A vezetők kétharmada még mindig nem bízik ellégé kollégáiban távoli munkavégzés közben
24.08.2021

A vezetők kétharmada még mindig nem bízik ellégé kollégáiban távoli munkavégzés közben

A távmunkával kapcsolatos aggodalmak ellenére a munkavállalókat mégis ugyanolyan produktívnak gondolják otthoni munkavégzés közben.

Ricoh Europe, London, 2021. augusztus 24. - A Ricoh Europe ma közzétett új kutatásából kiderült, hogy a munkáltatók mindössze 35%-a bízik meg teljes mértékben a távmunkában dolgozó munkatársaiban, 39%-uk pedig úgy véli, hogy emberei nem dolgoznak olyan keményen és hatékonyan, mint az irodában. 

A Ricoh Europe megbízásából az Opinion Matters által végzett kutatásban 1500 döntéshozót kérdeztek meg Európa-szerte. Az eredmények olyankor készültek, amikor számos szervezet átgondolja a munkába való visszatérésre vonatkozó politikáját, és arra utalnak, hogy a világjárvány aláásta a távoli eléréssel foglalkoztatott munkavállalókba vetett bizalmat. 

A munkáltatók bizalmának csökkenése azt sugallja, hogy a munkavállalóknak teljes munkaidőben vissza kell térniük az irodába, amikor a koronavírus okozta korlátozások enyhülnek az egész kontinensen, ahelyett, hogy a munkavállalóknak lehetővé tennék a hibrid munka valamilyen formáját. Aggályaik és csökkenő bizalmuk ellenére azonban a munkáltatók mindössze 19%-a állítja, hogy a termelékenység csökkent, mióta átálltak a távmunkára. Emellett 57%-uk úgy gondolja, hogy a rugalmas munkavégzési technológiába való befektetés elengedhetetlen a tehetséges jelöltek megnyeréséhez és megtartásához.

Egyértelmű, hogy sok munkavállaló számára a teljes munkaidőben az irodába történő visszatérés nem olyan dolog, amiben kényelmesen éreznék magukat, mivel a döntéshozók 42%-a szerint csapataiknak vannak még az egészséggel és biztonsággal kapcsolatos aggodalmaik, a járványügyi korlátozások enyhítése után is. Ha ezeket az aggodalmakat nem ismerik fel, az nemcsak a munkamorálra lehet hatással, hanem a jó munkaerő elvesztését is kockáztatják.

David Mills, CEO, Ricoh Europe, véleménye szerint: "Az irodai munkavégzés létfontosságú vállalkozásunk sikeréhez, úgy gondolom, ez az egész kontinensen igaz. Az iroda soha nem fog eltűnni - nem utolsósorban azért, mert az optimális termelékenység, az ötletelés és a kollégákkal való kapcsolatépítés vitathatatlan környezete. Az üzleti vezetők számára az a kihívás, hogy szem előtt tartsák, hogy a távmunka és a hibrid munka két különböző dolog. Értelemszerűen a kevesebb ingázás, a nagyobb rugalmasság és a vezető bizalma jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkatársak nagyobb felhatalmazással és inspirációval rendelkezzenek. Fontos felismerni, hogy a lehető legsikeresebb hibrid munkamodell bevezetésének feladata a vezetőkre hárul.”

Nicola Downing, a Ricoh Europe COO-ja hozzátette: "Bár kétségtelenül vannak olyan feladatok, amelyeknél előnyös, ha mindenki egy szobában van, a munkáltatóknak mégis fel kell ismerniük a tehetségek változó igényeit. Ez azt jelenti, hogy olyan eszközökkel kell felvértezni őket, amelyek segítik az együttműködést, a termelékenységet és a munka élvezetét, függetlenül attól, hogy részben vagy a hét minden napján az irodában tartózkodnak. A Ricoh Europe-nál létrehoztunk egy olyan hibrid munkavégzési szabályzatot, amelyben a munkatársak dönthetnek arról, hogy idejük 50%-át otthonról, 50%-át pedig az irodában töltik-e. Büszkék vagyunk arra, hogy ezt kínáljuk munkatársainknak, mivel támogatjuk a munka és a magánélet egyensúlyát, és megértjük ennek fontosságát a modern és rugalmas munkavégzést kereső meglévő és leendő alkalmazottak számára egyaránt."

Kattintson ide és fedezze fel, hogyan tud a Ricoh segítségére lenni munkatársai támogatásában és a hibrid munkavégzés feltételeinek kialakításában.

| A Ricoh-ról |

A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.

A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.

A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében. 

További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.

Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:

RICOH Hungary Kft.

Fekete Gábor

E-Mail: gfekete@ricoh.at

Mobil: +43 664 80 464 2455