A Ricoh új kutatása szerint az európai üzleti vállalkozások 63%-a megrekedt a ‘digitális technológia sötét középkorában’

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A Ricoh új kutatása szerint az európai üzleti vállalkozások 63%-a megrekedt a ‘digitális technológia sötét középkorában’

Ricoh_CIO_imageBudapest, 2013. július 19. — A Ricoh megbízása alapján1 végzett felmérés szerint Európában a vezető üzleti vállalkozások még elmaradnak a digitális korszak teljes felszereltségétől, a megkérdezett cégek 63%-a gondolja úgy, hogy messze vannak még a digitális technológiára való teljes átállástól. A kutatás arra is rámutat, hogy az üzleti vezetők túlnyomó többsége (83%-a) úgy véli, hogy habár az informatikai háttér felszereltsége megfelelő a digitális átalakuláshoz, de a kritikus növekedési tényezők megváltoztatásához szükséges feltételeket még nem érték el teljes egészében. Ha például az üzleti szempontból kritikus folyamatok optimalizálását az üzleti vezetők az első rangú feladatok közé sorolják, azzal a legnagyobb pozitív hatást gyakorolják a gazdasági növekedésre. Ugyanakkor az informatikai vezetők jelenleg kevésbé képesek ennek megváltoztatására; csak 9%-uk vallja azt, hogy felkészültek ezen a területen.

A kutatás rávilágít az informatikai vezetők kézenfekvő lehetőségére, hogy hogyan fokozzák a digitális stratégia átalakítását és a cég növekedését, amennyiben nagyobb üzleti meghatalmazást kapnak. Egy sikeres informatikai vezető három legfontosabb tulajdonsága: megfelelő marketing háttér; technológiai ismeretek; az üzletileg kritikus folyamatok optimalizálásának szakértelme. Mégis kevés válaszadó nyilatkozta azt, hogy a jelenlegi informatikai vezetés képes megváltoztatni a sikeres digitális stratégiához szükséges elemeket, mint például az ügyfél elkötelezettséget (mindössze 13%), és az ellátási láncot (csak 14%).

A jelenlegi digitális átalakulási projekteket túlnyomórészt a CTO (műszaki vagy technológiai igazgató), vagy a CIO (a vállalat informatikai igazgató) vezeti (43%), ezt követi a CEO, azaz az ügyvezető igazgató (30%). Azonban, ha elsősorban a CIO-t vesszük figyelembe, csupán 21%-uk vesz részt az üzleti vállalkozások vezetésében. Továbbá a megkérdezett üzleti vezetőknek kevesebb, mint a fele nyilatkozott úgy, hogy a CIO a vezetőség tagja (46%).

“A mélyreható kutatás szerint a vállalkozások többsége még mindig a digitális középkorban leledzik, és jelenleg nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra. Egy olyan időszakban, amikor számos csúcstechnológiai változás várható, a vállalkozásoknak képesnek kell lenniük az ügyfelek igényeihez és a gazdasági feltételekhez való gyors alkalmazkodásra, valamint fenntartani a versenyelőnyt. Ezen változások kihívásaival csak úgy birkózhatnak meg sikeresen, ha az IT vezetőknek nagyobb támogató szerepet biztosítanak a vállalati menedzsmentben, s további meghatalmazást kapnak az üzleti modellek, az ügyfél-interakció és az alkalmazottak termelékenységének befolyásolására. Az üzleti szempontból kritikus folyamatokból kiindulva – első helyen az olyan tevékenységek állnak, melyek az üzleti növekedést befolyásolják – az informatikai vezetők, a technológiai szakértelmet és a kereskedelmi éleslátást kombinálva, átláthatják és megváltoztathatják a szervezetek hagyományos módon való működését. Ennek eredményeként sokkal több nyereségre tehetnek szert, mint csupán a költségmegtakarítás; az üzleti vállalkozások nagyobb előnyt kovácsolhatnak a nagyobb produktivitással járó fejlődés, és az agilisan működő modell felállítása által, amiben fokozható a munkavállalók tudásmegosztása, valamint sokkal jobban reagálhatnak az ügyfelek igényeire. Hosszabb távon, ilyen szilárd alapokból kiindulva, az informatikai vezetők azokra az alapvető üzleti területekre koncentrálhatnak, amik által sikerre vihetik a szervezetet, egy fényesebb digitális jövő felé” – nyilatkozta Ian Winham, a Ricoh Europe informatikai és gazdasági vezetője.

Tudjon meg többet a kutatásról a következő linken: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/hu/change-making-cio/.

 

1 A kutatást a Ricoh megbízásából a Coleman Parkes Research végezte, 2013. május-június.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2013. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 924 milliárd japán Jen volt (körülbelül 20 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére