Európa munkaereje felkészült a drónok korszakára, a szállítói csomópontokra és a hologramos üzleti megbeszélésekre

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Európa munkaereje felkészült a drónok korszakára, a szállítói csomópontokra és a hologramos üzleti megbeszélésekre

Budapest, 2014. július 29. — Tízből nyolc munkavállaló szerint 2036-ra az európai munkahelyek a ma még nem létező technológia és folyamatok hatására teljesen át fognak alakulni. A Ricoh Europe által megrendelt1 és a Coleman Parkes által levezényelt új kutatás megmutatja, hogy az előrelátó dolgozók miként látják a jövőbeli munkakörnyezetüket – ami az innovatív munkát segítő új technológiának és folyamatoknak köszönhetően sokkal interaktívabb, együttműködőbb és modernebb lesz.

A felmérés kimutatja a viszonylag rövid időn belüli széleskörű igényt új technológiák iránt, amik fokozhatják és egyszerűsíthetik a kollégák egymás közti kommunikációját és az információáramlást. A különböző iparágak, többek között a pénzügyi szolgáltatások, az egészségügy, az oktatás vagy a közszféra dolgozói erős előrelépést sejtenek, mikor a következő 10-22 éven belüli újításokra gondolnak. Több mint a fele azt várja, hogy a következő évtizeden belül munkáltatójuk az alábbi innovációkat teszik elérhetővé számukra: 

  • érintős interaktív eszközök (69%),

  • hangfelismerő  technológiák általi feladatvégzés (60%),

  • kibővített valóság-szemüvegek (56%).

Azt is jósolják (59%), hogy 20 éven belül képesek lesznek virtuális asszisztenseket vagy hologramokat küldeni maguk helyett, amik képviselhetik őket a megbeszéléseken. Mikor arra kérték őket, hogy gondolkodjanak még merészebben, olyan újítások jutottak eszükbe, mint a drónok, az agyból agyba közvetítő Bluetooth és a szállítói csomópontok (kicsi, fülbe helyezhető eszközök, melyek lehetővé teszik az audio és videó adatok elektronikus jelként való továbbítását közvetlenül az agyba). 

A csúcstechnológiás munkahelyek fő előnyeivel kapcsolatban a munkavállalók egyenlő mértékben rangsorolták a fő üzleti folyamatok optimalizálását, az információkhoz való jobb hozzáférést és a gyorsabb munkavégzés lehetőségét. Ez jelzi, hogy a manapság elvárt produktív munka – digitalizált folyamatok, a bármikor elérhető és használható adatok, a technológiai változás gyors adaptálása – továbbra is döntő fontosságú lesz a jövőben. 

A csúcstechnológiás munkahely iránti izgatottság ellenére a válaszadók kevesebb, mint harmada (29%) érzi úgy, hogy a vállalata hajlandóságot mutat az új munkakörülmények megteremtésére és a technológiák fejlesztésére a közeljövőben. Továbbá hiányzik a lehetőség a termelékenység növelésére és versenyképességük fokozására, mivel a cégek mostanában nem építenek digitálisabb, agilisabb munkahelyeket, ezáltal elveszíthetik a konkurenseikkel szemben a kulcsfontosságú személyzetüket. A tanulmány azt is elárulja, hogy mielőtt a szervezetek véghezviszik a különböző újításokat a horizonton, a jelenleg elérhető fejlett technológiát és releváns folyamatokat kell jelentős mértékben kihasználni. 

  • Belső együttműködési platformok (első), webalapú megbeszélések (második), követő nyomtatás (harmadik) a három olyan rendszer, amit a dolgozók még nem használnak, de szeretnének annak érdekében, hogy értékesebb munkát végezhessenek.

  • Az e-mailen és az interneten túl továbbra is az elektronikusan tárolt információ a legértékesebb technológia lehetőség a dolgozók számára.

  • Bár a válaszadók 62%-a használja és értékesnek találja, hatból egy ember szeretné elérni a digitális információkat, de nincs lehetősége rá.

“Izgalmas belegondolni, hogy a következő két évtized olyan újításokat fog eredményezni, melyek nem csupán a produktivitást és a versenyképességet fogják fokozni, de arra fogják inspirálni a munkavállalókat, hogy feltegyék magukban a kérdést, miszerint “mi lesz a következő?”, és “hogy fog segíteni abban, hogy még hatékonyabb lehessek?”.  A vállalatoknak ezeket a lehetőségeket kell áttekinteni, ezekhez kell a mai hagyományos munkamódszereknek alkalmazkodni, ki kell kövezni az utat a jövő digitális újításai számára.  Néhányuknak ez kulturális változást is jelent. De mindenkinek lehetőséget nyújt, hogy a következő 20 évben és azt követően tovább fejlődhessen. Ki tudja, talán a század közepén a virtuális képviselőink fogják használni a legújabb rendszereket és folyamatokat, miközben mi olyan további fejlesztéseken, ügyfélszolgálatokon és üzleti jövedelmezőségeken fogunk dolgozni, amiket mag még elképzelni sem tudunk” nyilatkozta David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója. 

A technológia által előidézett változások további betekintéséhez kérjük, látogasson el a következő honlapra: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/hu/.

 

1 Coleman Parkes Research által szervezett kutatás, 2014. június

 

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról | 

A Ricoh egy globális vállalat, amely az irodai képalkotási eszközökre, nyomdai megoldásokra, dokumentum menedzsmentre és IT megoldásokra specializálódott. A vállalat központja Tokióban található. A Ricoh Group több mint 200 országban és régióban van jelen. A 2014. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 2.195 milliárd japán jen volt (körülbelül 21,3 milliárd USD).

A cég bevételeinek többségét az olyan termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítéséből nyeri, amelyek javítják az emberek közötti interakciót és az információáramlást. A Ricoh továbbá díjnyertes digitális fényképezőgépeket és speciális ipari termékeket is gyárt. A vállalat ismert eszközei minőségéről, kiemelkedő ügyfélszolgálatáról és fenntarthatósági törekvéseiről.

A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében segít a vállalatoknak átalakítani munkafolyamataikat és kihasználni alkalmazottaik kollektív kreativitását.

További információért kérjük, látogasson el:
www.ricoh.hu  

További információk:
Ricoh Hungary Kft.
Mikola András
Marketingkommunikációs koordinátor
Tel: +36 23 806 800
E-mail: pr@ricoh.hu
Weboldal: www.ricoh.hu
Videó csatorna: Ricoh Hungary channel
Hírlevél: Ricoh Hungary hírlevél
Facebook: www.facebook.com/ricohhu
Twitter: http://www.twitter.com/ricoheurope

Oldal tetejére