Európa középpiaca évi 364 milliárd font árbevételtől esik el
2016. szeptember 12., Ricoh Europe, London – Az európai közepes vállalatok éves árbevételükből akár 4,8 millió fontot (5,7 millió eurót1) is elveszíthetnek a növekedésüket gátló akadályok miatt. Európa 75 000 középméretű vállalkozásában2 a teljes potenciális elveszített árbevétel elérheti akár a 364 milliárd font3 (433 milliárd euró) összeget – ami közel annyi, mint Lengyelország éves GDP-je4. Az adat a Ricoh Europe megbízásából készült kutatásból származik.
Mindezek ellenére Európa középpiaca jelentős növekedést tűzött ki céljául. A vállalkozások közel 40%-a tervezi, hogy a közeljövőben részvényeket fog kínálni a tőzsdén. További 21%-uk versenyelőnyük növelése céljából felvásárlásokat, vagy vállalat egyesítéseket tervez.
Komoly ambícióik ellenére a középméretű vállalatok 93%-a szerint olyan akadályokkal kell szembenézniük, melyek meggátolják lehetőségeik kiaknázását. A növekedés három legfőbb buktatója a komplex és költséges előírásoknak való megfelelés, a tehetséges munkaerő bevonzása, illetve a megfelelő technológiai megoldások felkutatása, megvásárlása és bevezetése.
„Az európai középméretű vállalkozások országuktól és szektoruktól függetlenül igen hasonló kihívásokkal szembesülnek. Ezek között olyan, főbb strukturális és üzleti-magatartási feladatok is vannak, amiket az egyes vállalatok és az országok üzletpolitikájának szintjén egyaránt kezelni kell” – mondta Jyoti Banerjee, a középvállalkozásokat képviselő kutatóközpont, az M-Institute társalapítója. „Ünnepelnünk kellene az európai középvállalkozások elért eredményeit. Folyamatosan növekednek és munkahelyeket teremtenek. De azt is fel kell ismernünk, hogy ha több támogatás érkezne a kormánytól és az egyes iparágakon belülről, az fontos változásokat idézne elő e számottevő, ám gyakran figyelmen kívül hagyott vállalatok teljesítményében.”
A kutatás szerint a középes vállalatok 30%-ának még be kell vezetnie olyan digitális megoldásokat, amelyek hatékonyan támogatják a vállalatnövekedést és elősegítik a márkanév erősítését – ez döntő fontosságú az éves szinten elveszített lehetséges árbevételek megtartása szempontjából.
„A legtöbb kormányzati támogatás a kisvállalkozásokat helyezi előtérbe, miközben a nagyvállalatok, gazdasági helyzetüknek köszönhetően általában képesek gondoskodni magukról. A középméretű vállalkozások gyakran úgy érzik, ők az európai üzleti világ elhanyagolt gyermekei” – mondta David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője. „A hiányzó 364 milliárd font megdöbbentő szám a középméretű vállalkozások és az egész európai gazdaság számára. Az olyan digitális megoldások, mint az e-számlázás és az irodai automatizálás, támogatják a növekedést azáltal, hogy olcsóbbá és hatékonyabbá teszik a cash flow kezelését, illetve a számlázási és az ügyfelekkel történő kommunikációs folyamatokat. Úgy véljük, elérkezett az idő, hogy a középpiac az innovációt helyezze előtérbe, valamint biztosítsa, hogy üzleti modellje valóban adaptálható legyen. A legkönnyebb módszer erre a folyamatok ésszerűsítése, így válik lehetségessé számos kihívás leküzdése.”
Tudjon meg többet a www.ricoh.hu/thoughtleadership weboldalon.
Megjegyzés: A kutatás a középméretű vállalkozások közé az 50-500 munkavállalót foglalkoztató, 2,5-100 millió font éves árbevétellel rendelkező cégeket sorolta.
[1] Árfolyam: 1.00GBP = 1.19EUR, xe.com, 2016. augusztus 3.
[2] Az M-Institute által közölt számadat, 2016. július
[3] A teljes potenciális elveszített árbevétel = átlagos vállalatonkénti elveszített árbevétel x az európai közepes vállalatok száma (363,6 mrd GBP = 4 848 876 GBP x 75,000)
[4] World Economic Outlook Database, 2016. április, International Monetary Fund – Lengyelország GDP-je 474,893 mrd USD, 2015
| A Ricoh-ról |
A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.
A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.
A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében.
További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.
Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:
RICOH Hungary Kft.
Fekete Gábor
E-Mail: gfekete@ricoh.at
Mobil: +43 664 80 464 2455