Az adminisztrációs terhek csökkentése: mind a vállalkozások mind a munkavállalók szívesen automatizálnának hétköznapi irodai folyamatokat, de a kritikus rendszerek megzavarásától való félelem akadályozza a változásokat.
- Az üzleti döntéshozók elismerik, hogy lassan haladnak a folyamatautomatizálási megoldások bevezetésével, és ezt nevezik meg az alkalmazottak egyik legfőbb technológiai frusztrációjának is.
- A munkavállalók közel egyharmada (32%) jelenleg nem fér hozzá folyamatautomatizálási technológiákhoz, annak ellenére, hogy szeretné azokat használni.
- A munkavállalók negyede szerint a munkahelyi kiteljesedésük javulna, ha megfelelő technológiával rendelkeznének ahhoz, hogy több időt tudjanak felszabadítani a kifizetődőbb munkára.
Ricoh Europe, London, 2024. október 3. - A Ricoh Europe új kutatása szerint a döntéshozók és a munkavállalók egyaránt szívesen automatizálnák a munkafolyamatokat a termelékenység és a teljesítmény javítása érdekében, de az új rendszerek bevezetését gátolják a kritikus fontosságú műveletek menet közbeni megszakításával kapcsolatos aggodalmak.

A kutatást az Opinion Matters végezte a Ricoh Europe megbízásából, 7000 munkavállaló és 1800 döntéshozó megkérdezésével Európa-szerte*. A felmérés szerint a munkavállalók jelentős igényt mutatnak a munkahelyi folyamatautomatizálás iránt: a munkavállalók csaknem egyharmada (32%) jelezte, hogy jelenleg nem fér hozzá a folyamatautomatizálási technológiákhoz, annak ellenére, hogy szeretné azokat használni. Az üzleti vezetők is elismerik alkalmazottaik lelkesedését az automatizálás iránt, és a folyamatautomatizálási megoldások lassú elfogadását nevezték meg az alkalmazottaik közös legfőbb technikai frusztrációjaként1.
A kutatás azonban rávilágít arra, hogy az üzleti vezetők körében az aggodalom akadályozhatja a folyamatautomatizálási technológiák bevezetését. A vezetők elsősorban az üzletmenet folytonosságával kapcsolatos aggodalmakkal foglalkoznak, 30%-uk szerint útmutatásra van szükségük annak jobb megértéséhez, hogy mely rendszerek integrálhatók és vonhatók ki a munkafolyamatokból zavartalanul. Ez az óvatosság érthető, tekintve, hogy a megvalósítás elrontása katasztrofális következményekkel járhat a végeredményre nézve.
Ugyanakkor az üzleti vezetők több mint fele (55%) egyetért azzal, hogy az informatikai beruházásokat gyakran elszigetelten, a hatásuk teljes mérlegelése nélkül végzik. Ez a vezetőségi tagok körében nyugtalanságot vált ki az automatizálási technológiák bevezetésének kilátásaival és azok más alapvető folyamatokra gyakorolt lehetséges hatásával kapcsolatban.
Az unalmas feladatok megszüntetése nem csupán a munkatársak termelékenységének növeléséről szól, hanem a munkatársak kiteljesedésének és a munkával való elégedettségnek az elősegítésében is kulcsfontosságú tényező. Arra a kérdésre, hogy milyen tényezők javítanák a munkahelyi kiteljesedést, a munkavállalók negyede a megfelelő technológiát említette, amely felszabadítja idejüket a kifizetődőbb munkára. A munkavállalók további 21%-a azt is elmondta, hogy a jobb szoftvertechnológia - beleértve az automatizálási megoldásokat is - kevésbé valószínűvé tenné, hogy a következő 12 hónapban fontolóra venné jelenlegi munkakörük elhagyását2, ami azt mutatja, hogy a technológia valódi hatással lehet a tehetségek megtartására.
Nicola Downing, a Ricoh Europe CEO-ja így nyilatkozott:"Az egyre növekvő munkavállalói apátia korában a folyamatautomatizálási technológiák kulcsszerepet játszhatnak abban, hogy a dolgozók kiteljesedjenek, mivel csökkentik az unalmas feladatokra fordított időt, és lehetővé teszik számukra, hogy jutalmazóbb és kreatívabb munkára összpontosítsanak. Ugyanakkor első kézből tudom, hogy a felsővezetés joggal óvatos a kritikus fontosságú rendszerek megzavarásával kapcsolatban, figyelembe véve a lehetséges következményeket, ha a dolgok rosszul mennek. Egy megbízható digitális szolgáltatóval való együttműködéssel, aki bizonyított műszaki szakértelmet és megfelelő szakértelmet kínál, a vállalkozások magabiztosan alkalmazhatják az automatizálást, és minimális fennakadással élvezhetik annak előnyeit."
1 A válaszadók 27%-a választotta ezt a lehetőséget a "Az idejüket elvesztegetik, mert az informatikai rendszerek nem integrálódnak jól egymással" mellett.
2 Azok közül, akik azt mondták, hogy legalább 1%-os valószínűséggel elhagyják jelenlegi munkakörüket a következő 12 hónapban
| A Ricoh-ról |
A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.
A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2024 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 348 milliárd japán jen (kb. 15.5 milliárd USD) volt.
A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében.
További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.hu oldalra.
Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:
RICOH Hungary Kft.
Fekete Gábor
E-Mail: gfekete@ricoh.at
Mobil: +43 664 80 464 2455