A HR csapatok a munkehelyi élményekre is kiemelt figyelmet fordítanak

3 ok, amiért a vezető HR-csapatok mostanában a munkahelyi élmények kapcsán is stratégiát alakítanak ki

image

A munkavállalók egyre elégedetlenebbek a munkahelyükön; a munkavállalók mindössze 31%-a mondja azt, hogy lelkesedik és energiával tölti el a munkája. Részben ez is hozzájárult a „job hopping” fellendüléséhez, mivel a munkavállalók alternatív, vonzóbb lehetőségeket keresnek. Ennek eredményeképpen a tehetségek vonzása és megtartása még nehezebbé válik a HR-csapatok számára.

A munkahelyi kiteljesedés javítása létfontosságú részét képezi a munkavállalói elkötelezettségi megoldásnak, és végső soron segít a tehetséghiány kezelésében. A Centre for Economics and Business Research közreműködésével nemrégiben végzett kutatásunkból kiderül, hogy a kiteljesedés 10%-os javulása akár 5,2 millió munkahelyváltást is megelőzhetne Európában, ami akár 206,3 milliárd eurót is megtakaríthatna a munkáltatóknak.

A HR-vezetők számára az a kihívás, hogy megértsék, mi befolyásolja a munkavállalók kiteljesedését, majd megoldást találjanak annak javítására. Itt az embereket kell az üzleti gondolkodás középpontjába helyezni - és ezért a munkahelyi élménystratégia ma már kulcsfontosságú. De hogyan is néz ki ez a gyakorlatban, és milyen szerepet játszanak a HR-vezetők a pozitív munkahelyi élmény elérésében?

1. Értse meg az embereit: használja az adatokat és hozzon létre visszajelzési csatornákat

A technológia egyszerű bevezetése nem elég. Ehelyett inkább a dolgozókkal kell együttműködnie, hogy megtudja, mit szeretnének. Ez az adatokon alapuló meglátásokkal - például a valós idejű foglaltsági adatokkal - párosulva biztosíthatja, hogy a HR-csapatok olyan keretrendszert alakítsanak ki, mely mind az emberek, mind az üzlet számára előnyös, ösztönözve a tehetségek megszerzését és megtartását.

2. Az iroda, mint az együttműködés és a kreativitás központjának támogatása

Rendkívül fontos, hogy a HR-vezetők figyelembe vegyék a fizikai munkaterület hatását. Az irodának az együttműködés és a kreativitás központjának kell lennie, mindkettő központi szerepet játszik a munkavállalók kiteljesedésének növelésében.

A HR-csapatok munkájának előnyére válik a létesítménygazdálkodási vezetőkkel való szoros együttműködés, hogy a munkaterületet úgy alakítsák ki, hogy az elősegítse a csapatépítést, és megszüntesse a munkavállalói élményt gátló súrlódásokat. Például annak biztosítása, hogy az emberek könnyen (mobil- vagy webes alkalmazáson keresztül) lefoglalhassanak vagy lemondhassanak egy asztalt az utolsó pillanatban, láthassák, hogy melyik kollégájuk van az irodában, regisztrálhassák a parkolást egy alkalmazáson keresztül, vagy könnyen eligazodhassanak az épületben.

3. Dolgozzon együtt az informatikai részleggel annak érdekében, hogy a technológiai beruházások megfelelőek legyenek munkavállalói számára

A HR-vezetőknek lehetőségük van az informatikai csapatokkal való együttműködésre annak biztosítása érdekében, hogy minden technológiai döntés összhangban legyen egy holisztikus, emberközpontú megközelítéssel, amely elősegíti a pozitív munkavállalói élményt. Az embereket be kell vonni az új technológiai beruházások teljes folyamatába, a kezdetektől a bevezetésen át a telepítésig és az optimalizálásig.

A technológiának megfelelően kell reagálnia a munkavállalók igényeire és válaszolnia kell azokra. A rugalmas munkavégzés például mára már szilárdan beépült a szakmai kultúránkba, ezért elengedhetetlen, hogy a munkavállalók fizikai tartózkodási helyüktől függetlenül együtt tudjanak működni egymással. Sokan azonban még mindig küzdenek ezzel: kutatásunk szerint az európai munkavállalóknak csupán 30%-a rendelkezik az összes olyan technológiával, mely a kollégákkal való zökkenőmentes együttműködéshez szükséges.

Ez nagymértékben befolyásolja a munkával való elégedettséget: a munkavállalók közel egynegyede (24%) kiemelte, hogy ha megfelelő technológiával rendelkezne ahhoz, hogy ott dolgozhasson, ahol akar, az növelné a munkahelyi elégedettségét.

A bizonyítékok egyértelműek: azok az előremutató szervezetek, melyek a munkahelyi élményt helyezik előtérbe, jelentős üzleti növekedést érhetnek el. Ez azzal kezdődik, hogy az emberek igényeinek valódi megértése révén a technológiai beruházásoktól kezdve az irodák kialakításáig, az emberek kerülnek előtérbe. Csak így lesznek képesek könnyedén kommunikálni, kreatívak lenni, és végső soron hozzájárulni egy erős kultúrához – ami kulcsfontosságú a teljesebb és termelékenyebb munkaerő eléréséhez.

Ha többet szeretne megtudni, töltse le itt a munkahelyi élmény javításáról szóló alapvető útmutatót a nagyobb termelékenység és üzleti teljesítmény érdekében.

Egy mestermű létrehozása

Bár a létesítménygazdálkodási vezetők végső soron az ingatlanokkal kapcsolatos döntésekért felelősek, az optimalizált irodahelyiségek kialakítása túlmutat bármelyik részleg hatáskörén. Ehelyett a munkahelyi élménynek a részlegek közötti együttműködésen kell alapulnia, mely a kezdetektől fogva vezetői szintű támogatást és hozzájárulást élvez.

A munkavállalókra épülő betekintéseket és adatokat meg kell osztani a részlegek között, beleértve az informatikát, a pénzügyet és a HR-t, hogy folyamatosan azonosítani lehessen a fejlesztendő területeket. Az adatok tudományát felhasználva és azt a jól megtervezett terek művészetével ötvözve, olyan igazán kivételes munkahelyet hozhat létre, mely képessé teszi a munkavállalókat arra, hogy a legjobb munkájukat végezzék, miközben elérik az ESG-célkitűzéseket.

Ha többet szeretne megtudni az irodahelyiségek optimalizálásáról, tekintse meg a Ricoh legújabb munkahelyi útmutatóját.

Tablet presenting a group of people standing in a room
Lisa Topliss

Lisa Topliss

Digitális munkahely, Ricoh Europe

Lépjünk kapcsolatba

Beszéljen szakértőinkkel

Vegye fel a kapcsolatot egyik tanácsadónkkal, és derítse ki, hogyan tudunk segíteni vállalkozásának.

Kapcsolatfelvétel