Európa középpiaca évi 364 milliárd font árbevételtől esik el

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Európa középpiaca évi 364 milliárd font árbevételtől esik el

2016. szeptember 12., Ricoh Europe, London – Az európai közepes vállalatok éves árbevételükből akár 4,8 millió fontot (5,7 millió eurót1) is elveszíthetnek a növekedésüket gátló akadályok miatt. Európa 75 000 középméretű vállalkozásában2 a teljes potenciális elveszített árbevétel elérheti akár a 364 milliárd font3 (433 milliárd euró) összeget – ami közel annyi, mint Lengyelország éves GDP-je4. Az adat a Ricoh Europe megbízásából készült kutatásból származik. 

Mindezek ellenére Európa középpiaca jelentős növekedést tűzött ki céljául. A vállalkozások közel 40%-a tervezi, hogy a közeljövőben részvényeket fog kínálni a tőzsdén. További 21%-uk versenyelőnyük növelése céljából felvásárlásokat, vagy vállalat egyesítéseket tervez.

Komoly ambícióik ellenére a középméretű vállalatok 93%-a szerint olyan akadályokkal kell szembenézniük, melyek meggátolják lehetőségeik kiaknázását. A növekedés három legfőbb buktatója a komplex és költséges előírásoknak való megfelelés, a tehetséges munkaerő bevonzása, illetve a megfelelő technológiai megoldások felkutatása, megvásárlása és bevezetése.

„Az európai középméretű vállalkozások országuktól és szektoruktól függetlenül igen hasonló kihívásokkal szembesülnek. Ezek között olyan, főbb strukturális és üzleti-magatartási feladatok is vannak, amiket az egyes vállalatok és az országok üzletpolitikájának szintjén egyaránt kezelni kell” – mondta Jyoti Banerjee, a középvállalkozásokat képviselő kutatóközpont, az M-Institute társalapítója. „Ünnepelnünk kellene az európai középvállalkozások elért eredményeit. Folyamatosan növekednek és munkahelyeket teremtenek. De azt is fel kell ismernünk, hogy ha több támogatás érkezne a kormánytól és az egyes iparágakon belülről, az fontos változásokat idézne elő e számottevő, ám gyakran figyelmen kívül hagyott vállalatok teljesítményében.”

A kutatás szerint a középes vállalatok 30%-ának még be kell vezetnie olyan digitális megoldásokat, amelyek hatékonyan támogatják a vállalatnövekedést és elősegítik a márkanév erősítését – ez döntő fontosságú az éves szinten elveszített lehetséges árbevételek megtartása szempontjából.

„A legtöbb kormányzati támogatás a kisvállalkozásokat helyezi előtérbe, miközben a nagyvállalatok, gazdasági helyzetüknek köszönhetően általában képesek gondoskodni magukról. A középméretű vállalkozások gyakran úgy érzik, ők az európai üzleti világ elhanyagolt gyermekei” – mondta David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője. „A hiányzó 364 milliárd font megdöbbentő szám a középméretű vállalkozások és az egész európai gazdaság számára. Az olyan digitális megoldások, mint az e-számlázás és az irodai automatizálás, támogatják a növekedést azáltal, hogy olcsóbbá és hatékonyabbá teszik a cash flow kezelését, illetve a számlázási és az ügyfelekkel történő kommunikációs folyamatokat. Úgy véljük, elérkezett az idő, hogy a középpiac az innovációt helyezze előtérbe, valamint biztosítsa, hogy üzleti modellje valóban adaptálható legyen. A legkönnyebb módszer erre a folyamatok ésszerűsítése, így válik lehetségessé számos kihívás leküzdése.”

Tudjon meg többet a www.ricoh.hu/thoughtleadership weboldalon.

Megjegyzés: A kutatás a középméretű vállalkozások közé az 50-500 munkavállalót foglalkoztató, 2,5-100 millió font éves árbevétellel rendelkező cégeket sorolta.


[1] Árfolyam: 1.00GBP = 1.19EUR, xe.com, 2016. augusztus 3. 
[2] Az M-Institute által közölt számadat, 2016. július
[3] A teljes potenciális elveszített árbevétel = átlagos vállalatonkénti elveszített árbevétel x az európai közepes vállalatok száma (363,6 mrd GBP = 4 848 876 GBP x 75,000)
[4] World Economic Outlook Database, 2016. április, International Monetary Fund – Lengyelország GDP-je 474,893 mrd USD, 2015


Oldal tetejére

| A Ricoh-ról |
A Ricoh egy globális vállalat, amely több, mint 80 éve dolgozik a munkamódszerek átalakításán. A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében biztosít a vállalatoknak és dolgozóknak szolgáltatásokat és technológiákat, amik ösztönzik az innovációt, növelik a fenntarthatóságot és az üzleti fejlődést. Idetartoznak a dokumentum-kezelési rendszerek, IT-szolgáltatások, digitális nyomdai rendszerek, digitális fényképezőgépek és ipari rendszerek.

A cég központja Tokióban található és több mint 190 országban van jelen. A 2015. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 2231 milliárd japán jen volt (körülbelül 18,5 milliárd USD).

További információkért, kérjük, látogasson el honlapunkra: 

Közösségi média oldalaink:
Facebook: https://www.facebook.com/ricohhu Youtube: Ricoh Hungary channel

További sajtóinformáció:
Ricoh Hungary Kft.
Nagy Annamária 
marketing communications specialist

Tel.: +36 23 806 843
Mobil: +36 30 184 78 35
Fax: +36 23 806 801
E-mail: annamaria.nagy@ricoh.hu

Oldal tetejére