A banki ügyintézés hatékonyabb folyamata kulcsfontosságú az ügyfelek megtartása érdekében

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

A banki ügyintézés hatékonyabb folyamata kulcsfontosságú az ügyfelek megtartása érdekében

Carsten Bruhn, a Ricoh Europe PLC helyettes ügyvezető igazgatója

Image._t_57-60232Budapest, 2013. július 24. — Számos külső erő befolyásolja a pénzügyi szolgáltató cégek üzleti szempontból kritikus dokumentumfolyamatainak kezelési módját, valamint ezek alapvető kölcsönhatásait, melyek rendszeresen ismétlődnek a napi szintű üzleti tevékenységek során. A pénzügyi szolgáltatók vezetői Európa-szerte egyetértenek – beleértve a globalizációt (77%) – a következő kockázati elemekkel: folyamatosan növekvő információforrásból származó nagy mennyiségű adat (86%), illetve bizonytalan működési környezet (85%), hogy csak néhányat említsünk1. Ezen tényezők többségének az alapját a technológia vezérelte változások adják. A pénzügyi szolgáltatók üzleti vezetőinek több mint 40%-a aggódik azon, hogy elveszítik a versenyelőnyüket, ha nem képesek lépést tartani a fent említett változásokkal2.

Ennek eredményeként igen nagy nyomás nehezedik a pénzügyi szervezetekre, hogy legyőzzék ezeket a kihívásokat, növeljék az agilitásukat és biztosítsák azt, hogy alkalmazkodni tudnak azon ügyfelek igényeihez, akik más, új csatornákon keresztül szeretnének az információhoz hozzájutni. A banki ügyfelek például már digitális nyilatkozatokat szeretnének, miközben a back office, a pénzügyi szolgáltatási ágazat gyakran még mindig a nyomtatott dokumentumfolyamatok függőségében él – néhány esetben azért, hogy megfeleljen a szélesebb biztonsági követelményeknek –, más esetben pedig egyszerűen azért, mert a technológiai változás gyorsabb, mint az ő képességük arra, hogy modernebb folyamatokat hozzanak létre. Amint a cégek belátják, hogy ez a járható út, és képesek korszerűsíteni a munkamódszerüket, s ezáltal egy lépéssel az ügyféligények előtt járni, gyakran sokkal nagyobb előnyhöz jutnak, mint azt eredetileg elképzelték.

Azonban egy, a Ricoh megbízásából végzett, a fő európai pénzügyi szolgáltatókról szóló jelentés rámutat arra, hogy a bankszektornak még meg kell oldania néhány kulcsfontosságú feladatot az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatokkal kapcsolatban. A válaszadók csupán 26%-a állította, hogy folyamataik ügyfél-érzékenyek, míg 35%-uk szerint folyamataik az ügyfélmegtartást szolgálják. Az adatok azt mutatják, hogy az ügyfélközpontú, dokumentumalapú folyamatok javításával a bevételek átlagosan 10%-kal növelhetők, s ami még fontosabb, hogy támogatják az ügyfélmegtartást. A gyakori hibával járó ügyintézési folyamatokkal elégedetlen ügyfelek üzleti ügyeik intézéséhez inkább másik vállalatot fognak választani.

Az optimalizált, automatikus folyamatok elengedhetetlenek a hatékony, tárgyszerű és jól időzített ügyfél-kommunikációhoz. Ezáltal a pénzügyi szervezetek időt és pénzt takarítanak meg, valamint az alkalmazottak munkáját is felszabadítják az addig manuálisan végzett feladatoktól, akik ezt az időt az ügyfelekkel való törődésre fordíthatják. Az automatizált folyamatok optimális hatását is felül kell vizsgálni annak érdekében, hogy lépést tarthassanak a változó ügyféligényekkel és a fő technológiai változásokkal. Az Açoreana nevű pénzügyi szolgáltató, optimalizálta ezen folyamatait, így hatékonyabbá és rugalmasabbá téve az ügyfél-kommunikációt, mindeközben 30 %-kal csökkentette a dokumentumkezelés költségeit.

A gyakori felülvizsgálat szintén segíti a szervezeteket, hogy elkerüljenek néhány problémát, amiket például az Economist Intelligence Unit (EIU)3 is feltárt friss jelentésében, miszerint a számítógépes programok által hozott automatizált döntések következtében az európai pénzügyi szolgáltató szervezetek legalább egyszer több mint 37%-kal több pénzt költöttek az elmúlt hat hónapban. S ami még ennél is rosszabb, hogy közel minden harmadik pénzügyi szolgáltató szervezet (31%) nyilatkozta azt, hogy ugyanebben a periódusban veszítették el ügyfeleiket pont az automatizált döntések miatt. A Royal Bank of Scotland világosan publikálta az IT kudarcát, miszerint milliókat veszített, mert egy szoftver hiba miatt az ügyfelek nem tudtak hozzáférni a számláikhoz, valamint a Knight Capital 440 millió USD (283,6 millió GBP) tőkeveszteséget könyvelhetett el emiatt; ezzel hangsúlyozva az automatizált IT folyamatok potenciális kockázatát.

A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a pénzügyi szolgáltatóknak most kell felkészülniük a jövőre, az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatok hatékonyabb kezelésére, ami fokozza az ügyfélmegtartást és a céljaik elérését. A lényeges fejlesztések keresztülvitelével hatékonyabb működés és nagyobb költségcsökkentés érhető el, ezzel egyidejűleg előmozdítva a kreativitást és az innovációt, miközben az alkalmazottak felszabadított munkaideje az ügyfelek magas szintű kiszolgálására fordítható.

 

1 A New Perspective: Ricoh Document Governance Index  
2 Humans and Machines. The role of people in technology driven organisations.  The Economist Intelligence Unit.  Sponsored by Ricoh 
3 White Paper sponsored by Ricoh, “Organizational Blind Spot: The Role of Document-Driven  Business Processes in Driving Top-Line Growth.” September 2012

 

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2013. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1 924 milliárd japán Jen volt (körülbelül 20 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére