A munkáltatók nem a munkavállalók apátiájával, sokkal inkább a kreatív feladatok iránti vágyukkal szembesülnek
27.10.2022

A munkáltatók nem a munkavállalók apátiájával, sokkal inkább a kreatív feladatok iránti vágyukkal szembesülnek

  • A munkavállalók mindössze 4%-a mondja azt, hogy a "minimumot" végzi a munkahelyén, ami arra utal, hogy nem a "csendes kilépés" a probléma, hanem a céltudatos és kielégítő munka hiánya. 
  • 64%-uk élvezetesebbnek találná a munkát, ha lenne ideje a kreatív feladatokra.


Ricoh Europe, London, 2022. október 27.
- A Ricoh Europe ma közzétett új kutatásából kiderül, hogy a munkavállalók többsége több ösztönzést és kreativitást keres a munkájában, ami arra utal, hogy a munkáltatóknak többet kell tenniük azért, hogy kielégítő munkát nyújtsanak. 

Az Opinium által a Ricoh Europe megbízásából végzett kutatásban 6000 munkavállalót és 1500 döntéshozót kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, Írországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában és Spanyolországban. A felmérés ellentmond a közösségi médiában a "csendes kilépés" néven emlegetett jelenségnek: a munkavállalók 82%-a "elkötelezettnek" nevezte magát a munkahelyén, 65%-uk pedig azt állította, hogy lelkesedik azért, amit csinál. Bár a munkavállalók bizonyos fokig elégedettnek érzik magukat, továbbra is vannak súrlódások és akadályok, amelyek megakadályozzák őket abban, hogy produktívabbá és kreatívabbá váljanak.

A megélhetési költségekkel kapcsolatos nyomás és a munkahelyi beteljesülés hiánya azzal a kockázattal jár, hogy a munkavállalók új utakat keresnek. A válaszadók majdnem fele (44%) állítja, hogy kész lenne munkahelyet váltani, ha a "megfelelő ajánlat" érkezne. Ennek ellenére a vállalkozások nagy része nem veszi komolyan a jólét vagy a fizetés kérdését, mivel a vezetők 52%-a úgy véli, hogy a munkavállalóknak "hálásnak" kellene lenniük, hogy egyáltalán van munkájuk. 

A munkáltatók számára az igazi kihívást az jelenti, hogy megtalálják a módját annak, hogy kreatívabb és teljesebb feladatokkal bízzák meg munkavállalóikat, amely pozitívan járul hozzá a szervezetükhöz, ahelyett, hogy a munkavállalók ismétlődő, fáradságos vagy adminisztratív feladatokkal lennének elfoglalva. A munkavállalói élményre való összpontosítás megbízható technológiával, például automatizálással, része lehet annak a megoldásnak, hogy a munkavállalók mentesüljenek a megterhelő és nem kedvelt feladatoktól.

Az emberek napjainak közel kétötödét (39%) adminisztratív feladatokkal vagy technológiai problémák megoldásával töltik, ami azt jelenti, hogy a csapatoknak kevesebb idejük marad arra, hogy olyan projektekre összpontosítsanak, amelyek valódi értéket teremtenek az üzlet számára. Ha nem tesznek lépéseket, és nem térnek át az érdekesebb típusú munkára, a szervezetek megfojthatják a munkavállalók céltudatosságát és lendületét. A munkavállalók közel kétharmada (64%) azt állítja, hogy jobban élvezné a munkáját, ha több ideje lenne a kreatív feladatokra. 

A hibrid munka stratégiájának helyes megválasztása egy másik fontos módja annak, hogy a munkáltatók elősegítsék a céltudatosság, a kiteljesedés és a munkahelyi jólét érzését. Meg kell találniuk az egyensúlyt aközött, hogy a munkavállalóknak szabadságot és bizalmat adnak a távmunkához, ugyanakkor lehetőséget biztosítanak a kollégákkal való személyes interakcióra is. 

A munkavállalók csaknem háromnegyede (72%) azt mondja, hogy szívesen tanul másoktól, akik fizikailag a környezetükben vannak, míg 63%-uk szereti az irodai munkát olyan társadalmi tevékenységekkel kombinálni, mint a barátokkal való találkozás és a munka utáni italozás. A rossz technológia azonban gátolhatja az emberek kedvét, hogy visszatérjenek az irodába, és alááshatja az iroda mint együttműködő, közösségi tér értékét. A válaszadók majdnem egyharmadát (29%) az tartja vissza, hogy túl nehézkes asztalt foglalni. 

Nicola Downing, a Ricoh Europe CEO-ja szerint: "A "csendes kilépés" trendje vitát váltott ki a munka és a magánélet egyensúlyáról és a határokról. Kutatásaink azt mutatják, hogy a munkavállalók nem "kijelentkeznek", hanem olyan projekteken szeretnének dolgozni, amelyek valóban hozzáadott értéket teremtenek a vállalat számára. A munkaerő számára ilyen kihívásokkal teli környezetben, a járvány utáni változó munkamódszerekkel és a megélhetési válság tombolásával a vállalatoknak kell megtalálniuk a módját annak, hogy olyan kultúrát alakítsanak ki, amelyben a teljes értékű munka és karrier prioritást élvez. Ez azt jelenti, hogy biztosítani kell a szükséges eszközöket az értelmetlen adminisztráció megszüntetéséhez, az elégtelen rendszerek megszüntetéséhez, és az olyan feladatokra kell összpontosítani, amelyek emelik a lécet. Azok a vállalkozások, amelyek nem tesznek semmit, azt kockáztatják, hogy a munkavállalók máshová fordulnak."

| A Ricoh-ról |

A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.

A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.

A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében. 

További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.

Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:

RICOH Hungary Kft.

Fekete Gábor

E-Mail: gfekete@ricoh.at

Mobil: +43 664 80 464 2455