Cookie-ra vonatkozó szabályok

A Ricoh adatgyűjtő eszközöket, például cookie-kat használ, hogy egyszerűbbé tegye a webhely használatát. Ezeknek a beállításoknak a megváltoztatásáról és a cookie-król itt talál további információkat.

Technikai hiányosságok rombolják a vállalati kultúrát a nagyobb méretű vállalkozásoknál

Az európai irodai dolgozók majdnem fele úgy érzi, hogy a céges kultúra megszenvedte a koronavírus miatt elrendelt korlátozásokat

Ricoh Europe, 2021. február 18. – A megfelelőnél gyengébb technológiai háttér a járvány alatt kárt okozott a vállalti kultúrában, egy a Ricoh Europe által végzett kutatás szerint.

A kutatás otthonról dolgozó, 632 irodai alkalmazott bevonásával készült a járvány kitörése óta. A megkérdezettek olyan vállalkozásoknál dolgoznak, melyek 250 és 999 fő között foglalkoztatnak munkavállalókat. Az eredményekből kiderült, hogy sokan éreznek nyomást a nagyobb online jelenlétre amikor távmunkából dolgoznak. Ugyanakkor nehézséget okoz számukra motiváltnak maradni és hiányzik az irodai környezetben tapasztalt “bajtársiasság” érzése is számukra.

A tiszta kommunikáció és az egészséges munkakapcsolatok jelentik a támogató vállalati kultúra alapját. Az alkalmazottak 42%-a azonban arról számol be, hogy a vállalati kultúra megsérült, mivel sokan távolról kezdtek dolgozni a koronavírus kapcsán bevezetett korlátozások miatt. Az elmaradott kommunikációs technológia nyomot hagy az együttműködésen. Az alkalmazottak egyharmada (31%) érez problémákat, kommunikációs és technológiai hiányosságok miatt motiválatlanságról és kisebb elkötelezettségről számoltak be, míg kétharmaduk (65%) szerint hiányzik a kollégákkal való személyes együttműködés is.

A távmunka kihívásai a munkavállalók stressz-szintjét is befolyásolták. A munkavállalók közel egyharmada (30%) állítja, hogy munkáltatói nyomást érzett arra, hogy többet legyen online távmunka közben. 31%-uk úgy érzi, hogy stresszesebb otthonról dolgozni a külső tényezők, például családi okok miatt is.

A munkavállalók elvárják, hogy a vállalatok támogassák az egyedi igényeket, lehetőségeket, és 67%-uk abban bízik, hogy munkaadójuk nyitottabb lesz a rugalmas munkavégzésre a világjárvány után is. Egyes vállalatok már elkezdték biztonságossá tenni az irodát az esetleges visszatérés érdekében: a munkavállalók 77%-a arról számolt be, hogy munkáltatói stratégiákat vezettek be az irodába történő biztonságos visszatérés érdekében, ha az lehetővé válik. Az alkalmazottaknak azonban csak 53%-a érzi úgy, hogy munkáltatója rendszeresen konzultálna velük a biztonságos munkahely megteremtésével kapcsolatos érzéseikről és aggályaikról.

Nicola Downing, a Ricoh Europe COO-ja szerint: „2020 mindenki számára az alkalmazkodás éve volt, és közös erőfeszítéseink mindenképpen tapsot érdemelnek. Ez azonban nem szabad, hogy megállítsa a vállalkozásokat a további fejlesztésektől és finomhangolástól a munkakörülmények javítása érdekében. Arra kell összpontosítanunk, hogy az embereket megfelelő módon összekapcsoljuk, függetlenül attól, hogy otthonról vagy az irodából dolgoznak. A megfelelő technológia zökkenőmentessé teszi az együttműködést és kapcsolódást, áthidalva a szociális távolságtartás szabályait. A nap végén azonban semmi sem tudja visszahozni a kollégákkal való közvetlen együttműködés izgalmát. Ezért létfontosságúnak gondolom annak megvalósítását, hogy az irodák okosak és biztonságosak legyenek. Az alkalmazottakkal való konzultáció szintén nagyban hozzájárul ahhoz, hogy létrejöjjön a kiemelkedően fontos, pozitív attitűd.”

Figyelmébe ajánljuk nagyobb vállalkozásoknak szóló elemzésünket a www.ricoh-europe.com/insights oldalon.

| A Ricoh-ról |

A Ricoh egy globális vállalat, amely több, mint 80 éve dolgozik a munkamódszerek átalakításán. A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében biztosít a vállalatoknak és dolgozóknak szolgáltatásokat és technológiákat, amik ösztönzik az innovációt, növelik a fenntarthatóságot és az üzleti fejlődést. Idetartoznak a dokumentum-kezelési rendszerek, IT-szolgáltatások, digitális nyomdai rendszerek, digitális fényképezőgépek és ipari rendszerek.


A cég központja Tokióban található és körülbelül 200 országban van jelen. A 2020. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 2008 milliárd japán jen volt (körülbelül 18,5 milliárd USD).

További információért lépjen kapcsolatba velünk:
RICOH Hungary Kft.
Fekete Gábor
E-Mail: gfekete@ricoh.at
Mobil: +43 664 80 464 2455


Az egymástól elkülönült, digitális munkaerő inspirálása

Az egymástól elkülönült, digitális munkaerő inspirálása

A jó vállalati kultúra hozzájárul az alkalmazottak munkamoráljának erősítéséhez. A kis- és középvállalkozásokban azonban a technikai hiányosságok negatív tapasztalatokat okoznak az alkalmazottaknak és veszélyeztetik a termelékenységet.