A kiskereskedelmi iparágat és az oktatási intézményeket tartják a legbosszantóbb „levélszemét-üzemeknek”

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A kiskereskedelmi iparágat és az oktatási intézményeket tartják a legbosszantóbb „levélszemét-üzemeknek”

20150216 Communication Crackdown small image2016. március 23., Ricoh Europe, London – Európában a kiskereskedők és az oktatási intézmények kommunikációs anyagainak háromnegyede felesleges levélszemétnek bizonyul a Ricoh Europe által megrendelt kutatás szerint.

A felmérés 21 országban kérdezte meg a fogyasztókat a különböző márkáktól és szolgáltatóktól kapott kommunikációs anyagokkal kapcsolatban. A válaszadók többsége (76%) elmondta, hogy a kiskereskedelmi ágazat által küldött anyagok lényegében feleslegesek, miközben 75%-uk állította ugyanezt a különféle oktatási létesítményekről.

A Ricoh Europe hét különböző iparág kommunikációs anyagaival kapcsolatban tett fel kérdéseket. A felmérés szerint a legjobban a pénzügyi szolgáltatók és a közszféra szereplői teljesítenek, a válaszadók 39%-a, illetve 42%-a állítja azt, hogy ezen szektorok kommunikációs anyagai általában megfelelőek számukra. Ez azonban azt is jelenti, hogy nincs olyan ágazat, amelynek a kommunikációját a fogyasztók többsége hasznosnak találná.


    Szám     A szektorok sorrendje a kommunikációk lényegtelensége szerint
    1.     Kiskereskedelem
    2.     Oktatás
    3.     Telekommunikáció
    4.     Egészségügy
    5.     Közművek
    6.     Pénzügyi szolgáltatások
    7.     Közszféra

A levélszemét-áradat következtében az ügyfelek bizalmatlanná válnak a vállalatok és intézmények iránt személyes adataik kezelésével kapcsolatosan. A kiskereskedelemben bíznak a legkevésbé: a fogyasztók háromnegyede (74%) egyáltalán nem bízik ebben a szektorban. Az adatok kezelését illetően a megkérdezettek szerint a közszféra (50%), a pénzügyi szolgáltatók (49%) és az egészségügy (48%) a legmegbízhatóbb ágazat. Talán nem véletlen, hogy ezekben a szektorokban a legszigorúbbak az ügyféladatok kezelésére és használatára vonatkozó szabályozások.

A levélszemét problémája jelentős hatással van a vállalkozások eredményeire. A fogyasztók közel egyötöde (18%) mondta el, hogy már váltottak szolgáltatót a márkáktól és más szolgáltatóktól kapott felesleges anyagok miatt. Ezen felül 63%-uk vélekedik úgy, hogy kevesebbet költenének e cégek szolgáltatásaira.

David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője elmondta: „A vállalkozásoknak foglalkozniuk kellene a levélszemét problémájával. Jelenleg rosszul célzott anyagokkal árasztják el az embereket, amivel lerombolják a bizalmat, lehetséges ügyfeleket veszítenek és csökkentik bevételeiket. Meg kell érteniük, hogy ez valódi, kézzel fogható negatív hatásokat generál.”

„Úgy véljük, a kiskereskedelem és az oktatási intézmények rossz megítélése az erős piaci verseny által generált kényszerhelyzet eredménye. Az ’offline” kiskereskedelemnek versenyre kell kelnie a vásárlói magatartást megváltoztató, költséghatékonyabban üzemeltethető online vásárlással, miközben az oktatási létesítmények a tanulókért küzdenek az alacsonyabb állami támogatás idején. Ezekre a nyomásokra reagálva, rövid távú eredményeket generáló kommunikációs anyagokat küldenek, de ezeknek sokkal inkább személyre szabottnak kell lenniük, hogy elkerüljék a hosszú távú kapcsolatok romlását.”

A vállalkozások és a fogyasztók véleménye Európában a kommunikációs anyagokról:
  •  “Határozottan a testre szabás a kulcs a jövőre nézve. Új módszereket kell találnunk az ügyfelek megközelítésére, többnyire a technológiát segítségül hívva” – Marketing vezető, kiskereskedelem, Hollandia
  •  “Nagyon bosszús vagyok, és ez csak rosszabb lesz. Úgy érzem, nincs kiút. Ott van, bárhová mész. Mindenhol elér valamilyen kereskedelmi célú kommunikáció, amelyre tulajdonképpen nincs is szükséged” – Tina, fogyasztó, Németország
  •  “Rengeteshame man is he backg a hal a tengerben, hatalmas a kínálat a piacon. Így, ha nem azt nyújtod az ügyfeleknek, amit szeretnének, egyértelműen más után fognak nézni” – e-kereskedelmi vezető, kiskereskedelem, Egyesült Királyság

Tudjon meg többet a www.ricoh.hu/thoughtleadership honlapon

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról |

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum-kezelésre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2015. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 2231 milliárd japán jen volt (körülbelül 18,5 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

www.ricoh.hu 

További sajtóinformációért kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot:

Ricoh Hungary Kft.
Nagy Annamária
PR specialist

Tel.: +36 23 806 843
Mobil: +36 30 184 78 35
Fax: +36 23 806 801
E-mail: annamaria.nagy@ricoh.hu 

Facebook: https://www.facebook.com/ricohhu
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/ricoh-hungary 
Youtube: Ricoh Hungary channel


Oldal tetejére