Cookie-ra vonatkozó szabályok

A Ricoh adatgyűjtő eszközöket, például cookie-kat használ, hogy egyszerűbbé tegye a webhely használatát. Ezeknek a beállításoknak a megváltoztatásáról és a cookie-król itt talál további információkat.

A távmunkával kapcsolatos nehézségek a középvállalkozásokat is hátráltatják a sikerhez vezető útjukon

Az európai középvállalatok dolgozóinak harmada számolt be a távmunkavégzés során tapasztalt koncentrációs és motivációs nehézségekről egy új, a Ricoh által készített tanulmány szerint.

Ricoh Europe, London, 2020. december 8. – – A produktivitás, a munkamorál és az ügyfélkiszolgálás minősége is rossz irányba változhat technikai problémák miatt, mondja egy kutatás, melyet európai középvállalkozások körében végeztek a Ricoh Europe megbízásából.

A kutatásban 632 európai, irodai alkalmazott vett részt olyan vállalkozásoktól, ahol a munkavállalók száma 250 és 999 fő között van. A kutatás főként arra irányult, hogy milyen tapasztalataik vannak a munkavállalóknak a távmunkavégzéssel kapcsolatban a koronavírus-járvány alatti időszakban. Az eredmények azt mutatják, hogy a vállalkozásoknak nem sikerül megfelelően kialakítaniuk a távmunkavégzéshez szükséges feltételeket és ez gyengíti a jövőbeli sikerüket is.

Olyan időkben, amikor a zavartalan működés kulcsfontosságú az üzletmenet sikeres folytatásához, a munkavállalók 24%-a állítja, hogy nincs megfelelő eszközökkel ellátva az otthoni munkavégzéshez és ahhoz, hogy ügyfeleit tökéletesen kiszolgálja távmunkavégzés során. Mindemellett a megkérdezettek több, mint negyede (27%) azt is mondta, hogy nincsenek meg a megfelelő eszközeik a kollégáikkal történő együttműködéshez, amikor az irodán kívülről dolgoznának együtt.

A távmunka további kihívásokat jelent biztonsági és megfelelőségi szempontból is: A megkérdezett munkavállalók 27%-a jelezte, hogy nehéz a szokásos üzleti folyamatokat követnie távmunkavégzéskor, mivel nincs meg hozzá a helyben elérhető, megfelelő eszköze. A vállalkozások számára ez nehéz helyzetet eredményezhet, különösen akkor, ha iparág specifikus szabályokat kell betartaniuk, vagy csupán az általános jogszabályi megfelelőséget akarják biztosítani (pl.: a GDPR szempontjából). 

A megkérdezett munkavállalók nem kapták meg az általuk elvárt mértékű támogatást, amikor technikai problémával szembesültek – 30% jelezte, hogy nehézséget okozott IT területen segítséget kérni, mert ez a terület nagyon leterhelt volt.Frustrations with technology and the inability to collaborate effectively are taking their toll on morale and staff wellbeing. Almost a third (31%) of workers report feeling unmotivated and disengaged with their work due to communication and technology issues when working remotely. These problems have hit the work-life balance too, with 42% working longer hours in comparison to when they were working primarily from the office.

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója véleménye szerint: „Kétség nem fér hozzá, hogy sok szervezet „túlélő“ üzemmódra kapcsolt. Ilyen helyzetekhez az a mondás, hogy „Dolgozz okosabban, ne keményebben” nagyon jól illik. Ha a munkavállalóinknak csak egy kis része is kihívásokkal szembesül, önmagában már ez is befolyással lehet az egész cég életére. A jövőbe vezető út egyértelmű: azokat a technikai problémákat, amelyek a kollégáink közötti együttműködést és a céges szabályzatok betartását hátráltatják, fel kell ismerni és meg kell oldani.

Ha a távmunkavégzéshez szükséges feltételek nincsenek maradéktalanul biztosítva, az oda vezethet, hogy a vállalkozás több jövőbeli célját sem éri el. Minden az egyensúlyozásról szól, melyet muszáj a vállalkozásoknak jól megoldaniuk a hosszú távú sikereik érdekében.” 

Töltse le a teljes tanulmányt oldalunkról:  www.ricoh-europe.com/insights


| A Ricoh-ról |

A Ricoh innovatív technológiákkal és szolgáltatásokkal támogatja a digitális munkahelyeket, így segít az emberek számára, hogy okosabban dolgozhassanak.

Az összegyűjtött tudással és az elmúlt 85 évben fejlesztett szervezeti képességekkel a Ricoh az egyik vezető szolgáltatóvá vált a dokumentum menedzsment, IT szolgáltatások, kommunikációs szolgáltatások, ipari és kereskedelmi nyomtatás, digitális kamerák és ipari rendszerek területén.

A Ricoh Group központja Tokióban található, de a vállalat világszerte végez üzleti tevékenységet, ügyfelei közel kétszáz országban és régióban használják termékeit és szolgáltatásait. A 2021. márciusában befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1682 milliárd japán jen volt (körülbelül 15,1 milliárd USD).


További információért lépjen kapcsolatba velünk:
RICOH Hungary Kft.
Fekete Gábor
E-Mail: gfekete@ricoh.at
Mobil: +43 664 80 464 2455