Az informatikai vezető és a marketing vezető dinamikus partnerkapcsolata lehetővé teszi az ügyfélközpontú innovációt

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Az informatikai vezető és a marketing vezető dinamikus partnerkapcsolata lehetővé teszi az ügyfélközpontú innovációt

Carsten Bruhn, ügyvezető helyettes, kereskedelem, Ricoh EuropeCarsten Bruhn

Ahogy az ügyfél vélemények kutatási és fejlesztési célból történő begyűjtésének módszerei folyamatosan fejlődnek, az informatikai vezető kulcsfontosságú segítséget nyújthat a marketing vezetőnek, hogy a vállalat még közelebb kerülhessen az ügyfelekhez. Tradicionálisan az ügyfélvéleményeket olyan tevékenységeken keresztül szűrték le, mint a fókuszcsoportok, véleménykérő űrlapok és telefonos interjúk.
Manapság az ötleteket a jövőbeli termékek fejlesztéséhez nagy mennyiségben lehet begyűjteni az online közösségeken, szociális hálókon, és a személyre szabott marketingen keresztül.

Ezeket a változásokat az ügyfelek és alkalmazottak generálják, akiket jobban támogat a technológia, mint valaha.  2020-ra az ügyfelek lesznek az elsődleges, míg az online közösségek a másodlagos és a K és F csak a harmadlagos forrása az új termék és szolgáltatás ötleteknek. Ez az üzleti vezetők 30%-ának véleménye a pénzügy, oktatás, közszféra, IT és gyártás piaci területeiről.*

Ez szöges ellentéte a mai modellnek, ahol az ügyfelek a K és F után csak a másodlagos forrásai az ötleteknek.  Ugyanakkor, az üzleti folyamatok fejlesztésének legfőbb ötletforrása az üzleti vezetők 34 százaléka szerint 2020-ban is az alkalmazott marad.*

A generált adatok mennyisége előreláthatólag 40 százalékkal fog növekedni évente.**  Már mai is körülbelül 293 milliárd e-mail*** váltás történik a világon naponta és az 1000 alkalmazottnál nagyobb vállalatok átlagosan több adatot tárolnak, mint a világ legnagyobb könyvtára, az amerikai Kongresszusi Könyvtár, amely körülbelül 29 millió könyvet és 235 terabájt adatot tárol.****  Ugyanakkor, ez még mindig nem a teljes kép – nagy mennyiségű nyomtatott, papír alapú információ még mindig az üzletileg kritikus folyamatok részét képezik. Az európai szervezetek 43 százaléka manuálisan dolgozza fel üzletileg kritikus dokumentum tranzakcióit.*****

A Gartner módosított előrejelzése szerint a globális IT beszerzés 2012-ben 4,6%-ról 3.7%-ra fog csökkenni,******  ezért jelentős üzleti előnyre lehet szert tenni az informatikai és marketing vezetők szorosabb együttműködésével.  McKinsey jelentése szerint az adatok jobb menedzselésének jelentős előnyei lehetnek.

Az első elengedhetetlen lépés az informatikai és marketing vezetőknek ezen új korszak támogatására, hogy áramvonalasítják információs folyamataikat.  Ezáltal biztosíthatják, hogy a papír és elektronikus alapú ügyfélvisszajelzések egyaránt könnyen összegyűjthetőek, digitalizálhatóak és integrálhatóak legyenek, valamint az egyéb divíziók könnyedén hozzáférhessenek.

Az ehhez szükséges technológiák egy része már ma is megtalálható a legtöbb vállalatnál. A legtöbb helyen mára elterjedtek a multifunkciós eszközök, melyek nyomtatnak, másolnak és szkennelnek.  Ugyanakkor kevesen használják ki ezen eszközök teljes potenciálját, vagy veszik észre, hogy központi szerepet játszhatnak az innovatív információs folyamatok kialakításában. A Managed Document Services (egy szolgáltatás, amely menedzseli az információ útját a vállalaton belül) és a megfelelő szoftver segítségével ezek az eszközök kommunikációs központokká válhatnak, melyek az ERP rendszerekhez csatlakoznak, ezáltal menedzselve a vállalathoz belépő, a tárolt, megosztott és a vállalatot elhagyó információkat. Digitalizálhatják a kritikus papír alapú dokumentumokat, közvetlenül továbbíthatják az információkat egy központi szerverre, felismerhetik a szöveget a dokumentumokban a könnyű kereshetőség érdekében és könnyen át is konvertálhatják azokat más formátumokba. A bizalmas adatok biztonságban vannak, mivel a rendszer képes nyomon követni, korlátozni, vagy auditálni a változtatásokat vagy elkészült másolatokat.

Ezen dinamikus partnerkapcsolat kombinálva a technológiák optimalizálásával és az integrált információs folyamatok implementálásával az ügyfél és alkalmazott által vezérelt folyamat innovációt eredményezi. Továbbá, a jövőbeli termékeket az ügyfelek alakíthatják és a szervezetek jobban felkészülhetnek a növekvő információmennyiségre. Ez lehetővé teszi számukra, hogy agilisabban reagálhassanak az ügyfél és piaci igényekre és az információ túltelítődés miatti aggódás helyett koncentrálhatnak arra, hogy az adatokból üzleti értéket nyerjenek ki.

További információért kérem kattintson a következő linkre.


* Economist  Intelligence Unit.  Executive Summary - Frontiers of disruption: The next decade of technology in business.  Szponzorálta a Ricoh.  2011. október. www.ricoh-europe.com/thoughtleadership
** McKinsey Global Institute.  Big Data: The Next Frontier for innovation, competition and productivity.  2011. május.
*** http://royal.pingdom.com/2011/01/12/internet-2010-in-numbers - 107 trillió e-mail került elküldésre 2010-ben. Ezeknek 89,1%-a volt spam.
**** http://royal.pingdom.com/2011/01/12/internet-2010-in-numbers - 107 trillió e-mail került elküldésre 2010-ben. Ezeknek 89,1%-a volt spam.
***** Coleman Parkes Research, The Ricoh Process Efficiency Index, 2011. június
****** Gartner,  Forecast Alert: IT Spending, Worldwide, 2008-2015, 4Q11 Update, Richard Gordon, 2012. január 3.  

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2012. március 31.-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 903 milliárd japán Jen volt (körülbelül 23 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.
A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +361-270-9797
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére