A távmunkával kapcsolatos nehézségek a középvállalkozásokat is hátráltatják a sikerhez vezető útjukon
08.12.2020

A távmunkával kapcsolatos nehézségek a középvállalkozásokat is hátráltatják a sikerhez vezető útjukon

Az európai középvállalatok dolgozóinak harmada számolt be a távmunkavégzés során tapasztalt koncentrációs és motivációs nehézségekről egy új, a Ricoh által készített tanulmány szerint.

Ricoh Europe, London, 2020. december 8. – – A produktivitás, a munkamorál és az ügyfélkiszolgálás minősége is rossz irányba változhat technikai problémák miatt, mondja egy kutatás, melyet európai középvállalkozások körében végeztek a Ricoh Europe megbízásából.

A kutatásban 632 európai, irodai alkalmazott vett részt olyan vállalkozásoktól, ahol a munkavállalók száma 250 és 999 fő között van. A kutatás főként arra irányult, hogy milyen tapasztalataik vannak a munkavállalóknak a távmunkavégzéssel kapcsolatban a koronavírus-járvány alatti időszakban. Az eredmények azt mutatják, hogy a vállalkozásoknak nem sikerül megfelelően kialakítaniuk a távmunkavégzéshez szükséges feltételeket és ez gyengíti a jövőbeli sikerüket is.

Olyan időkben, amikor a zavartalan működés kulcsfontosságú az üzletmenet sikeres folytatásához, a munkavállalók 24%-a állítja, hogy nincs megfelelő eszközökkel ellátva az otthoni munkavégzéshez és ahhoz, hogy ügyfeleit tökéletesen kiszolgálja távmunkavégzés során. Mindemellett a megkérdezettek több, mint negyede (27%) azt is mondta, hogy nincsenek meg a megfelelő eszközeik a kollégáikkal történő együttműködéshez, amikor az irodán kívülről dolgoznának együtt.

A távmunka további kihívásokat jelent biztonsági és megfelelőségi szempontból is: A megkérdezett munkavállalók 27%-a jelezte, hogy nehéz a szokásos üzleti folyamatokat követnie távmunkavégzéskor, mivel nincs meg hozzá a helyben elérhető, megfelelő eszköze. A vállalkozások számára ez nehéz helyzetet eredményezhet, különösen akkor, ha iparág specifikus szabályokat kell betartaniuk, vagy csupán az általános jogszabályi megfelelőséget akarják biztosítani (pl.: a GDPR szempontjából). 

A megkérdezett munkavállalók nem kapták meg az általuk elvárt mértékű támogatást, amikor technikai problémával szembesültek – 30% jelezte, hogy nehézséget okozott IT területen segítséget kérni, mert ez a terület nagyon leterhelt volt.Frustrations with technology and the inability to collaborate effectively are taking their toll on morale and staff wellbeing. Almost a third (31%) of workers report feeling unmotivated and disengaged with their work due to communication and technology issues when working remotely. These problems have hit the work-life balance too, with 42% working longer hours in comparison to when they were working primarily from the office.

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója véleménye szerint: „Kétség nem fér hozzá, hogy sok szervezet „túlélő“ üzemmódra kapcsolt. Ilyen helyzetekhez az a mondás, hogy „Dolgozz okosabban, ne keményebben” nagyon jól illik. Ha a munkavállalóinknak csak egy kis része is kihívásokkal szembesül, önmagában már ez is befolyással lehet az egész cég életére. A jövőbe vezető út egyértelmű: azokat a technikai problémákat, amelyek a kollégáink közötti együttműködést és a céges szabályzatok betartását hátráltatják, fel kell ismerni és meg kell oldani.

Ha a távmunkavégzéshez szükséges feltételek nincsenek maradéktalanul biztosítva, az oda vezethet, hogy a vállalkozás több jövőbeli célját sem éri el. Minden az egyensúlyozásról szól, melyet muszáj a vállalkozásoknak jól megoldaniuk a hosszú távú sikereik érdekében.” 

Töltse le a teljes tanulmányt oldalunkról:  www.ricoh-europe.com/insights


| A Ricoh-ról |

A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.

A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.

A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében. 

További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.

Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:

RICOH Hungary Kft.

Fekete Gábor

E-Mail: gfekete@ricoh.at

Mobil: +43 664 80 464 2455