A hibrid munkavégzéssel összefüggő vállalati beruházások alacsony szintje hátráltatja az európai munkavállalók sikeres visszatérését az irodákba
23.03.2022

A hibrid munkavégzéssel összefüggő vállalati beruházások alacsony szintje hátráltatja az európai munkavállalók sikeres visszatérését az irodákba

Csak minden ötödik iroda rendelkezik hibrid munkavégzési szabályzattal

Ricoh Europe, London, 2022. március 23. - A ma közzétett új kutatás szerint a hibrid munkavégzéssel kapcsolatos tervezés és beruházás hiánya azzal fenyeget, hogy kisiklatja az irodába való széles körű sikeres visszatérést.

Az Opinium által a Ricoh Europe megbízásából végzett kutatásban 3000 irodai dolgozót kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, Írországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában és Spanyolországban. A felmérés szerint a munkavállalók továbbra is óvatosak a teljes munkaidőben történő visszatéréssel kapcsolatban, ami rávilágít a szervezetek számára a rugalmas, hibrid munka fontosságára.

Csak minden ötödik (19%) válaszadó mondja azt, hogy munkahelyén létezik hibrid munkavégzéssel kapcsolatos szabályzat. A nem megfelelő technológia és az együttműködést nem eléggé támogató munkakörnyezetek hátráltatják az alkalmazkodóbb és agilisabb munkavégzési módok megvalósítását. A válaszadók kevesebb mint a fele (45%) tapasztalta, hogy a hibrid munkavégzést segítő tárgyalótermi kommunikációs technológia bővült, míg majdnem minden negyedik (23%) azt állítja, hogy csökkent az irodájában rendelkezésre álló együttműködési tér nagysága. Emellett kevesebb mint egyharmaduk (32%) szerint nőtt az eszközökhöz való biztonságos hozzáférés lehetősége. Nincsen például az informatikai eszközök átvételére szolgáló megoldás, amely személyes találkozás nélküli lehetőséget jelentene. Ez jelentős súrlódásokat okozhat az irodába visszatérni kívánó alkalmazottak számára, ami elriasztja őket a rendszeres jelenléttől. Ha a vállalkozások nem szentelnek erre kellő figyelmet, a munkahelyi termelékenység csökkenhet, miközben a legjobb tehetségek rugalmasabb foglalkoztatási lehetőségeket keresnek a munkaerőpiacon.

Egy olyan időszakban, amikor a tehetségek iránti kereslet minden eddiginél nagyobb, a munkavállalók több mint egyharmada (36%) úgy érzi, hogy a munkáltatója nyomást gyakorol rá, hogy visszatérjen az irodába - ez 29%-os növekedést jelent a 2020-ban végzett hasonló tanulmányhoz képest. Közel kétharmaduk (64%) úgy véli, hogy 2022-ben az egyén döntése kell, hogy legyen, hogy visszatér-e az irodába, ami megerősíti azt a követelményt, hogy a felsővezetők a hibrid munkavégzési szabályzatok kialakításakor egyensúlyt teremtsenek a munkavállalók preferenciái és az üzleti igények között. 

David Mills, a Ricoh Europe CEO-ja szerint: "A megfelelő együttműködési eszközök biztosítása, amelyek mindenki számára egyszerű munkavégzést tesznek lehetővé kiemelten fontosak. Az eszközöknek pozitív felhasználói élményt kell nyújtaniuk, függetlenül attól, hogy hol vannak a munkavállalók. Ennek elmulasztása azzal a kockázattal jár, hogy a tapasztalatok terén szakadék keletkezik az irodában és a távolról dolgozók között. "

Fontos eredmény, hogy a világjárvány során javult a bizalom a vállalkozások és a munkavállalók között. A munkavállalók csaknem kétharmada (64%) úgy gondolja, hogy a munkaadói jobban bíznak abban, hogy távmunkában motiváltak és produktívak maradnak - ez 23%-os növekedés a 2021-es hasonló tanulmányhoz képest. 

Mills hozzáfűzte: "A munka világa továbbra is fejlődik, két évnyi folyamatosan váltakozó korlátozások után is. A munkavállalók joggal várják munkáltatójuktól, hogy vezesse ezt a munkahelyi változást. A kutatás azt mutatja, hogy a munkáltatók hosszú utat tettek meg a munkavállalókkal szembeni bizalom kiépítésében. A hibrid munkavégzést valóban befogadó munkahely kialakítása a következő fontos lépés ezen az úton. Bár számos előnye van annak, ha az emberek egy helyiségben dolgoznak együtt, a hibrid munka a belátható jövőben is itt lesz. A hibrid munkavégzésbe való mostani befektetés a jövőbe való befektetés - javítja a termelékenységet és segít a tehetségek megtartásában."

További információért látogasson el a www.ricoh.hu weboldalra. 

| A Ricoh-ról |

A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.

A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.

A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében. 

További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.

Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:

RICOH Hungary Kft.

Fekete Gábor

E-Mail: gfekete@ricoh.at

Mobil: +43 664 80 464 2455