Cookie-ra vonatkozó szabályok

A Ricoh adatgyűjtő eszközöket, például cookie-kat használ, hogy egyszerűbbé tegye a webhely használatát. Ezeknek a beállításoknak a megváltoztatásáról és a cookie-król itt talál további információkat.

A munkáltatók aggódnak a távmunka termelékenysége miatt, de legtöbbjük nem invesztál a lehetséges megoldásokba

Ricoh Europe, London, 2021. szeptember 21. – A Ricoh Europe ma közzétett új tanulmányából kiderül, hogy a munkáltatók nem fektetnek be a hibrid munkát végző alkalmazottaik termelékenységét növelő technológiákba, annak ellenére, hogy aggódnak a munkateljesítményük miatt.

A koronavírus-járvány több mint 18 hónapja alatt a vállalatok Európa-szerte kénytelenek voltak távmunka-gyakorlatokat bevezetni. A megkérdezett munkáltatók alig több mint egyharmada (36%) állítja, hogy a vállalatuk biztosította a szükséges eszközöket és technológiát ahhoz, hogy a távmunka során a munkavállalók termelékenysége megmaradjon. Az új megoldások bevezetésének elmaradása ellenére a munkáltatók többsége (53%) elismeri, hogy a mesterséges intelligenciába (AI) és az automatizálásba való befektetés növeli a hibrid munkaközösség termelékenységét. Ezek az eredmények a Ricoh Europe által a múlt hónapban közzétett kutatáson alapulnak, amely kimutatta, hogy a munkáltatók kétharmada (65%) nem bízik teljes mértékben az otthoni munkavégzésben dolgozó munkatársaiban. 

A Ricoh Europe megbízásából az Opinion Matters által készített tanulmányban 1500 európai vállalat döntéshozóját kérdezték meg. Az eredmények azt sugallják, hogy a munkáltatók nem értik, milyen akadályokkal kell szembenézniük alkalmazottaiknak, amelyek gátolják a termelékenységet.

Úgy tűnik, hogy a munkáltatók jelentősen túlbecsülik azt az időt, amelyet alkalmazottaik olyan feladatokra tudnak fordítani, amelyek magas értéket jelentenek az ügyfelek számára. A munkavállalók azt állítják, hogy kevésbé értékteremtő tevékenységekkel töltik a legtöbb időt. A legtöbb munkáltató (69%) úgy véli, hogy alkalmazottai naponta akár 180 percet is töltenek magas hozzáadott értéket teremtő tevékenységekkel, míg idén márciusban, amikor hasonló kérdést tettek fel a munkavállalóknak, az általuk átlagban adott becslés eredménye mindössze 73 perc volt. 

Az olyan technológiákba való befektetés hiánya, amelyek lehetővé teszik a munkavállalók számára, hogy bárhonnan produktívan dolgozzanak, arra utal, hogy a munkáltatók nincsenek megfelelően felkészülve a hibrid munka világának valóságára. Az európai vezetők több mint fele (54%) úgy véli, hogy a fizikai együttműködés az irodában kritikus fontosságú vállalkozásuk jövőbeli sikere szempontjából. Ennek ellenére csak 27%-uk gondolja úgy, hogy vállalata a következő 12 hónap során visszatér az ötnapos irodai munkahéthez.

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója szerint: "A munkáltatók egyértelműen nagy hangsúlyt fektetnek a személyes együttműködésre, de meg kell találniuk a kényes egyensúlyt a vállalati kultúra és a csapatszellem fenntartása között is, amelyet gyakran az irodai munka során lehet a legjobban megtapasztalni, valamint a hibrid munka előnyeit kihasználva. Fontos megjegyezni, hogy a hibrid munkavégzés során a termelékenységet elősegítő technológiák akkor is előnyösek, amikor a munkavállalók az irodában tartózkodnak. Ez különösen igaz az automatizálásra és az AI-alapú eszközökre, amelyeket a munkavállalók egyre inkább kívánnak, hogy mentesülhessenek az ismétlődő, kevésbé értékteremtő feladatok alól, így a kifizetődőbb feladatokra összpontosíthassanak."

Nicola Downing, a Ricoh Europe COO-ja hozzátette: "Az elmúlt 18 hónap során a vállalkozások több mint elég turbulenciát éltek át. Bár sok cég hihetetlen ellenálló képességről tett tanúbizonyságot, bizonyos esetekben azt kockáztatják, hogy elveszítik a világjárvány idején velük maradt tehetségeket, ha nem fektetnek be olyan technológiába, amely a hibrid munka korszakában és azon túl is növeli a termelékenységet. A munkáltatóknak szem előtt kell tartaniuk, hogy a hibrid munkamódszerek elfogadása növeli a termelékenységet és elősegíti a lojalitást: a munkavállalók igényeit helyezi a döntéshozatal középpontjába, elkötelezettséget és megértést tanúsít az általuk tapasztalt kihívások iránt."

Itt megismerheti, hogyan tudja a Ricoh támogatni a munkavállalóit, illetve hogyan tudja lehetővé tenni a hibrid munkavégzést a vállalatánál.

| A Ricoh-ról |

A Ricoh innovatív technológiákkal és szolgáltatásokkal támogatja a digitális munkahelyeket, így segít az emberek számára, hogy okosabban dolgozhassanak.

A 85 éves története során összegyűjtött, kifinomult tudással és szervezeti képességekkel a Ricoh a digitális szolgáltatások, az információmenedzsment, a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatójává vált, hozzásegítve a vállalkozásokat a digitális átalakuláshoz és üzleti teljesítményük növeléséhez. 

A Ricoh Group központja Tokióban található, de a vállalat világszerte végez üzleti tevékenységet, ügyfelei közel kétszáz országban és régióban használják termékeit és szolgáltatásait. A 2021. márciusában befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1682 milliárd japán jen volt (körülbelül 15,1 milliárd USD).


Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:
RICOH Hungary Kft.
Fekete Gábor
E-Mail: gfekete@ricoh.at
Mobil: +43 664 80 464 2455