Az európai munkáltatók elszalasztják a hibrid munkafolyamatok automatizálásában rejlő lehetőségeket
27.04.2022

Az európai munkáltatók elszalasztják a hibrid munkafolyamatok automatizálásában rejlő lehetőségeket

Csak minden 10. irodai alkalmazottnak van hozzáférése a munkafolyamatok racionalizálását szolgáló automatizálási eszközökhöz.

Ricoh Europe, London, 2022. április 27. - A ma közzétett új kutatás szerint a munkáltatók nem élnek a munkafolyamatok automatizálásának és az irodahelyiségek korszerűsítésének lehetőségével hibrid munkavégzési stratégiájuk részeként - annak ellenére, hogy a munkavállalók a manuális folyamatokat szívesen kiváltatnák digitális megoldásokkal. 

Az Opinium által a Ricoh Europe megbízásából végzett kutatásban 3000 irodai dolgozót kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, Írországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában és Spanyolországban. A felmérésből kiderült, hogy a legtöbb európai munkavállaló ma már úgy véli, hogy a folyamatok digitalizálása javíthatná a munkájukat, mivel az adminisztrációs terhek, az irodai foglalási rendszerek hiánya és a nem megfelelő munkafolyamat-technológia megnehezíti a mindennapjaikat. 

Jelenleg az irodai dolgozók mindössze 11%-a fér hozzá a munkafolyamatok automatizálására szolgáló eszközökhöz, míg kétötödük (44%) arról számolt be, hogy az elmúlt egy évben nem történt változás a vállalatuk által a feladatok vagy folyamatok automatizálására szolgáló eszközökbe történő beruházásokban. Ez annak ellenére van így, hogy a többség (69%) szerint a folyamatok automatizálása jobbá teszi a munkájukat - ami a munkahelyi digitalizációval szembeni szkeptikusabb hozzáálláshoz képest a járvány előtti időkben bekövetkezett változást jelent. 

A hibrid munka jelentős lehetőséget jelent a munkáltatók számára, hogy a munkaigényes és mindennapos feladatok és folyamatok automatizálásával javítsák a munkavállalói élményt és a termelékenységet. A vállalatok azt kockáztatják, hogy lemaradnak, ha nem alkalmazzák azokat az eszközöket és eljárásokat, amelyek sikeressé tehetik a hibrid munkavégzést és kielégíthetik a munkavállalók igényeit.

A munkavállalók közel fele (49%) azt állítja, hogy termelékenyebb lenne, ha az adminisztratív terhek nem lennének olyan nagyok. Kétötödüket (42%) azonban összezavarja a technológiai platformok száma, amelyeket használniuk kell, és azt mondják, hogy ezek a további eszközök inkább növelik a munkaterhelésüket, mintsem egyszerűsítik azt. Ez rávilágít arra, hogy a munkáltatóknak konzultatív megközelítést kell alkalmazniuk, amikor az embereik számára legmegfelelőbb technológiát és rendszereket mérlegelik. A platformok túlterheltsége hamarosan frusztrálhatja a tehetségeket, és arra késztetheti őket, hogy máshol keressenek lehetőségeket. 

Mivel a munkáltatók igyekeznek arra ösztönözni a munkavállalókat, hogy visszatérjenek az irodába, létfontosságú, hogy olyan eljárásokat alakítsanak ki, amelyek megkönnyítik ezt az átmenetet. Az európai irodai dolgozók több mint fele (54%) azonban úgy gondolja, hogy nem történt változás az íróasztal- és szobafoglalási rendszerekbe befektetett összegben. Mivel sok vállalkozás igyekszik csökkenteni irodai alapterületét, az asztalfoglalás hiánya vagy bonyolult folyamata azt jelentheti, hogy a munkavállalók megfelelő munkaterület nélkül érkeznek az irodába. Ez természetesen hozzájárul ahhoz, hogy a visszatérés rossz élményt nyújtson, és visszatartja őket a fizikai munkahelyre való visszatéréstől. 

Nicola Downing, a Ricoh Europe vezérigazgatója szerint: "Elmúltak már azok az idők, amikor a munkavállalók aggódtak amiatt, hogy az automatizálás "felváltja" a szerepüket. A technológia és az automatizálás értékét, ha hatékonyan alkalmazzák, széles körben úgy látják, hogy időt szabadít fel, hogy értékesebb tevékenységekkel foglalkozhassanak. Végső soron, ha a munkáltatók nem építik be az automatizálást hosszú távú hibrid munka stratégiáikba, akkor fontos lehetőséget szalasztanak el a működés javítására, amellett, hogy ezzel az egész munkaerő morálját és termelékenységét is növelhetnék."

| A Ricoh-ról |

A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.

A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.

A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében. 

További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.

Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:

RICOH Hungary Kft.

Fekete Gábor

E-Mail: gfekete@ricoh.at

Mobil: +43 664 80 464 2455