A jövő sikeres informatikai vezetőjének szükséges jellemzője a digitális közügyi szolgáltatások kialakításához

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A jövő sikeres informatikai vezetőjének szükséges jellemzője a digitális közügyi szolgáltatások kialakításához

Budapest, 2013. augusztus 13. — Az európai közügyi szektor vezetői – akik részt vettek egy tanulmányban, amely a Ricoh Europe1 megbízásából készült – meghatározták a jövő sikeres közügyi informatikai vezetőjének kulcsfontosságú tulajdonságait. A két legfontosabb tulajdonság (holtversenyben az elsők) a marketing és technológiai szakértelem, amelyet a kritikus üzleti folyamatokban szerzett tapasztalat követ. Továbbá, a közügyi szektor vezetőinek 90%-a egyetért abban, hogy a saját informatikai vezetője rendelkezik a közügyi szolgáltatások digitális átállásához szükséges szakértelemmel. Ezek a tulajdonságok összefüggésben vannak a szektor megújult erőfeszítéseivel, hogy tovább növeljék a hatékonyságot és közben javítsák az állampolgároknak nyújtott digitális szolgáltatások színvonalát.

“A közügyi szektor egyértelműen mutatja, hogy az informatikai vezetőknek elengedhetetlen, hogy megértsék a jövő állampolgárainak kommunikációs igényeit. Az EU digitális napirendje arra összpontosít, hogy megkönnyítse az állampolgárok és vállalkozások közügyi szervekkel való kommunikációját Európán belül, és az európai közügyi szolgáltatásokat « alaphelyzetben az elektronikus adminisztráció2 » felé irányítsa a hatékonyság növelése és a jobb digitális szolgáltatások nyújtása érdekében. Mindezeken túl a napirend másik célja, hogy 2015-re az állampolgárok 50%-a használja az eGovernment (eKormány)3 szolgáltatásokat ” – nyilatkozta Carsten Bruhn, a Ricoh Europe ügyvezető igazgatóhelyettese.

Napjaink informatikai vezetői iránti bizalom és optimizmus ellenére a vizsgálat azt mutatja, hogy az európai közügyi szervezetek több mint 68%-a messze áll a digitális átalakulás megvalósításától. A változások lassúságának a közügyi vezetők szerint az az oka, hogy habár az informatikai vezetők teljes mértékben felkészültek az átállásra a pénzügyi menedzsment, az ügyfélkezelés és adat-/üzleti információgyűjtés területén, mindössze 9%-uk képes a kritikus üzleti folyamatok átalakítására. Továbbá, a megkérdezettek mindössze 29%-a tekinti a változásmenedzsmentet kulcsfontosságú tulajdonságnak, ami pedig elengedhetetlen a munka új módszereinek kidolgozásához és ahhoz, hogy a közügyi szektort elvezessék a digitális korba.

“Miközben az informatikai igazgatók igyekeznek eleget tenni a sok feladatnak, amit megkövetel a közügyi szolgáltatások átalakítása, elkerülhetetlen, hogy bizonyos területekre nem fordítanak kellő figyelmet” – mondta Bruhn.  “Mialatt arra koncentrálnak, hogy egyensúlyt teremtsenek a technológia és az állampolgárok igényei között, gyakran megfeledkeznek az üzleti folyamatokról, amik összekötik a technológiát az emberekkel.  Ezek a folyamatok határozzák meg a közügyi szektor alkalmazottainak mindennapi munkáját, és a polgárokkal történő összes interakciónak részét képezik. Ha ezeket a folyamatokat teljes mértékben optimalizálják és implementálják egy hatékony változásmenedzsment program keretein belül, akkor az informatikai igazgatók részesülhetnek a hatékonyabb tudásmegosztás, az agilisabb folyamatok és a gyorsabb szolgáltatások előnyeiből.”

“Az informatikai igazgatóknak nem kell egyedül terelgetniük a közügyi szektort ezen az utazáson. Az egyik utolsó kihívás megtalálni a megfelelő partnert, aki átvizsgálja és optimalizálja a folyamatokat, amik biztosítják az emberek és technológiák közös munkáját. Ha sikerrel járnak, nagy jutalomban részesülhetnek. Az Európai Bizottság számításai szerint csak az eProcurement (eBeszerzés) 100 milliárd Eurót takaríthat meg évente, míg az eGoverment (eKormány) akár 15-20%-kal is csökkentheti az adminisztrációs költségeket. Hatékony dokumentumfolyamat optimalizálással a szektor biztonságosan férhet hozzá az információkhoz és hatékonyabban dolgozhatja fel a dokumentumokat, így biztosítva a kiváló minőségű közügyi szolgáltatásokat.”

Ha többet szeretne tudni a technológia vezette változások hatásairól, látogassa meg a http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/hu/ weboldalt.

 

1 A tanulmányt a Coleman Parkes végezte a Ricoh megbízásából. http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/hu/change-making-cio/ 
2 http://ec.europa.eu/digital-agenda/en/pillar-vii-ict-enabled-benefits-eu-society/action-110-deploy-and-roll-out-digital-services-key-areas
3 https://ec.europa.eu/digital-agenda/node/1505
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-12-1389_en.htm 
 

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2013. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 924 milliárd japán Jen volt (körülbelül 20 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére