Az oktatási szektor a legoptimistább a technológiai hatások által generált változásokkal kapcsolatban

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Az oktatási szektor a legoptimistább a technológiai hatások által generált változásokkal kapcsolatban

Humans and machines 4Budapest, 2013. április 18. — Az oktatási szektor optimistább a technológia hatásaival kapcsolatban, mint a pénzügyi, egészségügyi és állami szektorok. Az oktatási vezetők 90%-a szerint a technológia képzeletgazdagabbá és kreatívabbá tette a munkájukat, valamint 80%-uk szerint produktívabbak is lettek. Ezek az információk a Ricoh Europe megbízásából az Economist Intelligence Unit által készített Humans and Machines tanulmányból származnak. A tanulmány a technológia emberi kreativitásra, intuícióra gyakorolt hatásait vizsgálja a főbb üzleti szektorokban.

Az oktatási vezetők többsége (71%) szerint a technológia segített nekik jó döntéseket hozni.  További 72% (ez ismét csak a legmagasabb szám az összes szektor közül) hisz abban, hogy a kapcsolat a szakemberek és a technológia között jelentős előnyöket biztosít majd a gazdaság egészének.

A legnagyobb kihívást az oktatási vezetőknek (52% szerint) az jelenti, hogy a technológia gyorsabban fejlődik, mint az azokat kihasználó folyamatok.  A válaszadók 88%-a egyetértett abban, hogy az ember-gép kapcsolat csak akkor jelent hozzáadott értéket, ha az emberek kreatívabban bánnak a kettő összekötésére kifejlesztett folyamatokkal.

“Az oktatási vezetők globálisan pozitív hozzáállása felemelő, miközben a szektor a jövő igényeinek megfelelő átalakításokra koncentrál.” mondta Carsten Bruhn, a Ricoh Europe ügyvezető igazgatóhelyettese. “A technológia és az oktatási rendszerbe belépő diákok indukálta változás igen gyors folyamat, amely rákényszeríti az adminisztratív és tanulási környezeteket arra, hogy változtassanak munkamódszereiken. Számos területen hatékonyabb és innovatívabb folyamatokra van szükség, mint például a diákok beiratkozása, vagy különböző szolgáltatások nyújtása a diákok számára.

Igen nagy a jutalom azok számára, akik lépést tudnak tartani a technológia generálta változásokkal. Például a felsőoktatás használhat „nagy adatokat” és analitikát a tanulói folyamatok javítására és a versenyképesség megtartására. A digitális jelentkezési folyamatok és adatelemzések adoptálásával személyes információk nyerhetőek ki a diákok tanulmányairól és érdeklődési köreiről. A folyamat továbbá segíthet csökkenteni a marketing és termelési költségeket is, mivel az igény szerinti nyomtatás csökkenti a létrehozott információmennyiséget és csökkenti a tárolási költségeket.

További hatékonyságnövelő megoldás lehet az adatok felhőkben történő tárolása. Az ilyen optimalizált folyamatok növelik az agilitást, lehetővé téve az oktatási intézményeknek azt, hogy gyorsabban alkalmazkodhassanak a technológia generálta változásokra. A megnövekedett hatékonyság segítheti az intézményeket az Európai Bizottság pályázatainak (melyeknek összege európai szinten 150 millió euró évente) elnyerésében is.

Az Európai Bizottság szerint az egyetemeknek - mielőtt pályázati pénzeket szeretnének elnyerni - először biztosítaniuk kell a meglévő források hatékony felhasználását.

A hatékonyság és versenyképesség megtartása a Massive Open Online Courses (MOOCs) népszerűségének növekedésével különösen fontos. Ez a modell a demokratikus oktatás víziójával kecsegtet, ahol olyan emberek milliói is tanulhatnak, akik korábban nem jutottak volna el az egyetemekre. Egyenlőre ezek a kezdeményezések az USA-ból indulnak és megvan bennük a lehetőség, hogy átalakítsák a felsőfokú, de akár a középfokú oktatást is.

A jövő versengései érkezhetnek az üzleti szektorból is. Wim Westera, holland fizikus és oktatási technológiai szakértő az Open University of the Netherlands egyetemről, akit az Economist Intelligence Unit tanulmánya is idéz. “Ha a felsőoktatás nem változik meg és megmarad a 19. századi modell alapján kialakított működés mellett, akkor tíz éven belül átveszi a szerepét a Google Egyetem és a Walt Disney Egyetem” – állt a nyilatkozatában.

Ugyanakkor a válaszadók azt hiszik, hogy az emberi kapcsolattartás a jövőben is elengedhetetlen lesz az oktatásban.  Arra a kérdésre, hogy az emberi intuíció hol a legfontosabb, a legnépszerűbb válasz maga a tanítás volt (34%), míg a második helyen az új tanítási segédanyagok fejlesztése állt (27%). A technológiával megtámogatott oktatás valószínűleg csak átalakítja, és nem szűnteti meg a tanárok és előadók szerepét.

Bruhn szerint, “A válaszadók pozitívan állnak a technológiai újítások által nyújtott előnyökhöz. Ugyanakkor, a változás sebességének növelése, és a tradicionális munkamódszerek átalakítása elengedhetetlen, ha tovább akarjuk erősíteni a tudásgazdaságot és ki akarjuk elégíteni a következő generáció igényeit.”

Töltse le a tanulmányt a http://www.ricoh.hu/thoughtleadership weboldalról.

További információt a Ricoh-ról a http://www.ricoh.hu oldalon találhat.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

| A tanulmányról |  

A cikkben szereplő analízis egy, az Economist Intelligence Unit által végzett nagyobb tanulmány része. A tanulmány 432 ügyvezetőt (ebből 63-at a pénzügyi szektorból) kérdezett meg 2012. november-december hónapban arról, hogyan látják az emberek és a technológia együttműködését szervezetükön belül. A felmérés globális mintavételezésű volt. A megkérdezettek körülbelül azonos százaléka volt európai, észak-amerikai és ázsiai. Minden válaszadó döntéshozó volt: 50%-uk C-suit pozícióban dolgozik, vagy vezetőségi tag. A válaszadók 20 üzleti szektorból kerültek ki, például a pénzügyi, kormányzat és közszféra (beleértve az egészségügyet), oktatás, professzionális szolgáltatások, IT és technológia valamint a gyártás területeiről. Ezen vállalatok 53%-a rendelkezik évi 500 millió dolláros forgalomnál nagyobbal.

Oldal tetejére