A munkavállalók a rosszul összehangolt technológiai beruházások miatt frusztráltak
- A döntéshozók 72%-a úgy véli, hogy a folyamatokat és rendszereket a munkavállalói élményt szem előtt tartva tervezték meg, de a munkavállalóknak csak 58%-a ért egyet ezzel.
- Egy munkavállaló helyettesítésének átlagos költsége 10 600 euró az EU-ban.
Ricoh Europe, London, 2023. február 23. - A Ricoh Europe ma közzétett új kutatása szerint a munkáltatók és a munkavállalók munkahelyi tapasztalatokkal kapcsolatos megítélése nem egyezik meg.
Az Opinium által végzett és a CEBR által a Ricoh Europe megbízásából elemzett kutatás során 6000 munkavállalót és 1500 döntéshozót kérdeztek meg a kontinensen*. A felmérés szerint a döntéshozók csaknem háromnegyede (72%) állítja, hogy a munkavállalók munkahelyi folyamatait és rendszereit a munkavállalói élményeket szem előtt tartva tervezik meg, de a munkavállalóknak csak 58%-a ért ezzel egyet.
Továbbá a munkavállalók több mint egyharmada (36%) azt állítja, hogy a náluk bevezetésre kerülő új technológiák nem lesznek hatással a munkájukra. Ez arra utal, hogy sok munkáltató nem érti meg és nem méri fel tökéletesen az alkalmazottai igényeit, amikor a digitális átalakulásról van szó. Ennek eredményeképpen a munkatapasztalat javítását célzó technológiai beruházások nem biztos, hogy célt érnek.
Azok a vállalkozások, amelyek nem tesznek lépéseket, kockáztathatják a termelékenységet és a növekedést, valamint a tehetségek vonzását és megtartását. Ez különösen fontos, mivel minden harmadik munkavállaló (30%) a munkakörülményeket és a munkavállalói tapasztalatokat említi, mint okot arra, hogy jelenlegi munkáltatójánál maradjon.
Ráadásul a legtehetségesebb munkatársak pótlása költséges folyamat lehet a vállalkozások számára: a kutatás szerint egy alkalmazott pótlásának átlagos költsége 10 600 euró az EU-ban.
A munkavállalói élményt javító digitális munkahelyi technológiák elterjedtsége azonban alacsony. Minden harmadik európai vállalkozás jelenleg nem használ termelékenységi és projektmenedzsment-szoftvereket (32%), automatizálási szoftvereket (34%) vagy hibrid tárgyalótermi technológiát (30%), annak ellenére, hogy az alkalmazottak szeretnék, ha ezeket bevezetnék.
Ahhoz, hogy olyan vonzó ajánlatot hozzanak létre, amelyben a munkavállalók szívesen részt vennének, a munkáltatóknak nemcsak konzultálniuk kell a munkavállalóikkal, hanem biztosítaniuk kell, hogy a visszajelzések beépüljenek a munkahelyi megoldásokba.
Az emberközpontú munkahelyi stratégiák és beruházások megvalósítása növeli a munkahelyi élményt és a dolgozói lojalitást, miközben lehetővé teszi az értékesebb, hatékonyabb munkavégzést és a jobb eredményeket. A kutatások szerint sok munkavállaló már most is tisztában van ezzel, és a többség (64%) megjegyezte, hogy a megfelelő technológiák és eszközök segítségével nagyobb értéket tudnának teremteni a vállalat számára.
Nicola Downing, a Ricoh Europe CEO-ja szerint: "A vállalkozások keményen dolgoznak azon, hogy biztosítsák, hogy olyan eszközökbe és technológiákba fektessenek be, amelyek a jövőben is biztosítják a növekedést és segítik versenyképességüket. Kutatásunk azonban azt mutatja, hogy nem sikerül kapcsolatot teremteniük a munkavállalókkal azokról a folyamatokról és szolgáltatásokról, amelyek megkönnyítik, hatékonyabbá és sok esetben élvezetesebbé teszik a munkát. A döntéshozók nem engedhetik meg maguknak a késlekedést. Optimális munkakörnyezet nélkül a munkavállalók új területeket kereshetnek.”
"A munkahelyi átalakítások középpontjában az embereknek kell állniuk, szükségleteiket és fájdalmas pontjaikat meg kell hallgatni, és aktívan foglalkozni velük. Ez létfontosságú a tehetségek vonzásához és megtartásához, az együttműködés termelékenységének fokozásához és a munka által a szervezeten belüli kiteljesedés érzésének biztosításához".
* Az Egyesült Királyság, Írország, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország és Hollandia.