Generációs szempontok: a fiatalabb ügyfelek lojalitásához több kell egy márkától
A kutatás eredménye szerint, az 55 év felettiek 62 százaléka elfordulna egy márkától, ha annak értékesítési rendszere túl nehézkes, míg a 16-24 évesek csupán 43%-a gondolkozik hasonlóan. Minden korosztályt tekintve az ügyfelek 55%-a lemondana a vásárlásról, ha bonyolultnak találnák annak folyamatát.
Ugyanakkor a fiatalabb korosztályok jobban értékelik a fejlettebb márka-interakciókat, mint idősebb társaik. A hozzáadott szolgáltatások, mint például egy harmadik fél véleménye vagy ajánlások, sokkal fontosabbak a fiatalabb fogyasztók számára. A 16-24 évesek 43%-a értékelte úgy ezt, mint legfontosabb tényező az adott márkától történő vásárlás során, szemben az 55 év felettiek 20%-ával.
Az idősebb ügyfelekről az is kiderült, hogy kevésbé érdeklik őket a hűségprogramok és a gyakori vásárlásokhoz járó jutalmak. Csak 19%-uk érezte úgy, hogy ez egy kiemelkedően fontos tényező, szemben a 16-24 évesek 38%-ával.
Javier Diez-Aguirre, Alelnök, Corporate Marketing, CSR & Environment, Ricoh Europe elmondta: "Kutatásaink rávilágítanak a márkák előtt álló legfontosabb kihívásokra, - hogyan navigáljanak a különböző generációk változatos preferenciarendszerén keresztül. A márkáknak gondoskodniuk kell arról, hogy az ügyfelek számára látható folyamataik, platformjaik és technológiájuk a rendszeres felülvizsgálatoknak megfelelő legyen, hiszen ezek biztosítják a folyamatos elismerést és az optimális benyomást. Azok számára, akik mindezt jól alkalmazzák, a siker könnyen elérhető; a vásárlók 57%-kal többet költenek azoknál a márkáknál, ahol úgy érzik, megbecsülik őket.".
A Ricoh kutatásának másik eredménye szerint a vásárlók egyre nagyobb hányada fordít időt a vásárlás előtti információszerzésre. A harmadik féltől származó vélemények igénye mellett a 16-24 évesek 33%-a és a 25-34 évesek 37%-a használja a Facebookot egy márka vásárlása előtti interakcióhoz. A fiatalabb fogyasztókat jobban zavarja az, ha nem tudnak kapcsolatot teremteni egy márkával a közösségi médián keresztül, a 16-24 évesek 50%-a egyetért ezzel az 55 év felettiek 26%-ával szemben.
| A Ricoh-ról |
A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.
A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.
A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében.
További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.
Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:
RICOH Hungary Kft.
Fekete Gábor
E-Mail: gfekete@ricoh.at
Mobil: +43 664 80 464 2455