Miért a marketing ismeretek fogják meghatározni a polgárbarát informatikai vezetőket?

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Miért a marketing ismeretek fogják meghatározni a polgárbarát informatikai vezetőket?

Carsten Bruhn_v1Carsten Bruhn, a Ricoh Europe ügyvezető alelnökének véleménye

Budapest, 2013. október 17. — Mivel az európai közszférákban számos megszorító intézkedést hajtanak végre a költségek kézbentartása érdekében, s mindeközben próbálnak a közszolgáltatások minőségén is javítani, az informatikai vezetőknek azzal a kihívással kell szembenézniük, hogy még jobb és költséghatékonyabb informatikai kezdeményezésekkel álljanak elő, miközben a back office informatikai hátterét is biztosítják. Az EU vezető kezdeményezései – mint pl. az elektronikus számlázás bevezetésének előmozdítása a gazdaság fellendítése érdekében – kétségkívül segítenek és közreműködnek abban, hogy az informatikai vezetők fejlett technológiai szolgáltatásokat tudjanak nyújtani.

A legutóbbi Ricoh által megrendelt Coleman Parkes kutatás szerint az európai állami szervezetek olyan informatikai vezetőket keresnek, akik a szükséges szakmai, piaci és IT szolgáltatói ismereteken kívül a lakosság igényeire is fókuszálnak. Arra a kérdésre, hogy melyek egy CIO legfontosabb ismérvei, az állami vezetők egyhangúan a marketing-ismereti hátteret, valamint a technológiai szakértelmet emelték ki, majd a harmadik helyre az üzletileg kritikus folyamatokhoz való hozzáértést tették. Ezen eredmények megerősítik, hogy igény van egy újfajta, polgárbarát CIO-ra, aki személyre szabott stratégiát tud nyújtani a végfelhasználók számára. A marketing háttér, mint kulcsfontosságú szerepének meghatározásával az üzleti vezetők elképzelése szerint a modern informatikai vezető sokkal rugalmasabb és kezdeményezőbb – s ezek a kézzelfogható vonások lényegesek a szolgáltatások színvonalának javításához és az állami támogatások növeléséhez.

Európa-szerte látható például, hogy a kormányok a közszolgáltatásokat egyre inkább az online portálokon keresztül igyekeznek elérhetővé tenni. Ez a tendencia rávilágít annak jelentőségére, hogy az informatikai vezetőknek teljes mértékben rá kell hangolódniuk a lakosság igényeire, hogy megtalálják a velük való kommunikáció leghatékonyabb módját, s döntő fontosságú, hogy a back office információs folyamatait is hozzáigazítsák az új munkamódszerekhez. A közszolgáltatások weboldalainak megerősítésével – ahol a polgárok bejelentkezhetnek, intézhetik az adóbevallással kapcsolatos teendőket, vagy akár az egészségügyi intézményekkel való időpont egyeztetést – nemcsak egy jobb szolgáltatást, de költségmegtakarítást is biztosíthatnak. Ahol a közszolgálati oldalak internetes elérhetőségét nem biztosítják megfelelőképpen, ott a belső iratkezelési folyamatok késedelmes ügyintézéshez és bevétel kieséshez vezetnek, illetve nehézkessé teszi a lakossági számlák befizetését, és a szükséges információk gyors megszerzését is a polgárok számára.

A kutatás arra is rámutatott, hogy az európai közszolgáltatás szervezeteinek egyharmada (68%) még messze vannak a digitális átállástól. Valójában csak 4%-uk gondolja úgy, hogy szervezetüknek már sikerült megvalósítani a teljes digitális átalakítást – mely még jobban aktuálissá teszi az informatikai vezetők technológiai szakértelmének jelentőségét. A vezetők szerint a CIO-k a digitális átalakítás legfőbb szereplői, azonban mindössze 9%-uk képes az üzletileg kritikus folyamatok megváltoztatására. Ezek a lakosságot érintő informatikai kezdeményezések azért olyan fontosak, mert alapjául szolgálnak a kritikus folyamatok kézbentartásának, annak érdekében, hogy a folyamatos fejlesztésekkel igazodni tudjanak a változó igényekhez. Továbbá, csupán 29%-ban gondolják úgy, hogy a változáskezeléshez kulcsfontosságú a CIO meghatározott tulajdonsága, amely nélkülözhetetlen a közszolgáltatás új, jövőbe vezető munkamódszerének bevezetéséhez.

Mivel az európai közszolgáltatás informatikai vezetői a megfelelő technológia és a lakossági igényekkel való összehangolására összpontosít, nem hagyhatják figyelmen kívül az ezzel kapcsolatos és üzletileg kritikus folyamatokat. Ezeknek alapvető jelentősége van a közszolgáltatásban dolgozók mindennapi munkájában; s a jövőben minden lakossági ügyintézéssel kapcsolatban. Az optimalizált folyamatok által lehetővé válik a sokkal hatékonyabb információ-megosztás, ami pedig gyorsabb és egyszerűbb szolgáltatást eredményez. Eljött az ideje a CIO-k vezető szerepének elismerésére az európai közszolgáltatás átalakításában, a digitális, ügyfélközpontú korszak eléréséhez.

 

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2013. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 924 milliárd japán Jen volt (körülbelül 20 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére