A kisvállalkozások a legjobb szakembereik elvesztését kockáztatják a technológiai frusztrációk miatt
14.10.2020

A kis- és középvállalkozások a legjobb szakembereik elvesztését kockáztatják a technológiai frusztrációk miatt

Az európai kis- és középvállalkozások alkalmazottainak több, mint negyede szeretne munkahelyet váltani egy olyan céghez, ahol a távmunkavégzéshez jobb körülményeket biztosítanak.

Ricoh Europe, London, 2020. október 14. – Az európai kis- és középvállalkozások 42%-kal nagyobb eséllyel veszítenek el munkaerőt a nagyvállalatokhoz képest amiatt, hogy alkalmazottjaik frusztráltak az elérhető információtechnológiai és a távmunkavégzéshez szükséges eszközök hiányosságai miatt.

A kkv-k érthető okokból, még a járvány hatásainak enyhítésén, normál üzletmenetük visszaállításán dolgoznak, munkavállalóik ugyanakkor azt is várják munkaadójuktól, hogy modern és rugalmas hozzáállást tanúsítsanak annak kapcsán, hogy hogyan és honnan végezhetik munkájukat. A Ricoh Europe által kiadott új kutatás, melyben 1300 európai, irodai dolgozó került megkérdezésre, azt mutatja, hogy a kkv-k alkalmazottainak 27%-a elgondolkozott munkahelyváltáson. Az elemzésekből az is kiderült, hogy: 

  • A válaszadók 69%-a mondja, hogy minden szükséges tapasztalata megvan a távmunkavégzéshez.
  • 29% nehéznek találja, hogy motivált és ugyanolyan elkötelezett maradjon a távmunkavégzés közben, mivel technikai és kommunikációs problémák hátráltatják ezt.
  • 22% kevésbé hatékonynak is érzi magát a technikai és kommunikációs problémák miatt.
  • 48%-nak kellett a saját technikai hátterére hagyatkoznia távmunkavégzés közben a járvány alatt, mert munkaadójuktól nem kaptak megfelelő eszközöket.
Ez a technológiai hiányosság nem csak a szakemberek megtartását veszélyezteti. Aggodalomra ad okot, hogy olyan időkben amikor kritikus a növekedés fenntartása, a válaszadók 24%-a jelezte, hogy nincsenek meg a megfelelő eszközei ahhoz, hogy a legjobb tudásuk szerint szolgálják ki ügyfeleiket és távolról tudjanak együttműködni kollégáikkal.
A távoli munkavégzéssel kapcsolatos nehézségektől függetlenül, a kis- és középvállalkozások dolgozói nem várható, hogy nagy számban térnek vissza a megszokott irodai környezetbe. Amikor megkérdezték őket, mit gondolnak erről, 41% mondta, hogy távmunkában maradnak 2020 végéig és 34% gondolja úgy, hogy akár ezt követően is.

A kkv-k alkalmazottai egyértelműen többet várnak el munkáltatójuktól. Kétharmaduk (66%) szeretné, ha a járványügyi lezártásokat követően is rugalmasak maradnának munkaadóik és 55% bízik abban is, hogy a cégük fektetni fog azokba a technológiákba, melyek a jövő munkahelyeinél már alapvető feltételeket jelentenek majd. Ebben a munkahelyi biztonságnak is szerepe van, hiszen a válaszadók 40%-a állította, szívesen térne vissza az irodai környezetbe amíg nem lesznek további lépések a biztonságos környezetért, például testhőmérséklet-mérő és érintésmentes eszközök.

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatójának véleménye: “Bár a digitális átalakulás sok vállalkozás hosszú távú tervei között szerepelt, most kiderült, hogy nincs elvesztegetni való idő. Azon technológiák nélkül, melyekkel kényelmesen és biztonságosan dolgozhatnak bárhonnan a munkavállalók, a vezetők legjobb szakembereik elvesztését is kockáztatják. A szervezeteket a dolgozók és képességeik viszik sikerre – ha elveszítjük őket és a konkurenciához igazolnak az azt jelentheti, hogy ügyfeleket is elveszítünk. A munka régi világa meg fog változni. A vállalkozásoknak nem lesz elég épphogy elfogadható szintű eszközökkel és folyamatokkal dolgoznia. A kkv-k következő lépései fogják kikövezni az utat, hogyan tudnak túllépni a jelenlegi a nehézségeken és lesznek sikeresek a jövőben.”

| A Ricoh-ról |

A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.

A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.

A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében. 

További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.

Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:

RICOH Hungary Kft.

Fekete Gábor

E-Mail: gfekete@ricoh.at

Mobil: +43 664 80 464 2455