Csalódás a rugalmas munkavégzés kapcsán: a Ricoh Europe kutatása szerint a legtöbb vállalkozásnál a hibrid technológia még mindig nem felel meg a követelményeknek
Az európai munkavállalók mindössze 30%-a állítja, hogy minden szükséges technológiával rendelkezik a kollégákkal való zökkenőmentes együttműködéshez.
A rugalmasabb munkaszervezés, beleértve a technológiát és a létesítményeket is, a legfontosabb ok, amiért a következő 12 hónapban átgondolnák a válaszadók, hogy elhagyják-e a munkakörüket.
Az üzleti döntéshozók közel egynegyede (24%) mégis elismeri, hogy az együttműködési technológiájuk nem felel meg az elvárásoknak , ami megnehezíti az alkalmazottak számára a mindennapi munkájukat.
Ricoh Europe, London, 2023. május 2. - A Ricoh Europe új kutatása szerint a szervezetek többsége nem rendelkezik a rugalmas munkavégzést támogató technológiával: az európai munkavállalók mindössze 30%-a állítja, hogy minden szükséges technológiával rendelkezik a zökkenőmentes együttműködéshez, amikor más kollégákkal dolgozik.
A Ricoh Europe megbízásából az Opinion Matters által végzett kutatás során 7000 munkavállalót és 1800 döntéshozót kérdeztek meg Európa-szerte. A felmérés szerint a rugalmas munkavégzés továbbra is elsődleges fontosságú az európai munkavállalók számára, akik a rugalmasabb munkaszervezést - beleértve a munkahelyi igényeiknek a munkanap előtt történő tervezés és ütemezés lehetőségét (munkaállomás, helyszín, munkahelyi technológia) - nevezték meg elsődleges okként, amiért a következő 12 hónapban újra fontolóra vennék a munkahelyük elhagyását.
Annak ellenére, hogy a munkavállalók nagyra értékelik a rugalmas munkavégzést, sokan még mindig nem rendelkeznek az ehhez szükséges alapvető eszközökkel. Minden ötödik munkavállaló (20%) nem fér hozzá az olyan alapvető együttműködési szoftverekhez, mint a Microsoft Teams és a Zoom, míg 29%-uk nem fér hozzá semmilyen együttműködési hardverhez/hibrid tárgyalási technológiához (pl. AV-technológia, videokonferencia), annak ellenére, hogy erre nagy szükség van.
A vállalatvezetők felismerik a problémát, mégis csak minden negyedik (24%) ismeri el, hogy az együttműködési eszközeik nem felelnek meg az elvárásoknak, ami megnehezíti a munkavállalók számára a mindennapi munkájukat. Annak ellenére azonban, hogy a technológiai megoldások adottak, az üzleti döntéshozóknak csak 17%-a jelölte meg az előttünk álló év stratégiai prioritásaként a jobb munkavállalói élmény biztosítását.
A kutatás arra is rávilágít, hogy az üzleti vezetőknek idén a munkavállalói elégedettséget és élményt kell a napirendjük előterébe helyezniük. Ez a rugalmas munkavégzéssel kezdődik, mivel a munkavállalók közel egynegyede (24%) szerint a munkahelyi elégedettségük növelésének egyik legfontosabb módja lenne, ha nem kényszerülnének arra, hogy az irodában dolgozzanak, hanem megfelelő technológiát kapnának ahhoz, hogy ott dolgozzanak, ahol az számukra előnyös.
Nicola Downing, a Ricoh Europe CEO-ja elmondta: "Megdöbbentő, hogy sokan még mindig le vannak maradva az együttműködést és a kommunikációt megkönnyítő legalapvetőbb technológiák biztosításában. Tekintettel a rugalmas munkavégzés jelentős előnyeire, a vállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük a szükséges eszközöket és technológiákat, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a munkaerőből és megtartsák a legjobb tehetségeket. E változások felkarolása azonban nem csupán a versenyképesség megőrzéséről szól, hanem arról is, hogy értékeljük és befektetünk a szervezet sikerét meghatározó emberek boldogságába és kiteljesedésébe."
| A Ricoh-ról |
A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.
A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2024 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 348 milliárd japán jen (kb. 15.5 milliárd USD) volt.
A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében.
További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.hu oldalra.
Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:
RICOH Hungary Kft.
Fekete Gábor
E-Mail: gfekete@ricoh.at
Mobil: +43 664 80 464 2455