (fejlesztés, hatékonyság, termelékenység) megvalósításához az ügyfelek igényeihez folyamatosan alkalmazkodva.”

A csúcstechnológiai változások hatásainak részleteiért kérem, látogasson el a következő oldalra: www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

1 Research conducted by Coleman Parkes Research, May-June 2013 
2 The Productivity Imperative McKinsey, 2010  

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2013. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 924 milliárd japán Jen volt (körülbelül 20 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére