Miért érdemes a hagyományos asztal- és terem előjegyzési rendszerről a Munkahelyi élményplatformra váltani?
A távmunka, valamint a munka és a magánélet egyensúlyának hangsúlyosabbá válása miatt a munkavállalók rugalmas, modern és felhasználóbarát munkahelyeket várnak el, melyek megfelelnek a különböző munkastílusoknak és munkameneteknek.
Ezen igények kielégítése, valamint az elégedettség és a termelékenység növelése érdekében a szervezeteknek át kell alakítaniuk munkahelyi stratégiájukat és technológiájukat, és túl kell lépniük az olyan hagyományos eszközökön, mint az asztal- és terem előjegyzés. Ez magában foglalja a kommunikációt, az együttműködést és az alkalmazottak általános jólétét támogató munkahelyi megoldások integrálását.
Ebben a blogban elmagyarázzuk, mi az a munkahelyi élményalkalmazás, hogyan használják a szervezetek, és miért érdemes megfontolni, hogy az asztal- és terem előjegyzési rendszerről áttérjen egy munkahelyi élményplatformra.
Mi a munkahelyi élményplatform?
A munkahelyi élményalkalmazás olyan digitális platform, melyet úgy terveztek, hogy javítsa a munkavállalók és a látogatók általános élményét az irodai környezetben való navigálás során. Azzal, hogy egy helyen egyesíti a képességek, funkciók és folyamatok egységes készletét, racionalizálja a munkavállaló munkahelyi élményének különböző aspektusait. Lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy hatékonyan előre megtervezzék az irodában töltött napjukat. Emellett központi csomópontként is szolgál a létesítmény, az informatikai és a HR-vezetők számára, hogy számos meglátást és elemzést kapjanak az irodahasználatról és a munkavállalók viselkedéséről.
Mi a különbség a Munkahelyi élményplatform és egy asztal- vagy terem előjegyzési rendszer között?
A dedikált asztal- és terem előjegyzési rendszereket elsősorban az irodán belüli asztalok, tárgyalók és egyéb munkaterületek kezelésére és lefoglalására tervezték. Fő jellemzőik célja a valós idejű elérhetőség megjelenítése, az asztalok vagy termek előjegyzésének lehetővé tétele a felhasználók számára, és a foglalások kezelése. Bár integrálódhatnak naptárakkal és kommunikációs eszközökkel, alkalmazási körük általában az előjegyzésre korlátozódik.
Egyes asztal- vagy terem előjegyzési alkalmazások alapvető elemzési lehetőséget biztosítanak a helyhasználatról, de jellemzően nem rendelkeznek átfogó adatgyűjtési és elemzési képességgel.
Ezzel szemben, a munkahelyi élményplatformok képesek a teljes munkaterületről - beleértve a harmadik féltől származó eszközöket is - származó adatok bevitelére, hogy egységes képet adjanak a munkahelyi használatról. Az átfogó adatok segítségével ezek a platformok képesek arra, hogy időtakarékos szolgáltatásokat nyújtsanak, melyek jelentősen javítják a munkavállalói élményt. Emellett nagymértékben konfigurálhatók.
Miért fordulnak most a szervezetek a munkahelyi élményplatformok felé?
A Ricoh a Centre for Economic Research közreműködésével a közelmúltban készített tanulmánya szerint a munkavállalók egyharmada szerint a munkabeosztás hátráltatják a termelékenységüket. 70%-uk arról számolt be, hogy hiányzik a zökkenőmentes együttműködéshez szükséges technológia. A munkavállalóknak alkalmazkodó munkaterületekre van szükségük ahhoz, hogy jól végezhessék munkájukat. A szervezetek azonban gyakran nehezen tudnak megfelelni ezeknek az elvárásoknak, ami elégedetlenséghez és magas fluktuációhoz vezet.
A munkavállalók 70%-a jelezte, hogy hiányzik a zökkenőmentes együttműködéshez szükséges technológia*
Azok közül a munkavállalók közül, akik fontolgatják, hogy a következő 12 hónapban kilépnek munkahelyükről, minden harmadik azt mondta, hogy átgondolnák a dolgot, ha jobb, rugalmas munkarendben dolgozhatnának*.
* A Ricoh Europe 2024-es kutatása a teljesítésről a munkán keresztül
Mi a következő teendő?
Olvassa el Munkahelyi élményplatform vásárlói útmutatónkat, hogy többet tudjon meg, és hasznos információkhoz jusson, amelyek segítenek kiválasztani a szervezetének megfelelő megoldást.
Lisa Topliss
Director Digital Workplace, Ricoh Europe