Az európai vállalatok nem biztos, hogy az elvárt ütemben tudnak megbirkózni a csúcstechnológia kihívásaival

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Az európai vállalatok nem biztos, hogy az elvárt ütemben tudnak megbirkózni a csúcstechnológia kihívásaival

Budapest, 2014. március 13. — A Ricoh Europe megbízásából, az Economist Intelligence Unit által végzett új kutatás szerint sok európai vállalat elbizakodott a gyors kulturális és technológiai változásokra való reakció gyorsaságával kapcsolatban.

Az üzleti vállalkozások vezetői közül háromszor annyian hasonlítják cégüket egy motorcsónakhoz (48 százalék), mint egy tankhajóhoz (17 százalék), miközben ennek pont az ellenkezőjét gondolják versenytársaikról. Emellett 92 százalékuk állítja, hogy a sebesség része a kultúrájuknak. Azonban háromnegyedük úgy nyilatkozott, hogy nem reagálnak elég gyorsan a változásokra, és csak 24 százalékuk gondolta úgy, hogy képesek az új lehetőségek gyors kihasználására, illetve alkalmazkodni tudnak a váratlan változásokhoz.

A valóság az, hogy miközben gyorsan szeretnének változtatni, az európai üzleti vállalkozásokat elhomályosítja a hármas kihívás: a gyorsan fejlődő munkaerő, a csúcstechnológiai okozta zavarok, valamint azok az alapvető üzleti folyamatok, melyek biztosítják a fenntartható változást. A tanulmány arra figyelmezteti az üzleti vezetőket, hogy ne legyenek elbizakodottak arra való ismételt hivatkozással, hogy a Világgazdasági Fórum aktuális jelentése szerint növekszik a gazdasági verseny. E szerint az európai országok összességében - a széles körű mutatókat tekintve - ”az Egyesült Államok, Japán és Kanada nyomában egy intelligensebb gazdaságot építenek”.

A The Challenge of Speed című jelentés azt mutatja, hogy a leggyorsabb európai vállalatok három kulcsterületen tűnnek ki: termék- és szolgáltatás innováció, alkalmazkodás az új technológiához, valamint az üzleti folyamatok megváltoztatása. Fontos, hogy ezek a feltételek együtt teljesüljenek, mégis csupán néhány cég tud mind a háromnak megfelelni. Csak minden harmadik vállalat (29 százalék) képes újratervezni, s a változásokhoz alakítani folyamatait. Emellett kiderült, hogy azok a gyorsabban reagáló vállalatok, ahol a sikeres változtatások kezdeményezői a közvetlen felettesek, illetve az osztályvezetők, azokhoz a szervezetekhez viszonyítva, ahol a kezdeményezés a legfelsőbb vezetőktől indult. Azoknál a szervezeteknél, ahol a felső vezetés kezdeményezte a változtatásokat, úgy tűnik, hogy lemaradtak a versenytársaiktól. Ők kétszer olyan gyakran (53 százalék) mondják, hogy valamelyest, vagy határozottan gyorsabban szükséges fejlődni az elkövetkező három évben, mint a vállalatok kezdeményező osztályvezetői (27 százalék).

David Mills, a Ricoh Europe ügyvezető igazgatója véleménye szerint: “Mint azt a legújabb kutatások bizonyítják, a gyors alkalmazkodás csak az innováció, az optimalizált üzleti folyamatok, valamint a dolgozói elkötelezettség együttes megvalósításával lehetséges. Továbbá, a magas szintű vezetők időhiányban szenvednek, ezért biztatónak tűnik, hogy a változtatásokra vonatkozóan átengednek bizonyos felelősséget, s ily módon előnyt kovácsolhatnak az agilisabb és sikeresebb kezdeményezésekből.”

Az európai vállalatokon belüli változások valódi arányának elfedése talán a kihívásoknak és az akadályozó tényezőknek is betudható. A nagyobb agilitás fő akadálya a technológiai platformok hatékony összekapcsolásának hiánya. Ez elkerülhetetlenül oda vezet, hogy az üzleti vezetők nem képesek átlátni a vállalat egészét érintő változásokat. A második fő akadály a kulturális okokban rejlik. Az üzleti vezetők az állítják, hogy nehéz munkaerőt, üzleti egységeket találni, illetve a funkciókat a közös célokra alkalmazni. Csupán minden tizedik válaszadó véli úgy, hogy egybehangzó a változás iránya mind a vezetőség, mind pedig a frontvonalban dolgozók számára. Ez egyfajta kulturális ellentmondást jelez a dolgozók között – többnyire közülük kerülnek ki a digitális-írástudó Y generációba tartozók, valamint a hagyományos gondolkodású vezetőik –, miközben megpróbálnak előre haladni, csak éppen különböző irányba. S ezt tovább súlyosbítják a bürokratikus folyamatok. Csupán a válaszadók 36 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a cégüknél felszámolták a felesleges jóváhagyásokat és ellenőrzéseket a kutatások felgyorsítása érdekében.

Mills szerint: “A technológia gyors ütemű fejlődésével, mely széttördeli a piacokat és átalakítja az ügyfélkapcsolatokat, a szervezeti agilitást az üzleti menetrend első helyére emeli. A gyors vállalatok nemcsak innovatívak és az új technológiákat lelkesen alkalmazzák, de képesek az alapvető üzleti folyamatok megváltoztatására, s ebbe az „utazásba” bevonják valamennyi dolgozójukat. Csak mindhárom terület felülvizsgálatával lesznek képesek az üzleti vezetők cégük működését egészében értékelni, és akkor valóban azt állíthatják, hogy a sebesség része a kultúrájuknak, illetve megfelelnek a sikeres jövő eléréséhez szükséges feltételeknek.”

További részleteket az európai szervezetek sebesség diktálta kihívásairól a következő oldalon olvashat: thoughtleadership.ricoh-europe.com/hu/challenge-of-speed.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2013. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 924 milliárd japán Jen volt (körülbelül 20 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére